کد خبر: ۲۵۴۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - 2020April 04
برنده واقعی در مواجهه با ویروس کرونا کسانی هستند که با آگاهی کامل در خصوص شرایطی که در آن قرار داریم، در تلاش هستند ضمن تسلط بر وضعیت روحی و جسمی خود به اندازه طبیعی نگران باشند
شفاآنلاین>سلامت>یک کارشناس ارشد روانشناسی بالینی گفت:  بدون شک دورانی که در آن قرار داریم مثل زمان شیوع طاعون، وبا و ... در حافظه تاریخ باقی می‌ماند و ما در این شرایط وظیفه داریم بهترین واکنش را نشان دهیم تا بتوانیم جسم و روح خود و عزیزانمان را از این مخمصه به سلامت بیرون بیاوریم.

به گزارش شفاآنلاین،هدی باقرپور با بیان اینکه واکنش افراد در مقابل ویروس کرونا به سه دسته کلی تقسیم می شود، اظهار کرد: برخی افراد نسبت به این ویروس بی تفاوت بوده و آن را جدی نمی‌گیرند و همین امر احتمال آلودگی آنها و انتقال سریع این بیماری در جامعه را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: در همه کشورها با این افراد روبه رو هستیم و گاه کار به جایی می‌رسد که پلیس مجبور می‌شود به زور و تهدید آنها را روانه خانه کند.

وی با بیان اینکه واکنش بخش دیگری از افراد جامعه به این ویروس و هیجانی و اضطرابی است، افزود: به احتمال زیاد این افراد بعد از پیک کرونا با مشکلات عدیده جسمی و روحی مواجه خواهند شد.

وی گفت: اضطراب و استرس در طولانی مدت باعث آسیب به اندام‌های داخلی شده و سلامت افراد را به خطر می‌اندازد.

باقرپور تاکید کرد: برنده واقعی در مواجهه با ویروس کرونا کسانی هستند که  با آگاهی کامل در خصوص شرایطی که در آن قرار داریم، در تلاش هستند ضمن تسلط بر وضعیت روحی و جسمی خود به اندازه طبیعی نگران باشند.

وی اظهار کرد: این افراد خودشان انتخاب کرده‌اند که برای مصلحت کلی جامعه به طرح فاصله گذاری اجتماعی بپوندند و از خانه خارج نشوند.

این کارشناس ارشد روانشناسی بالینی تاکید کرد: این افراد به این باور دارند که در خانه ماندن آنها در شرایط فعلی مفهوم کامل مفید بودن است و باعث می‌شود زنجیره ویروس کرونا هرچه زودتر قطع شود.

وی ادامه داد: نباید فراموش کنیم که اضطراب و استرس بیش از حد به خصوص برای کودکان و افراد مسن تبعات زیادی در پی دارد به همین دلیل نباید با ناآگاهی و عدم کنترل درست بر شرایط، سلامت عزیزانمان را به خطر بیندازیم.

وی گفت: در کنار اینکه اجازه نمی‌دهیم ویروس کرونا به خانه ما راه یابد باید از ورود ویروس‌های روانی به ذهنمان نیز جلوگیری کنیم تا همگی بتوانیم بحران پیش آمده را به سلامتی پشت سربگذاریم.

باقرپور اضافه کرد: بدون شک دورانی که در آن قرار داریم مثل زمان شیوع طاعون، وبا و ... در حافظه تاریخ باقی می‌ماند و ما در این شرایط وظیفه داریم بهترین واکنش را نشان دهیم تا بتوانیم جسم و روح خود و عزیزانمان را از این مخمصه به سلامت بیرون بیاوریم.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: