کد خبر: ۲۵۷۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 20
تازه‌ترین نتایج نظرسنجی مرکز مطالعات سیاسی آمریکا در دانشگاه هاروارد و مرکز تحلیل هریس نشان داد ۶۵ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی می.گویند اقتصاد کشور در مسیر اشتباهی قرار دارد و فقط ۲۷ درصد معتقدند اقتصاد آمریکا در مسیر درستی قرار دارد
شفاآنلاین>سلامت>طبق نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا، دوسوم (۶۵ درصد)مردم بر این باورند که اقتصاد کشورشان در مسیر درستی قرار ندارد.

به گزارش شفاآنلاین، ارگان کنگره آمریکا بدبینی نسبت به وضعیت اقتصادی ایالات متحده نزد رای‌دهندگان این‌کشور در ماه مه (اردیبهشت) افزایش یافته است به طوری که ببشتر آنها انتظار دارند رکود اقتصادی دستکم تا پایان سال جاری میلادی ادامه داشته باشد.

تازه‌ترین نتایج نظرسنجی مرکز مطالعات سیاسی آمریکا در دانشگاه هاروارد و مرکز تحلیل هریس نشان داد ۶۵ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی می.گویند اقتصاد کشور در مسیر اشتباهی قرار دارد و فقط ۲۷ درصد معتقدند اقتصاد آمریکا در مسیر درستی قرار دارد.  

نظرسنجی که از بین یک هزار و ۸۵۴ نفر از رای‌دهندگان واجد شرایط آمریکایی به صورت اینترنتی انجام شد از افزایش چشمگیر نسبت به نظرسنجی مشابهی در تنها یک ماه گذشته حکایت دارد. در نظرسنجی گذشته، ۵۸ درصد گفته بودند اقتصاد کشور در مسیر غلطی قرار دارد و از نگاه ۳۲ درصد، اقتصاد آمریکا در مسیر درستی قرار دارد.

در ماه ژانویه (دی) پیش از شیوع ویروس کرونا در آمریکا که به تعطیلی فعالیت‌های اقتصادی در این کشور منجر شد، نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌داد ۵۱ درصد آمریکایی‌ها اقتصاد کشور را در مسیر درستی ارزیابی می‌کنند و ۳۶ درصد خلاف آن نظر دارند.

نتایج نظرسنجی جدید که در بازه زمانی بین ۱۴-۱۳ مه (۲۵-۲۴ اردیبهشت) انجام شد، ۸۰ درصد از پاسخ‌دهندگان آمریکایی گفتند اقتصاد کشور در مسیر نادرستی حرکت می کند و ۶۸ درصد از رای‌دهندگان مستقل نیز همین نظر را داشتند. دیدگاه‌ها بین رای‌دهندگان جمهوریخواه متفاوت بود. هر چند ۴۳ درصد از آنها گفتند اقتصاد کشور در مسیر نادرستی قرار دارد اما ۴۴ درصد مهر تائید بر آن زده و گفتند مسیر اقتصادی کشور درست است.

اکثریتی قوی از رای‌دهندگان، یعنی ۶۹ درصد آنها گفتند وضعیت اقتصادی آمریکا «ضعیف» است که شامل ۵۸ درصد از جمهوریخواهان هم حزبی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بوده است.

این نتایج همچنین نشان داد که ۵۵ درصد پاسخ دهندگان آمریکایی می گویند انتظار دارند اقتصاد کشور از حالا تا ۶ ماه دیگر وارد دوران رکود شود.

مارک پِن مدیر نظرسنجی اخیر گفت: نظر آمریکایی‌ها از خوشبینی به بدبینی گسترده درباره اقتصاد تغییر کرده و این روند همچنان ادامه دارد و ویروس کرونا و اقتصاد کشور همچنان دو موضوع اصلی است که مردم آمریکا با آن مواجه هستند.

در آمریکا فقط در ماه آوریل (فروردین) ۲۰.۵ میلیون شغل از دست رفت و نرخ بیکاری این کشور با افزایشی ۱۰ نقطه‌ای از ۴.۴ درصد در ماه مارس (اسفند) به ۱۴.۷ درصد در ماه آوریل (فروردین) رسید که این افزایش در شاخص بیکاری آمریکا در نتیجه بسته شدن کسب‌وکار و فعالیت‌های تجاری به دلیل همه‌گیری جهانی ناشی از شیوع کووید-۱۹ بوده است.

ترامپ علاقه‌مند به بازگشایی فوری فعالیت‌های تجاری است اما این تصمیم عمدتا به فرمانداران ایالت‌های آمریکا بستگی دارد که برای اطمینان از وخیم‌تر نشدن شیوع ویروس رویکردی محتاطانه اتخاذ کرده‌اند.

در این نظرسنجی ۵۳ درصد گفتند که مدیریت اقتصادی ترامپ را قبول دارند.هیل
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: