کد خبر: ۲۵۴۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - 2020April 04
در هنگام خريد کالا از طريق اينترنت هيچ گاه در سايت هاي متفرقه و فاقد نماد اعتماد الکترونيک خريد نکرده و به نشان نماد اعتماد الکترونيک و تاريخ انقضاي آن سايت يا فروشگاه دقت کنند
شفاآنلاین>حوادث>سلامت>رئيس پليس فتا پایتخت از دستگیری 4 متهم که با همکاری یکدیگر به بهانه فروش اقلام بهداشتی از شهروندان کلاهبرداری می کردند، خبر داد . 
 
به گزارش خبرنگار شفاآنلاین،سرهنگ تورج کاظمي گفت: بيست و نهم اسفند ماه سال گذشته مردي 35 ساله ساکن تهران به پليس فتا مراجعه و با ارائه شکايتي از دادسراي مبارزه با جرايم رايانه اي (ناحيه 31 تهران) اظهار داشت، از طريق يک سايت فروش اقلام و محصولات بهداشتي که داراي درگاه بانکی بود، قصد خريد داشته و سفارش کالا داده و مبلغ اقلام خریداری شده را از طریق اینترنتی واریز کرده در حالي که هيچ گونه کالايي براي وي ارسال نشده و مبلغ پرداختي هم به او برگشت داده نشده است.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ عنوان کرد: بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان فتا قرار گرفت و در تحقیقات پلیسی مشخص شد که پرونده های مشابه دیگری به پلیس فتا ارجاع شده است و تعداد مال باختگان بیشتری با استفاده از این سایت مبالغی را واریز کرده اند.

وی تصریح کرد: با به دست آمدن سرنخ هایی از پرونده کارآگاهان پلیس فتا در ادامه تحقیقات پلیسی، متوجه شدند متهم ساکن استان مازندران بوده و نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مقام قضائی قرار گرفت و با اخذ نیابت قضائی تيمي از افسران پليس فتا به استان مازندان اعزام شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تیم اعزامی موفق شدند متهم را در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس فتا پایتخت انتقال دهند، افزود: متهم در بازجویی¬ های مقدماتی اقرار کرد، با توجه به شیوع ویروس و دغدغه مردم سايتي را در فضاي مجازي طراحی کردم و فروش لوازم بهداشتي مرتبط با ويروس کرونا را تبلیغ و از افراد متقاضي مبالغي را مي گرفتم ولي هيچ کالايي براي آنها ارسال نمي کردم.

 کارت عابر بانکی ام را که دراختیار دوستم قرار داده بودم و او نیز به فرد سومي که در سايت شرط بندي فوتبال فعاليت داشت تحویل داده است.

رئيس پليس فتا تهران بزرگ با اشاره به دستگیری همدست متهم در شهرستان قائم شهر، خاطر نشان کرد: دومین متهم پرونده نیز به همکاری با فرد دیگری اعتراف و اظهار داشت: تا کنون 20 کارت بانکي مربوط به دوستانش را به همدست دیگرشان تحویل تا در سایت شرط بندی فوتبال استفاده کند.

سرهنگ کاظمي با اشاره به دستگیری متهم سوم پرونده در قائم شهر، افزود: در ادامه تحقیقات پلیسی سرنخ هایی از حضور یکی از کلاهبرداری حرفه ای در این پرونده به دست آمد و چهارمین متهم پرونده که در واقع همان متهم اصلی پرونده است نیز در تحقیقات پلیسی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خاتمه به کاربران فضای مجازی هشدار داد: در هنگام خريد کالا از طريق اينترنت هيچ گاه در سايت هاي متفرقه و فاقد نماد اعتماد الکترونيک خريد نکرده و به نشان نماد اعتماد الکترونيک و تاريخ انقضاي آن سايت يا فروشگاه دقت کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: