کد خبر: ۲۵۴۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۶ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - 2020April 09
ما مصمم به پیگیری درخواست خود در قالب«تامین مالی سریع»، RFI ،هستیم و دیروز نیز طی نامه ای به رئیس صندوق، این مطلب را تاکیدکردم. انتظار داریم که صندوق به سرعت، به درخواست ایران،که خود از بنیانگذاران این صندوق بوده است، پاسخ مثبت دهد
شفاآنلاین>اقتصادی>رئیس کل بانک مرکزی گفت که روز گذشته بار دیگر نامه‌ای به صندوق بین‌المللی پول فرستاده است.

به گزارش شفاآنلاین، عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی نوشت: حدود یک ماه پیش، بعد از اعلام رسمی آمادگی صندوق بین المللی پول برای کمک سریع و بدون قید و شرط به کشورهایی که درگیر مقابله با ویروس کرونا هستند، درخواست ایران را، برای استفاده از حق ایران از این حمایت صندوق اعلام کردم، اما افرادی در خارج، درصدد وارونه جلوه دادن تلاشها و انحراف درخواستهٔ بحق ایران بوده‌اند.

با استفاده از این فرصت، این مطلب را به همه اعلام می کنم که ساز و کار اروپا اینستکس ( INSTEX ) و حتی کانال مالی سوییس ( SHTA ) که به ادعای خود آمریکا، از تحریم‌های یکجانبه امریکا، مستثنی هست،کانالهای در دسترس برای انجام برخی از مبادلات کمک‌های انسان دوستانه ، و از جمله منابعی است که صندوق دراختیار ایران قرار خواهد داد.

کشورهای اروپایی و سایر کشورها، در روند استفاده از این دو کانال قرار دارند.امیدوارم در این برههٔ تاریخی، مخالفت آمریکا، به وجههٔ تخصصی صندوق و نیزکارکرد آن برای کمک به کشورهای عضو، بویژه ایران، آسیبی نرساند.

ما مصمم به پیگیری درخواست خود در قالب«تامین مالی سریع»، RFI ،هستیم و دیروز نیز طی نامه ای به رئیس صندوق، این مطلب را تاکیدکردم. انتظار داریم که صندوق به سرعت، به درخواست ایران،که خود از بنیانگذاران این صندوق بوده است، پاسخ مثبت دهد.تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: