کد خبر: ۲۵۷۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 20
شماری از عالمان دینی، فرهنگی و سیاسی، تبلیغات گسترده‌ای در این راستا در صفحات اجتماعی نیز ایجاد کرده‌اند تا وظیفه خود را در قبال قدس و فلسطین ادا کرده باشند، زیرا امکان آن وجود دارد که مراسم رسمی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا برگزار نشود
شفاآنلاین>سلامت>افغانستان در آستانه روز قدس و گسترش روز افزون ویروس کرونا، با نصب تابلوهای مزین به شعارها و تصاویر بیت‌المقدس و فلسطین در کنار تصاویر رهبران افغانستان راهکار متفاوتی را برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف در پیش گرفته است.

به گزارش شفاآنلاین،این روزها در مناطق پرازدحام، میدان‌های شلوغ و پر تردد شهرهای کابل، هرات، ننگرهار، بدخشان، فاریاب و مزارشریف افغانستان تصاویر رهبران جهادی و سیاسی این کشور همراه با شعارهای حمایت از قدس وفلسطین در معرض دید مردم قرار داده شده است.

شماری از عالمان دینی، فرهنگی و سیاسی، تبلیغات گسترده‌ای در این راستا در صفحات اجتماعی نیز ایجاد کرده‌اند تا وظیفه خود را در قبال قدس و فلسطین ادا کرده باشند، زیرا امکان آن وجود دارد که مراسم رسمی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا برگزار نشود.

شورای حامیان قدس و اخوت اسلامی افغانستان در کنار دیگر نهادهای فرهنگی و دینی این کشور پس از آن که تظاهرات و تجمعات مردمی به علت جلوگیری از گسترش ویروس کرونا ممنوع اعلام شد، تصمیم گرفتند که راهکار متفاوتی در حمایت از فلسطین و قدس راه اندازی کنند.

مردم مسلمان افغانستان خود را مکلف می‌دانند تا از مردم مظلوم فلسطین در قبال تجاوزات و اشغال رژیم صهیونیستی با روش‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و تبلیغی دفاع کنند.

«محمداکبری» رهبر حزب وحدت ملی اسلامی افغانستان در این راستا می‌گوید که مسلمانان باید در همه عرصه‌ها با هرگونه کمک مالی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برای مردم مسلمان و مجاهد فلسطین که واجب است اقدام کنند.

«سیدجمال فکوری بهشتی» نماینده مردم بامیان افغانستان در مجلس این کشور نیز می‌گوید: امسال با توجه به بحران کرونا و چالش های بهداشتی که ایجاد کرده است، فلسطینی ها در مقایسه با هر مبارز دیگر در کشورهای اسلامی دچار مشکلات عدیده در مبارزات خود علیه اسرائیل از جمله زندگی روزمره هستند.

وی تأکید می کند که بنابر همین چالش، کشورهای اسلامی همبستگی و همکاری بیشتر و بهتر مسلمانان را برای همدردی با آن‌ها می‌خواهند که نسبت به سال‌های گذشته حمایت بهتری صورت گیرد تا در حضور و تحرک مبارزان فلسطینی اثر گذار شود.

«محمد محمدی» یکی از شهروندان هرات افغانستان در گفت وگوی تلفنی به ایرنا گفت که در شهر هرات تصاویری از حامد کرزی رییس جمهور سابق، احمدشاه مسعود، آیت‌الله آصف محسنی، عبدالعلی مزاری، برهان‌الدین ربانی، محمدمحقق و اسماعیل خان با شعارهای حمایت از قدس در این شهر مشاهده می شود.

مردم مسلمان افغانستان باور دارند که قدس قلب فلسطین و اسلام است. از این رو همواره در صدر تحولات جهان اسلام باقی می‌ماند و از اولویت نخست جهان اسلام هرگز خارج نخواهد شد. از منظر دیگر روز قدس، روز مبارزه با ظلم است.

بنابراین تا زمانی که رژیم ستمگر و ظالم صهیونیستی در این منطقه حضور داشته باشد، روز قدس وجود دارد زیرا هدف غایی روز جهانی قدس این است که ریشه‌ ظلم را براندازد و مستضعفان را بر سرنوشت‌ خود حاکم کند.

«مهدی علی‌زاده» در مقاله‌ای به عنوان «روز قدس، روزحیاتی برای جهان اسلام» می‌نویسد: قدس شریف در نگاه وحی و مسلمانان به دلیل وجود مسجدالاقصی از ارزش والایی برخوردار است. جایگاهی است پر برکت و محل زندگی و بعثت‏ انبیای بزرگ الهی، نخستین قبله مسلمانان و بویژه جایگاه معراج آسمانی پیامبر اکرم (ص) است.

با وجود پر اهمیت بودن این جایگاه اما امروز قدس شریف و نخستین قبله مسلمانان از دست صهیونیست‌ها خون می‌گرید و می‌‏دانیم که امروز همه مسلمین بر زانوی غم نشسته‌اند و مدافعان و آزادی‌خواهان قدس شریف، چشم‌انتظار اقدام اساسی ‏مسلمانان برای رهایی بیت‌المقدس از دست صهیونیست‏‌ها هستند. خوشبختانه تدبیر و دوراندیشی امام خمینی (ره) نتیجه داده است و روز جهانی قدس، نماد بیداری جهان اسلام شده و بیداری اسلامی ملت‌های مسلمان را به سوی قیام عملی علیه رژیم صهیونیستی سوق داده است.

ان شاءالله زمینه شکست قطعی صهیونیست‌ها آشکار گردیده است. خیزش و بیداری ملت‌های مسلمان منطقه در سال‌های قبل باعث شده تا روز قدس اهمیتی روزافزون یافته و سیلی محکمی را به صورت مستکبران دنیا بزنند.

اشغال و جنایات صهیونیسم در فلسطین و بیت‌المقدس توهینی آشکار به اعتقادات مسلمین است و دل میلیون‌ها تن از مسلمانان عالم را جریحه‌دار نموده و همه ملت‌های آزاده بویژه همه مسلمانان مبارز در قبال مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف مسوولیتی بسیارعظیم دارند.

بی‏‌توجهی به آرمان فلسطین به عنوان قلب جهان اسلام، ضربه جبران‌‏ناپذیری به جهان اسلام وارد خواهد آورد. از این رو بر همه ملت‏‌های مسلمان است که حتی فراتر از شعارها و اقدامات معمولی، این روز بزرگ را که در حقیقت روز مقابله‌ مستضعفان با مستکبران است، گرامی بدارند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: