کد خبر: ۲۵۴۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - 2020April 04
پيش از کرونا روند رشد اقتصاد جهاني کُند شده بود اما شيوع اين ويروس اين روند را تشديد کرد. کرونا باعث شده است که فقط بازارهاي سهام دنيا حدود ۱۵ تريليون دلار ضرر کنند
شفاآنلاین>اجتماعی>اقتصادی>سلامت>رييس گروه بانک جهاني اعلام کرد که احتمال مي‌رود شيوع کرونا باعث بروز يک «رکود بزرگ جهاني» شده و شديدترين لطمه را به کشورهاي فقير و آسيب‌پذير بزند.

به گزارش شفاآنلاین،ديويد مالپاس گفت: ما قصد داريم از طريق برنامه‌هاي حمايتي به ويژه براي کشورهاي فقير، با قاطعيت به شيوع اين ويروس پاسخ بدهيم.  

نظرسنجي رويترز از ۵۰ اقتصاددان در آمريکاي شمالي، اروپا و آسيا نشان مي‌دهد که پيش‌بيني‌ها حاکي از تأثير شديدتر کرونا بر اقتصاد جهاني است.  

اين اقتصاددانان معتقدند که رکود جهاني از آنچه که پيش‌تر تصور مي‌شد عميق‌تر خواهد بود اما خروج از آن بسرعت انجام مي‌گيرد.

آمار مبتلايان به کرونا در سراسر دنيا به مرز يک ميليون و ۹۸ هزار نفر رسيده است که ۵۹ هزار و ۱۳۱ نفر از اين بيماران جان خود را از دست داده‌اند.

پيش از کرونا روند رشد اقتصاد جهاني کُند شده بود اما شيوع اين ويروس اين روند را تشديد کرد. کرونا باعث شده است که فقط بازارهاي سهام دنيا حدود ۱۵ تريليون دلار ضرر کنند.

در همين حال، «تدروس ادهانوم» مديرکل سازمان جهاني بهداشت و «کريستالينا جورجيوا» مدير صندوق بين‌المللي پول در مقاله مشترکي که روز جمعه در روزنامه انگليسي ديلي تلگراف منتشر شد، تأکيد کردند که براي احياي فعاليت‌هاي اقتصادي لازم است که ابتدا شيوع کرونا تحت کنترل قرار بگيرد.رويترز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: