کد خبر: ۲۵۷۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 18
متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۹ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در ایران به ۷ هزار و ۵۷ نفر رسید
شفاآنلاین>سلامت>رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۲۲ هزار و ۴۹۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۵۷ نفر رسید.

به گزارش شفاآنلاین،کیانوش جهانپور روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و ۲۹۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی ادامه داد: از بین مبتلایان جدید، ۵۳۴ مورد بستری و هزار و ۷۶۰ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۲۲ هزار و ۴۹۲ نفر رسید.

جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۹ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در ایران به ۷ هزار و ۵۷ نفر رسید.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت اظهار کرد: تاکنون ۹۵ هزار و ۶۶۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. همچنین ۲۷۱۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی افزود: تاکنون ۷۰۱ هزار و ۶۴۰ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: همچنان استان خوزستان حدود ۲۵ درصد موارد تشخیصی را به خود اختصاص داده است. باید منتظر بمانیم تا در روزهای آتی اثر محدودیت‌ها و رعایت بهداشت عمومی و فردی که در روزهای اخیر رعایت شده را ببینیم. 

استان‌های لرستان، خراسان شمالی، جنوب استان کرمان، جنوب استان سیستان و بلوچستان و کرمانشاه نیز در وضعیت هشدار قرار دارند. امیدواریم در سراسر کشور نکات بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی و عدم رفت و آمدهای غیرضروری را بیشتر رعایت کنند.

وی بیان کرد: انتظار این‌که این بیمار در کوتاه مدت در کشور حذف شود وجود ندارد. در هیچ جای دنیا چنین انتظاری وجود ندارد و با صبر و آرامش و رعایت نکات بهداشتی می‌توان تا حد زیادی این بیماری را کنترل کرد.ایرنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: