کد خبر: ۲۵۵۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020April 22
حذف سیگار بسیاری از مشکلات ریه و قلب و عروق که در بین مردان شایع تر است، را کاهش می دهد
شفاآنلاین>سلامت>یک متخصص بیماری‌های داخلی به افراد غیرسیگاری توصیه کرد برای حفظ سلامتی خود از نشست و برخاست با افراد سیگاری خودداری کنند.

به گزارش شفاآنلاین،احمد قاسمی روز چهارشنبه به مناسبت هفته سلامت افزود: سرطان ریه نیز یکی از دلایل مرگ و میر در میان مردان است و سیگار کشیدن احتمال ابتلا به آن را افزایش می دهد.

وی اظهار داشت: حذف سیگار بسیاری از مشکلات ریه و قلب و عروق که در بین مردان شایع تر است، را کاهش می دهد زیرا افرادی که  سیگار مصرف می کنند و معاشرت با این گروه سلامت افرادی که خود مصرف کننده نیستند را تهدید می‌کند.

قاسمی با بیان اینکه به واسطه شیوع فشار خون بالا در مردان، توجه ویژه به مصرف نمک بسیار مهم است، تاکید کرد: مصرف الکل هم  به ویژه در افرادی که دارای فشار خون بالا هستند خطرات زیادی را باعث می شود.

وی، شناخت سلامت مردان را مسئله ای حیاتی دانست و گفت: مسائل بهداشتی آنان رویکردی تاثیرگذار بر سلامت کل جامعه است، ارتقای آگاهی جامعه و خانواده ها نسبت به اهمیت  سلامت مردان، شناخت روش های مراقبت از سلامت و مدیریت و برنامه ریزی های آموزشی در سطح جامعه که مردان را هدف قرار می دهد باید از اولویت های نظام سلامت کشور باشد.

این متخصص داخلی، هفته سلامت را فرصت مناسبی برای آموزش مردمی و اطلاع رسانی در جهت بهبود وضعیت سلامت زنان و مردان دانست و افزود: تشویق برای مراجعه زودهنگام به پزشک، تشخیص های زود هنگام و شروع به موقع درمان بیماری های شایع مردان است.

قاسمی افزود: نیازهای تغذیه ای مردان برای حفظ توده استخوانی، عضلانی و پیشگیری از سرطان پروستات با زنان تفاوت دارد و بسیاری از آها  به نیازهای غذایی خود توجه چندانی نشان نمی دهند و از بهترین موادغذایی که سلامت آن ها را تضمین می کند غفلت می ورزند.

وی توصیه کرد: انجام آزمایشات دوره ای منجر به تشخیص زود هنگام بیماری ها می شود، گاهی حتی قبل از گسترش علائم و با تشخیص زودهنگام، درمان ها بسیار موفق تر عمل می کنند. 

اصلاح عادات غذایی و اهمیت دادن به نوع تغذیه از جمله عواملی است که در پیشگیری از ابتلا مردان به ناراحتی ها و بیماری های خطرناک، نقش حیاتی ایفا می کند.

قاسمی تصریح کرد: یک برنامه  غذایی سالم، زندگی سالمی را هم به دنبال دارد و رژیم سرشار از فیبر بسیاری از مشکلات گوارشی شایع مانند یبوست را از بین می برد.

وی به چاقی و اضافه وزن مردان اشاره کرد و گفت: رژیم غذایی نامناسب و هم چنین نداشتن تحرک کافی یکی از دلایل ایجاد چاقی و اضافه وزن است و زمینه ساز بسیاری از بیماری های دیگر مثل دیابت هستند، گنجاندن یک برنامه مستمر ورزش می تواند مانع بسیاری از بیماری ها از جمله چاقی شود و  حوادث راهنمایی و رانندگی خطر دیگری است که مردان را بیشتر تهدید می کند.

هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه در سراسر کشور امسال با شعار محوری حمایت همگانی از مدافعان سلامت برگزار می شود.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: