کد خبر: ۲۵۴۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - 2020April 07
رانندگي در شب مستلزم تمرکز زيادي است که ممکن است خسته کننده باشد. براي اجتناب از خستگي ، مکررا به چشم هاي خود استراحت دهيد تا انرژي از دست رفته را جبران کنند
شفاآنلاین>اجتماعی>مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت از تفاوت های رانندگی در شب و روز خبر داد و گفت: رانندگی در شب نیاز به مهارت بیشتری در رانندگی دارد. 
 
به گزارش خبرنگار شفاآنلاین، مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی ورانندگی تهران بزرگ در یادداشتی اظهار داشت،: رانندگي در شب تفاوت زيادي با رانندگي در روز دارد. 

به خاطر همين موضوع است که بسياري از رانندگان حتي آنان که حرفه اي هستند، مي گويند که راندن در شب براي آنها دشوارتر است.

بنابر این گزارش ، هنگام رانندگي در شب چراغ هاي داخل خودرو نباید روشن باشد و اگر نياز به خواندن نقشه داريد بهتر است اول خودرو را در کنار جاده متوقف کنيد و سپس به مطالعه نقشه بپردازید. هنگام رانندگی چشم خود را مدام حرکت دهيد تا درخشش نور در بالاي تپه ها، پيچ هاي جاده و تقاطع ها را ببينيد زيرا اين نورها ممکن است نور چراغ خودروهاي ديگر باشد. 

مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور عنوان کرد: به منظور جلوگيري از تصادف، فاصله خود با اتومبيل جلويي را بيشتر از روز تنظيم کنيد تا راحت تر متوجه خطرات بالقوه شديد شده و در صورت بروز حادثه زمان بيشتري براي واکنش داشته باشيد.

 رانندگي در شب مستلزم تمرکز زيادي است که ممکن است خسته کننده باشد. براي اجتناب از خستگي ، مکررا به چشم هاي خود استراحت دهيد تا انرژي از دست رفته را جبران کنند.

در این گزارش آمده است: قبل از رانندگي در شب از خوردن داروهاي خواب آور خودداري کنيد. خوردن دو فنجان قهوه تا يک ساعت مي تواند جلوي خواب را بگيرد و قبل از حرکت در شب از پر بودن باک بنزين اطمينان حاصل کنيد. هنگام شب رانندگان عبوري کمتري امکان کمک به شما را در صورت اتمام بنزين دارند.

به گفته مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور اکثر خودروهاي قابليت تنظيم آينه را براي رانندگي در شب دارند. از اين قابليت استفاده کنيد. اين قابليت با تغيير زاويه آينه موجب مي شود تا در صورت افتادن نور بالا از خودرو عقبي در آينه، انعکاس آن مستقيم در چشم شما نزند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: