کد خبر: ۲۵۴۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - 2020April 08
رییس کل سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای به معاون درمان وزارت بهداشت، جهت فعالیت مطب‌ها و مراکز درمان بخش خصوصی در زمان شیوع کرونا، پیشنهاداتی ارایه داد.

شفاآنلاین>سلامت>رییس کل سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای به معاون درمان وزارت بهداشت، جهت فعالیت مطب‌ها و مراکز درمان بخش خصوصی در زمان شیوع کرونا، پیشنهاداتی ارایه داد.

به گزارش شفاآنلاین ، در نامه دکتر محمدرضا ظفرقندی خطاب به دکتر قاسم جان بابایی آمده است:« با توجه به سوالات و استعلام مکرر همکاران جامعه پزشکی در مورد نحوه اداره کار مطب­‌ها و مراکز درمانی و تشخیصی بخش خصوصی در شرایط کنونی و عطف به مذاکرات متعدد سازمان نظام پزشکی با مسئولین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آنجا که هنوز دستورالعمل جامعی در این زمینه ابلاغ نشده است، موارد ذیل جهت استحضار جنابعالی و همکاران محترم و نیز مدنظر قرار گرفتن در پروتکل اعلامی آن وزارت توصیه می­‌شود.

1.  با توجه به ضرورت درمان یا ادامه درمان بیماران مبتلا به بیماری های مهم و پیشرونده غیرکرونایی از قبیل بیماری‌های قلبی – عروقی، سرطان ها، دیابت، بیماری های اورژانسی و ...، مطب همکاران مرتبط با این بیماری‌ها با رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری مکانی و زمانی مناسب برای بیماران به کار و فعالیت بپردازند.

2. اعمال جراحی اورژانسی و اقدامات درمانی برای بیماری‌های ضروری در بیمارستان‌ها و کلینیک‌های تخصصی با رعایت اصول بهداشتی و حفاظتی کامل انجام شود.

3. همکاران پزشک عمومی و متخصصین محترم بیماری‌های داخلی، عفونی، اطفال و ریه با رعایت اصول بهداشتی و حفاظتی کامل بر اساس پروتکل‌های اعلامی و نوبت دهی مناسب به بیماران برای ویزیت و معاینه بیماران اقدام نمایند.

4. همکارانی که در مطب بر اساس نوع رشته تخصصی با بیماری‌های مهم و پیشرونده مواجه نیستند، صرفا پذیرای بیماران اورژانسی باشند.

5. در ورودی مطب‌ها با نصب تابلو به بیماران اعلام شود که ویزیت بیماران غیرضروری در زمان مناسب دیگری انجام خواهد شد.

6. هزینه‌های مرتبط با لوازم و تجهیزات مراقبت‌های بهداشتی ناشی از بیماری کووید - 19 بر اساس قیمت خرید قابل دریافت از بیماران و بیمه‌ها است. بدیهی است در مورد بیماران بی بضاعت مراعات تسهیلات ممکن به عمل خواهد آمد.

7. با توجه به شرایط متفاوت استان‌ها و شهرهای مختلف اصلاحات جزئی و متناسب با منطقه توسط سازمان‌های نظام پزشکی مراکز استان‌ها اعلام خواهد شد.»

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: