کد خبر: ۲۵۷۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 13
روز جهانی پرستار بر مدافعان جبهه سلامت مبارک. آنان که با فداکاری خود جان هموطنان‌شان را نجات دادند و بعضاً با این کار خانواده و عزیزان خود را به خطر انداختند ولی در وظیفه کوتاهی نکردند
‏شفاآنلاین>سلامت>۱۲ مه به مناسبت سالروز تولد فلورانس نایتینگل مشهور به بانوی چراغ به دست، به‌عنوان روز جهانی پرستار نامگذاری شده و به این بهانه کاربرانی به پرستاران تبریک‌ گفتند و از فداکاری‌های آنها در این روزهای سخت نوشتند. البته به این بهانه مشکلاتی که پرستاران با آنها مواجه هستند هم توسط خودشان یا دیگران بازگو شد.

رخشان بنی اعتماد در توئیتر و اینستاگرامش برای این روز نوشت: «‏امروز ۱۲مه روز جهانی پرستار. پرستارانی که شغل شریف‌شان این روزها خط اول نبردی جهانی است. شایسته است که یادی کنیم از ‎نرجس خانعلی‌زاده اولین پرستاری که جانش را در راه حفاظت از بیماران مبتلا به ‎کرونا از دست داد. یادش گرامی. قدردان تلاش قابل ستایش همه‌ ‎پرستار‌ها و کادر درمان هستیم.»

کاربران ایرانی با این نوشته‌ها امروز از پرستاران یاد کردند: «‏روز جهانی پرستار بر مدافعان جبهه سلامت مبارک. آنان که با فداکاری خود جان هموطنان‌شان را نجات دادند و بعضاً با این کار خانواده و عزیزان خود را به خطر انداختند ولی در وظیفه کوتاهی نکردند.

 تقدیم به روح بلند شهدای سلامت»، «‏آنگاه که دردمندی سلامت خود را باز یابد، آنگاه که دستی به نشان شکر به آسمان بلند شود، ملائک تو را می‌ستایند»، «امیدوارم یه پرستار ماهر و صبور شم و مرهم درد بیمارا»، «‏تبریک روز جهانی پرستار چه فایده‌ای داره وقتی امتیازات یه پرستار تو کشورت جهانی نیست»، «‏در روز جهانی پرستار از پرستارانی یاد می‌کنیم که توی این چند ماه به کرونا مبتلا شدند یا جونشون رو از دست دادند. 

سختی شرایطی که توش کار می‌کنن از تصور ما خارجه. امیدواریم دولت کاری کنه که شرایط کار کادر درمان راحت‌تر بشه.»، «یادمان نرود ‎پرستاران ایرانی غوطه ور در دریای مشکلات هستند؛ فشار کاری زیاد که در مواردی به فوت آنها منجر شده، حقوق پایین و گاه عدم پرداخت بموقع حقوق، تعدیل و... به اینها علاوه کنید خطر کرونا را!»، «خسته نباشید می‌گم به همه پرستارا و کادر درمانی که توی این ایام توی خط مقدم مراقبت از بیمارای کرونایی بودن. 

بی‌شک بدون از خودگذشتگی آنها گذر از این روزهای سخت ممکن نبود و نخواهد بود.»، «‏هنوز جواب تبریکای روز ایرانی پرستار تموم نشده بود که روز جهانی پرستار رسید»، «سختکوشان مبارزه با کرونا با دست خالی، همیشه سربلند باشید»، «‏یعنی الان باید پیج‌های فروش محصولات اینترنتی به مناسبت روز و هفته پرستار، برای پرستارا و دانشجوهای پرستاری کلی تخفیف بذارن... ولی دریغ. الکی فقط میگن از مدافعین سلامت متشکرن.»

به‌مناسبت این روز از نقاشی آبرنگ احمد مطیع به پاس تقدیر از ایثارگری‌های پرستاران در این روزها در اصفهان رونمایی شد و عکس این نقاشی را هم کاربران زیادی بازنشر کردند.ایران 

یگانه خدامی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: