کد خبر: ۲۵۷۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 14
طبق پیشنهاد مقام‌های اتحادیه اروپا، محدودیت‌های کنونی سفر در کشورهای عضو این اتحادیه باید تا ۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد) تمدید شود
شفاآنلاین>سلامت>کمیسیون اروپا در توصیه‌نامه جدید خود، از اعضای اتحادیه اروپا خواست به دلیل بحران کرونا، محدودیت‌های سفر را تا یک‌ماه دیگر تمدید کنند.

به گزارش شفاآنلاین، کمیسیون اتحادیه اروپا برای مقابله با شیوع کرونا امروز (چهارشنبه) توصیه‌نامه جدید خود را منتشر کرد.

طبق پیشنهاد مقام‌های اتحادیه اروپا، محدودیت‌های کنونی سفر در کشورهای عضو این اتحادیه باید تا ۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد) تمدید شود.

این کمیسیون با اعلام اینکه باید پس از این مهلت، بازدید اقوام و خویشان نزدیک ساکن کشورهای دیگر اتحادیه دوباره امکان‌پذیر شود، توصیه کرده که زدن ماسک باید در هواپیما و فرودگاه ادامه یابد و شرکت‌های هواپیمایی نباید ملزم به خالی نگه داشتن صندلی‌های وسط در داخل هواپیماها شوند.

کمیسیون اروپا همچنین درباره نرم‌افزار کرونا گفته است، استفاده از این خدمات باید داوطلبانه باشد و می‌توان آن را در سراسر مرزهای این اتحادیه به کار گرفت.

با توجه به وضعیت برخی کشورهای اروپایی دولت اتریش امروز به طور رسمی تأیید کرد که مرزهای خود با آلمان را از ۱۵ ژوئن باز خواهد کرد.

به گفته «الیزابت کستینگر» وزیر گردشگری اتریش، تصمیم این کشور برای بازگشایی مرز با آلمان پس از مذاکره با مقام‌های آلمانی گرفته شده است.

پیش از این گفته شده بود که محدودیت‌های تردد از طریق مرز اتریش با آلمان از ۱۵ مه (روز جمعه) کاهش می‌یابد.

در ماه مارس (فروردین-اردیبهشت) کشورهای عضو اتحادیه اروپا در تلاش برای جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا موافقت کردند که مرزهای خود را برای بازدیدکنندگان غیر اروپایی ببندند. کمیته اروپا بازوی اجرایی اتحادیه با این تصمیم تلاش کرد تا کنترل در امتداد مرزهای داخلی را به حداقل برساند. 

جدیدترین آمارهای رسمی نشان می‌دهد تاکنون بیش از ۴ میلیون و ۳۵۸ هزار نفر در جهان به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند که از این میان افزون بر ۲۹۳ هزار نفر جان باخته‌اند.شبکه دویچه وله
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: