کد خبر: ۲۵۴۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۳ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - 2020April 07
پیش بینی می شود که طی هفته آینده در مراکز درمانی با پیک افزایشی مواجه باشیم و گروه های درمانی پرخطر مانند بیماران دارای ضعف ایمنی و مادران باردار بیشترین آسیب را ببینند. اگر رفتار اجتماعی مردم تغییر نکند مطمئنا این اتفاق می افتد
شفاآنلاین>سلامت>رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: درمانگاه های تنفسی با پیک افزایشی روبرو شده اند که این امر ۱۰ روز آینده به شکل آزمایشات مثبت کرونا خود را نشان می دهد.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر سید محمد جمالیان در گفتگویی تلویزیونی در خصوص شرایط کنونی استان در موضوع ویروس کرونا و اثربخشی رفتار اجتماعی مردم بیان کرد: خوشبختانه در تعطیلات نوروزی بویژه ۱۱ تا ۱۳ فروردین ماه رعایت خوبی را از جانب مردم شاهد بودیم، اما در روزهای اخیر با حضور ناگهانی مردم در خارج از منزل مواجه شدیم که این امر تمامی زحمات کشیده شده که بخش عمده ای از آن زحمات خود مردم بوده است را خنثی می کند.

وی تصریح کرد: علاوه بر حضور زیاد مردم در معابر و خیابان ها، گزارش ها حاکی از آن است که متاسفانه افرادی که باید در منزل قرنطینه باشند نیز به درمانگاه ها یا بانک ها مراجعه کرده اند که باعث انتشار ویروس در جامعه می شود. مردم باید با رعایت حقوق شهروندی به وظایف اجتماعی و اخلاقی خود را عمل کنند.

جمالیان خواستار رعایت فاصله اجتماعی از سوی مردم شد و تاکید کرد: مردم به هیچ عنوان نباید در موارد غیرضروری از منزل خارج شوند، متاسفانه این روزها شاهد هستیم عصرها مردم برای گذران اوقات خود از خانه خارج می شوند و این امر عواقب بهداشتی و درمانی بدی را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه هدف ما ایجاد استرس و اضطراب در بین مردم نیست، اما به عنوان رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی باید این اعلام خطر را انجام دهم، افزود: پیش بینی می شود که طی هفته آینده در مراکز درمانی با پیک افزایشی مواجه باشیم و گروه های درمانی پرخطر مانند بیماران دارای ضعف ایمنی و مادران باردار بیشترین آسیب را ببینند. اگر رفتار اجتماعی مردم تغییر نکند مطمئنا این اتفاق می افتد.

جمالیان اظهار کرد: وضعیت حال حاضر درمانگاه های تنفسی استان نشان می دهد که ممکن است روزهای خاصی پیش رو باشد. این درمانگاه ها طی دو روز اخیر با پیک جمعیتی روبرو بودند که طی ۱۰ روز آینده این پیک خود را به صورت آزمایشات مثبت نشان می دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: مردم اصول بهداشتی را رعایت کنند و فقط در صورت ضرورت از خانه خارج شوند. با رعایت همه الزامات بهداشتی حتی در صورت فعالیت ادارات و اصناف مشکل خاصی بروز نخواهد کرد، اما آنچه طی روزهای گذشته دیده شد، خستگی مردم و حضور آنها در نقاط پر ازدحام بوده است که عواقب بسیار بد و جبران ناپذیری دارد.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: