کد خبر: ۲۵۴۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۹ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - 2020April 07
در صورت مشاهده تب، سرفه و احساس تنگی نفس باید سریع به پزشک مراجعه شود چرا که ممکن است این علایم به دلیل وجود عفونت دستگاه تنفسی یا مشکلات جدی دیگری بروز کرده باشد
شفاآنلاین>سلامت>معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: درباره علایم کرونا و راه‌های پیشگیری از آن هوشیار باشید اما وحشت نکنید.

به گزارش  شفاآنلاین، محمدحاجی‌جعفری افزود: سازمان جهانی بهداشت در سراسر دنیا بدنبال شناسایی، ردیابی و محدود کردن ویروس جدیدی از خانواده ویروس کرونا به نام کووید ۱۹ است.

وی تصریح کرد: علایم بیماری کرونا در بیشتر مبتلایان به این ویروس خفیف است و درمان می‌شود، اما ممکن است بیماری در برخی دیگر شدیدتر باشد و حتی به مرگ منجر شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیان کرد: در چنین شرایطی با شناخت علایم کرونا و رعایت نکات بهداشتی ارایه شده از سوی سازمان بهداشت جهانی می‌توان از سلامت خود و دیگران محافظت کنیم.

وی یادآور شد: در صورت مشاهده تب، سرفه و احساس تنگی نفس باید سریع به پزشک مراجعه شود چرا که ممکن است این علایم به دلیل وجود عفونت دستگاه تنفسی یا مشکلات جدی دیگری بروز کرده باشد.

دکتر حاجی‌جعفری تاکید کرد: بیماران مشکوک باید پزشک متخصص را در مورد سوابق سفرهای اخیر یا هرگونه تماس و بازدید با مسافران و شهروندان دیگر مطلع کنند.

به گفته وی، این اقدام در ارجاع بیماران به مرکز پزشکی مناسب و جلوگیری از انتشار احتمالی کرونا و دیگر ویروس‌ها کمک شایانی می‌کند.ایلنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: