کد خبر: ۲۵۴۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - 2020April 06
اگر قصد باردار شدن دارید باید زمان تحمک گذاری را محاسبه کنید زیرا باروری زنان در این زمان افزایش می یابد و احتمال بارداری شما را افزایش می دهد.

شفاآنلاین>سلامت جنسی>یکی از تغییراتی که در بدن زن باید برای آماده شدن شرایط بارداری صورت گیرد افزایش باروری زنان و تخمک گذاری است .

به گزارش شفاآنلاین:حدود دو روز قبل ازتخمک گذاری احتمال باروری زنان بیشتر میشود این طور اسپرم ها در لوله فالوپ وقتی تخمک رها می شود تغذیه می شوند.

باروری زنان

برای آگاهی از باروری زنان چگونه متوجه تخمک گذاری شویم؟

با استفاده از سه راه می توانیم تخمک گذاری را تخمین و پیش بینی کنیم:

  1. اگر قاعدگی هر ماه زمان مشخصی دارد می توانید روز تخمک گذاری را تخمین بزنید
  2. با استفاده از یک سری تجهیزات می توانید سطح هورمون را در دوره قاعدگی پیش بینی کنید که چه روزی بیشترین تخمک گذاری را دارید
  3. نشانه های دیگر تخمک گذاری مثل دمای بدن و مخاط گردنی را بررسی کنید

وقتی عادت ماهیانه تنظیم است چه چیزی مانع باروری زنان می شود ؟

اگر ندانید چند روز عادت ماهانه عقب افتاده پیش بینی تخمک گذاری سخت می شود ، طبیعی است اگر گاهی اوقات عادت ماهانه نامنظم شود و در ماه 2بار عادت یا چند ماه عادت نشوید اما اگر این اتفاق 3 تا 6 ماه طول کشید حتما به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.

ممکن است متخصصان باروری علل های دیگر این نامنظمی مثل تخمدان پلی کیستیک،  اختلال عملکرد تخمدان ، اختلال تیرویید و بالا رفتن میزان پرولاکتین را چک کنند ؛ مسلما اگر قصد بارداری ندارید نیازی به بررسی نشانه ها و استفاده از تجهیزات نیست.

برای باردارشدن با توجه به باروری زنان در هفته چندبار رابطه جنسی توصیه می شود؟

سعی کنید هفته ای سه بار آمیزش و رابطه جنسی داشته باشید مخصوصا در میان طول دو هفته ماهانه.

با این روش بعضی زوجین ظرف مدت سه ماه باردار می شوند اما در زوجینی که سن بالاتری دارند زمان بیشتری میبرد البته سبک زندگی هم تاثیر زیادی در باروری دارد.نمناک

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: