کد خبر: ۲۵۷۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۹ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 16
پیامدهای شیوع کووید-۱۹ بسیار عمیق است و ما برای حفاظت از دوام شرکت، چاره‌ای جز کوچک کردن این مجموعه بزرگ نداریم
شفاآنلاین>سلامت>لغو سلسله‌وار پروازها، کاهش شدید تقاضا و خسارت‌های مالی ناشی از گسترش بیماری همه‌گیر کووید-۱۹،لاتم بزرگترین شرکت هواپیمایی آمریکای لاتین را ناچار به اخراج یک هزار و ۴۰۰ نفر از کارکنانش کرد.   

به گزارش شفاآنلاین، روبرتو آلبو مدیرعامل خطوط هواپیمایی لاتم دیروز (جمعه) با انتشار بیانیه‌ای از تصمیم این شرکت مبنی بر اخراج یک هزار و ۴۰۰ تن از کارکنان دفاتر شیلی و شرکت‌های تابعه در کلمبیا، اکوادور و پرو خبر داد.

وی، هدف از این تصمیم‌ را پیامدهای جدی و سنگین اقتصادی ناشی از گسترش بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ بر بدنه این شرکت حمل‌ونقل هوایی مطرح آمریکای لاتین اعلام کرد.  

 آلبو ضمن ابراز تاسف از شرایط موجود اعلام کرد، با وجود همه تلاش‌های انجام شده تاکنون برای حفظ امنیت شغلی کارکنان، سرانجام به این تصمیم دشوار تن دادیم؛ پیامدهای شیوع کووید-۱۹ بسیار عمیق است و ما برای حفاظت از دوام شرکت، چاره‌ای جز کوچک کردن این مجموعه بزرگ نداریم.

شرکت هواپیمایی لاتم که تا پیش از اعلام شرایط هشدار، روزانه حدود یک هزار و ۴۰۰ پرواز به ۱۴۵ مقصد در ۲۶ کشور جهان را در کارنامه خود به ثبت رسانده، از ابتدای ماه آوریل (فروردین) و با بسته شدن مرزها و کاهش چشمگیر تقاضا، ۹۵ درصد از فعالیت‌هایش را به حالت تعلیق درآورده است.  

خسارت‌های مالی ناشی از شیوع ویروس کرونا بر سیستم حمل‌ونقل هوایی تا جایی پیش رفته که در روزهای اخیر شرکت هواپیمایی «آویانکا»، دومین هواپیمایی بزرگ آمریکایی لاتین نیز به دلیل ضررهای سنگین اقتصادی اعلام ورشکستگی کرد.

تداوم بحران شیوع کرونا به طور قطع تاثیرمنفی جدی بر کارکرد و بقای شرکت‌های هواپیمایی جهان داشته و خواهد داشت. در این دوران شیوع ویروس کرونا سبب متوقف شدن کامل حمل‌ونقل هوایی شده و مدیران بیشتر این شرکت‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که اندک اندک به کمک‌های مالی نیاز پیدا می‌کنند.

این شرکت‌ها امیدوارند از دولت‌ها که آنها نیز به نوبه خود به دلیل کاهش درآمدها با مشکلاتی روبه‌رو هستند، کمک‌های مالی فوری دریافت کنند.

شیوع کرونا در چین و سپس در کشورهای مختلف ضربه جدی و هولناکی به شرکت‌های هواپیمایی جهان از جمله غول‌های هواپیمایی وارد کرده به گونه‌ای که مقام‌های این شرکت‌ها برای اتخاذ تدابیری که کمترین آسیب را به آنها وارد کند، مستاصل شده‌ و چشم‌انداز مبهمی برای آینده صنعت هوایی جهان ترسیم می‌شود.

براساس آخرین آمار منتشر شده تا به امروز بیش از ۴ میلیون و ۶۴۶ هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده که از این میان بیش از ۳۰۸ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. افه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: