کد خبر: ۲۵۷۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 20
تهمان در بازجویی اولیه به تخریب اثر سنگی موصوف اعتراف کرده و از این افراد یک دستگاه گنج یاب و متعلقات کاوش کشف و ضبط شد
شفاآنلاین>اجتماعی>حوادث>۶ حفار غیرمجاز آثار باستانی و میراث فرهنگی در سراب ماراب روستای پاتاق این شهرستان دستگیر شدند.

به گزارش شفاآنلاین،سرهنگ منوچهر رضایی فرمانده انتظامی سرپل ذهاب گفت:با رصد و پایش اطلاعاتی عوامل انتظامی سرپل ذهاب و کسب اخبار واصله مبنی بر تخریب قسمتی از آثار سنگی تاریخی (استوان، جایگاه نگهداری استخوان) در سراب ماراب روستای پاطاق توسط افرادبا هویت معلوم که اقدام به کاوش اطراف این اثر به جهت کشف اشیای تاریخی احتمالی  کرده‌اند، رسیدگی به این موضوع در دستور کار عوامل انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی با مقام قضایی و حمایت و پشتیبانی دادستان شهرستان سرپل ذهاب، ۶ فرد متهم با هویت معلوم که بیشتر غیربومی هستند، شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی سرپل ذهاب در ادامه گفت: متهمان در بازجویی اولیه به تخریب اثر سنگی موصوف اعتراف کرده و از این افراد یک دستگاه گنج یاب و متعلقات کاوش کشف و ضبط شد.

سرهنگ رضایی ادامه داد: در این راستا پرونده قضایی تشکیل و متهمان جهت سیر مراحل قانونی در اختیار مقامات قضایی شهرستان سرپل ذهاب قرار گرفتند.

وی گفت: هیچ گونه آثار تاریخی دیگری مورد تخریب یا تعرض قرار نگرفته و نیروی انتظامی و دادستانی شهرستان سرپل ذهاب در برخورد جدی و مقتدرانه با متجاوزان به حریم تاریخی و میراث فرهنگی با هیچ کسی مسامحه ای ندارند و چنانچه فردی بخواهد به آثار نیاکان و تاریخ این مرز و بوم دست درازی نماید سیلی محکمی از مجریان و حافظان میراث تاریخی خواهد خورد.

وی همچنین از فعالان فضای مجازی و مدیران شبکه های اجتماعی خواست در انتشار اخبار دقت نظر داشته و اخبار صحیح را از مراجع ذیصلاح دریافت کرده و در اطلاع رسانی اخبار اغراق و تشویش نکنند زیرا نیروی انتظامی و دادستانی با تشویش کنندگان در فضای مجازی و حقیقی برخورد جدی و قانونی می‌ کند.

سرهنگ رضایی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ فوریت های پلیسی و سامانه ۱۹۷ به ماموران انتظامی اطلاع دهند تا در کمترین زمان رسیدگی شود.

سرپل ذهاب با قدمت چند هزار ساله ۲۲۴ اثر تاریخی و فرهنگی دارد که از این تعداد تاکنون ۱۴۶ اثر در فهرست آثار ملی کشورمان به ثبت رسیده است.

این شهرستان با بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، دارای ۴۸ کیلومتر نوار مرزی با عراق است.ایرنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: