کد خبر: ۲۵۷۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 11
شهروندان از دولت مي خواهند تمهيدات درنظرگرفته شده براي مهار شيوع کرونا ادامه يابد. از اينرو، به توصيه وزارت بهداشت، طرح کنترل رفت و آمد که ۱۲ ماه مي (۲۳ ارديبهشت) منقضي مي شود، تا چهار هفته ديگر تمديد مي شود
شفاآنلاین>اجتماعی>محي‌الدين ياسين نخست‌وزير مالزي به منظور شکست زنجيره شيوع ويروس کرونا اعلام کرد: طرح کنترل رفت ‌و آمد و تردد که در سراسر اين کشور به اجرا درآمده است، تا ۹ ژوئن (۲۰ خرداد) تمديد مي‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، وي افزود به رغم دستيابي به نتايج مثبت از طريق اجراي اين طرح از ۱۸ مارس (۲۸ اسفند ۹۸)، بايد براي تداوم مقابله با کرونا، تمهيداتي اتخاذ شود.

نخست وزير مالزي گفت: همچنين پي بردم که شهروندان از دولت مي خواهند تمهيدات درنظرگرفته شده براي مهار شيوع کرونا ادامه يابد. از اينرو، به توصيه وزارت بهداشت، طرح کنترل رفت و آمد که ۱۲ ماه مي (۲۳ ارديبهشت) منقضي مي شود، تا چهار هفته ديگر تمديد مي شود.

وي افزود: اين مساله همچنين به اين معناست که همه فرآيندهاي عملياتي موجود تا همان تاريخ ادامه مي يابد.

مالزي روز يکشنبه وارد پنجاه و چهارمين روز اجراي طرح کنترل رفت و آمد شد که براي شکست زنجيره شيوع کرونا در اين کشور اعمال شده است.

اين طرح که اکنون وارد پنجمين مرحله خود شده است، در ابتدا قرار بود ۱۲ ماه مي (۲۳ ارديبهشت) به پايان رسد.

محي الدين گفت که هر تغييري در ارتباط با پروتکل هاي موجود يا ازسرگيري فعاليت بخش هاي اقتصادي متعاقبا اعلام مي شود.

وي تاکيد کرد که اجراي طرح کنترل رفت و آمد در کشور به آرامي و بدون ازدحام و شلوغي در بخش حمل و نقل عمومي انجام شده که گواهي از رضايتمندي بالاي مردم مالزي است.نخست وزير مالزي گفت: تخمين زده مي شود که حدود ۶.۶۴ ميليون يا ۴۳.۶ درصد از کارگران به کار بازگشته اند و انتظار دارم که اين رقم در هفته هاي آتي افزايش يابد.

محي الدين با ابراز اميدواري در مورد توليد واکسني براي اين بيماري در آينده اي نزديک، اضافه کرد که شماري از رهبران جهان وي را از آغاز آزمايش هاي باليني در جريان رقابت براي توليد واکسن کرونا مطلع کرده اند.

وي در عين حال تاکيد کرد که توليد واکسن، پروسه زمان بري است که شايد ۱۲ تا ۱۸ ماه طول بکشد.

تاکنون ۶ هزار و ۶۵۶ نفر در مالزي به کوويد – ۱۹ مبتلا شده اند. از اين تعداد، ۱۰۸ نفر فوت کرده و ۵ هزار و ۲۵ نفر بهبود يافته اند.تودي
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: