کد خبر: ۲۵۴۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - 2020April 05
ونتیلاتور دستگاهی است که کار تنفس را برای بیمارانی که به‌طور موقت یا دائم دچار مشکلات تنفسی هستند، انجام می‌دهد. به عبارت دیگر در ریه می‌دمد و درنگ می‌کند و بازدم خودبخود انجام می‌شود
شفاآنلاین>سلامت>محققان دانشگاه آکسفورد و کالج کیگنز لندن در یک پروژه با یکدیگر همکاری کرده و هم‌اکنون در حال آزمایش یک دستگاه تنفس مصنوعی اورژانسی هستند.

به گزارش شفاآنلاین، در شرایط فعلی و شیوع "کرونا ویروس" در اغلب کشورهای جهان، دستگاه‌های تنفس مصنوعی یا "ونتیلاتورها" اهمیت ویژه ای پیدا کرده‌اند.

ونتیلاتور دستگاهی است که کار تنفس را برای بیمارانی که به‌طور موقت یا دائم دچار مشکلات تنفسی هستند، انجام می‌دهد. به عبارت دیگر در ریه می‌دمد و درنگ می‌کند و بازدم خودبخود انجام می‌شود.

در حال حاضر بسیاری از کشورهای جهان همچون آمریکا و انگلیس با کمبود دستگاه‌های تنفس مصنوعی مواجه شده‌اند.

در این راستا محققان دانشگاه "آکسفورد" و کالج "کیگنز" لندن با یکدیگر همکاری کردند و یک دستگاه تنفس مصنوعی اورژانسی ساختند.

این ونتیلاتور هم‌اکنون در حال آزمایش است و از دستگاه‌هایی تشکیل شده که به طور معمول در محیط‌های بیمارستانی و آزمایشگاه‌های علمی وجود دارند.

بخشی از قسمت‌های ساده این دستگاه هم با استفاده از فناوری "چاپ سه بعدی" به راحتی ساخته می‌شود.

گردآوری این دستگاه‌ها به تیم تحقیقاتی پروژه این امکان را داد که یک ونتیلاتور تحت عنوان " OxVent" تولید کنند که می‌تواند به بیماران مبتلا به "کووید-۱۹" در شرایط اورژانسی کمک کند.

دولت انگلیس به این تیم تحقیقاتی اجازه داد که سریعا تست ایمنی دستگاه ساخت خود را آغاز کنند تا هر چه سریع‌تر این دستگاه به سرویس ملی سلامت انگلیس عرضه شود.مدگجت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: