کد خبر: ۲۵۴۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - 2020April 04
با توجه به محدودیت تاریخ انقضای خون و فرآورده‌های خونی بویژه محدودیت 3 الی 5 روزه تاریخ انقضای پلاکت، نیاز است این مراجعه به صورت روزانه و مستمر صورت گیرد، تا با کمبود مواجه نشویم
شفاآنلاین>سلامت> مدیرکل انتقال خون استان مرکزی از مردم درخواست کرد که مراجعه مستمر خود به مراکز اهدای خون را ادامه دهند تا در زمینه تامین خون مورد نیاز بیماران خللی ایجاد نشود.

به گزارش شفاآنلاین،فاطمه سادات مهدویانی اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا سبب کاهش مراجعه اهداکنندگان به مراکز اهدای خون در استان مرکزی شد، اما پس از اطمینان بخشی به مردم درخصوص رعایت موارد بهداشتی و نبود تهدید ابتلا به کرونا ویروس برای اهداکنندگان، استقبال از سوی مردم استان به خوبی صورت گفت.

وی افزود: با توجه به محدودیت تاریخ انقضای خون و فرآورده‌های خونی بویژه محدودیت 3 الی 5 روزه تاریخ انقضای پلاکت، نیاز است این مراجعه به صورت روزانه و مستمر صورت گیرد، تا با کمبود مواجه نشویم.

مهدویانی بیان کرد: میزان مراجعه کنندگان در ایام نوروز 925 نفر بوده که از این تعداد 743 نفر موفق به اهدای خون شده‌اند و از این تعداد 42 نفر زن و 701 نفر مرد بوده‌اند.

وی با اشاره به کاهش اهدای خون در اسفند سال 98 نسبت به سال قبل آن اضافه کرد: در اسفندماه سال گذشته، دوهزار و 856 نفر مراجعه کرده‌اند که از این تعداد دو هزار و 285 نفر موفق به اهدای خون شده‌اند و از این تعداد، 148 نفر از اهداکنندگان زن و مابقی مرد بوده‌ اند.ایسنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار