کد خبر: ۲۵۷۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۶ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 10
بريتانيا بيشترين آمار تلفات ناشي از کوويد-۱۹ را نسبت به هر کشور ديگري در اروپا داشته است
شفاآنلاین>سلامت>نتايج نظرسنجي جديد نشان داد بيشتر مردم انگليس بر اين باورند که عملکرد دولت بريتانيا در مواجهه با بحران ناشي از شيوع بيماري کوويد-۱۹ نسبت به کشورهاي ايتاليا، اسپانيا و فرانسه بدتر بوده است.

به گزارش شفاآنلاین،تازه ترين نظرسنجي موسسه اوپينيوم که به سفارش روزنامه آبزرور انجام شد نشان داد در حالي که تا همين دو هفته پيش بيشتر مردم فکر مي کردند بريتانيا عملکرد بهتري در مقايسه با ايتاليا و اسپانيا داشته است اين تلقي اکنون تغيير کرده است.

يافتههاي جديد همچنين حاکي از آن است که تنها  درباره آمريکا است که اکثر انگليسي ها بر اين باورند بدترين عملکرد را داشته است.

نتايج جديد يک هفته بعد از گزارش اداره آمار ملي بدست آمده که نشان مي دهد بريتانيا بيشترين آمار تلفات ناشي از کوويد-۱۹ را نسبت به هر کشور ديگري در اروپا داشته است.

اين اداره گزارش داده که تا روز دوم مه (۱۳ ارديبهشت) ۲۹ هزار و ۶۴۸ نفر در انگلستان و ولز در گواهي مرگشان ابتلا به کوويد-۱۹ درج شده است. با افزوده شدن امار رسمي تلفات براي اسکاتلند و ايرلند شماري اين رقم در مجموع به ۳۲ هزار و ۳۱۳ نفر رسيد که بالاترين رقم در بين کشورهاي اروپايي است.                                                   

هر چند وزيران انگليسي علاقه مند هستند به اين موضوع اشاره کنند که نمي توان کشورها را با هم مقايسه کرد به نظر مي رسد افزايش امار کشته شدگان در انگليس نظر افکار عمومي را درباره ميزان موثر بودن مديريت بريتانيا تغيير داده است.

دو هفته پيش وقتي از مردم پرسيده شد که آيا عملکرد انگليس بهتر يا بدتر از ايتاليا بوده است، ۳۰ درصد گفتند که عملکرد آن بهتر و ۲۲ درصد عملکرد دولت شان را بدتر ارزيابي کردند.

وقتي همين سوال را بين سهشنبه و پنجشنبه هفته پيش از آنها پرسيدند ۲۹ درصد گفتند که عملکرد انگليس بدتر بوده و ۲۵ درصد آن را بهتر دانستند. 

در قياس با اسپانيا، ۲۹ درصد بر اين باور بودند که عمکرد انگليس بدتر بوده و ۲۲ درصد آن بهتر دانستند.

اين نتايج نشان داد که نسبت به دو هفته پيش، تعداد بيشتري از مردم بر اين باورند که عملکرد انگليس در مقايسه با کره جنوبي، ژاپن و استراليا بدتر بوده است.

به طور کلي، ۴۸ درصد مردم انگليس بر اين باورند که کشورشان عملکرد بهتري داشته و ۳۶ درصد مخالف آن هستند.

در رابطه با ابعاد خاص اين بحران، ۶۰ درصد نحوه مديريت آزمايش هاي کوويد-۱۹ را قبول نداشتند. دولت انگليس اعلام کرده که در روز ۱۰۰ هزار تست انجام مي داد که در هفته گذشته نتوانسته اين ميزان تست را در روز انجام دهد.

با توجه به کاهش احتمالي محدوديت هاي قرنطينه اکثر مردم درباره بازگشايي دوباره اماکن عمومي محتاط هستند. از هر ۱۰ نفر کمتر از يک نفر (۸ درصد) به بازگشايي فوري مدارس معتقد بودند. اين ميزان در رابطه با ادارات (۸ درصد) و مغازه هاي غيرضروري (۹ درصد) بود.

از هر ۵ نفر سه نفر (۶۰ درصد) گفتند که از صرف غذا در رستوران ها احساس راحتي نمي کنند. بيش از نيمي (۵۵ درصد) گفتند همين احساس را درباره استفاده از متروها دارند. درباره سفر با اتوبوس و قطار به ترتيب ۵۹ و ۵۶ درصد احساس خوشايندي ندارند.

يک سوم (۳۶ درصد) بر اين باورند که احساس  خوبي براي بازگشت به کار ندارند و تنها ۳۰ درصد اعلام کردند از اين که به کار برگردند احساس آرامش مي کنند.گاردين
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: