کد خبر: ۲۵۴۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۴ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - 2020April 07
با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و همکاری وزارت صمت پیش بینی می‌شود که ظرف دو تا سه هفته آینده ظرفیت تولید ماسک سه لایه به پنج میلیون در روز برسد که در چنین شرایطی زمینه صادرات به کشورهای دیگر نیز مهیا می‌شود
شفاآنلاین>سلامت>رییس سازمان غذا و دارو گفت:‌ روزانه یک میلیون ماسک سه لایه در کشور تولید می‌شود و در هفته‌های آتی این میزان به پنج میلیون افزایش خواهد یافت.

به گزارش شفاآنلاین،سازمان غذا و دارو، محمد رضا شانه ساز روز سه شنبه در حاشیه بازدید از یک کارخانه  تولید ماسک گفت: قبل از بیماری کرونا میزان تولید ماسک سه لایه صنعتی در کشور روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار عدد بود که اکنون این رقم به بالای یک میلیون در روز رسیده است.

وی افزود: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و همکاری وزارت صمت پیش بینی می‌شود که ظرف دو تا سه هفته آینده ظرفیت تولید ماسک سه لایه به پنج میلیون در روز برسد که در چنین شرایطی زمینه صادرات به کشورهای دیگر نیز مهیا می‌شود.

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به وضعیت تامین ماسک N۹۵ نیز اظهار کرد:  تا قبل از بروز بیماری کرونا ظرفیت تولید روزانه کشور  زیر ۵ هزار عدد بود که در حال حاضر به بالای ۱۴۰ هزار عدد رسیده و با افزایش تولید و واردات محموله در اوایل فروردین، نیاز مراکز بهداشتی و درمانی به خوبی برطرف شده است.

وی بیان کرد: ظرفیت تولید لباس‌های مورد نیاز کادر درمان که در گذشته بسیار  محدود بود، با هماهنگی وزارت صمت، دستگاه‌های مرتبط و صنایع نساجی،  افزایش یافته و علاوه بر تولید پارچه لباس‌های ایزوله در داخل کشور، ظرفیت تولید به حدود ۵۰ هزار عدد رسید که امیدواریم این میزان افزایش یافته و بتوانیم به صورت کامل پاسخگوی نیاز داخل باشیم.

معاون وزیر بهداشت گفت: علاوه بر تولید ماسک صنعتی، تولیدات صنفی نیز با اخذ مجوزهای لازم از اداره کل تجهیزات پزشکی و با نظارات بیشتر در کشور دنبال می‌شود.

وی اظهار کرد: ظرفیت تولید اقلام بهداشتی مانند محلول و ژل‌های ضد عفونی کننده به ۸ برابر قبل از کرونا رسیده و با توزیع گسترده آن در داروخانه‌ها کمبودی احساس نمی‌شود.

پس از اعلام سازمان جهانی بهداشت مبنی بر استفاده عموم از ماسک، وزارت بهداشت ایران نیز اعلام کرد که بهتر است افراد در مکان‌هایی که فاصله گذاری اجتماعی یا فیزیکی دشوار است، از ماسک استفاده کنند.

تاکنون ۶۲ هزار و ۵۸۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۳۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، فوت ناشی از این ویروس در کشور به سه هزار ۸۷۲ نفر رسید. ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: