کد خبر: ۲۵۴۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۳ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - 2020April 03
فلوراید موجود در خمیر دندان، اطمینان از سفید بودن دندان ها را می دهد، اما بیش از حد آن می تواند اثر منفی داشته باشد. مصرف بیش از حد فلوراید می تواند باعث ایجاد لکه های زرد روی دندان شود
شفاآنلاین>سلامت>امروزه افراد به راحتی می توانند در همه جا عکس بگیرند. چه چیزی در عکس ها بهتر از یک لبخند زیبا است؟ با این وجود، ممکن است، اولین چیزی که در آن عکس ها می بینید دندان های زرد باشد. 

به گزارش شفاآنلاین،بسیاری افراد از داشتن دندان های زرد رنج می برند. اما چه عواملی موجب زردی دندان ها می شوند؟

1. غذا

وقتی صحبت از دندان های زرد می شود، کمتر به غذا توجه می شود. توت ها و گوجه فرنگی موجود در سس ماکارونی می توانند باعث زردی دندان ها شوند. مواردی برای خنثی کردن این اثر زردی وجود دارد. مقداری سبزیجات سبز را به سس اضافه کنید تا زردی آن کمتر شود. سپس مقداری شیر بنوشید تا اسیدهای موجود در میوه ها خنثی شوند.

2. نوشیدن

بسیاری ازافراد زیاد آب نمی نوشند. برای هیدراته ماندن از قهوه و چای استفاده می کنند. اما این مواد می توانند باعث تغییر رنگ دندان ها شوند. بنابر این بهتر است به جای چای و قهوه آب بیشتر بنوشید.

3. سیگار کشیدن

استعمال سیگار عوارض زیادی دارد. نیکوتین موجود در سیگار موجب تغییررنگ دندان ها به رنگ مایل به زرد یا گاهی قهوه ای می شود.

4. ساییدن دندان ها روی یک دیگر

بعضی از افراد دندان های خود را در خواب روی هم فشار می دهند و حتی ممکن است،  متوجه این کار نشوند. این کارنه تنها برای دندان ها بد است، بلکه باعث تغییر رنگ آن ها نیزمی شود. به این دلیل که مینای دندان با هر سایش از بین می رود.

5. سن

افزایش سن با مشکلاتی، به خصوص برای دندان ها همراه است. به دلیل جویدن و قرار گرفتن در معرض مایعات و مواد غذایی اسیدی، مینای دندان در طی سال ها کم می شود و این بدان معنی است که دندان ها زودتر زرد می شوند. کاهش میزان مصرف مواد اسیدی می تواند به شما در حفظ سن مینای دندان کمک کند.

6. فلوراید بیش ازحد

فلوراید موجود در خمیر دندان، اطمینان از سفید بودن دندان ها را می دهد، اما بیش از حد آن می تواند اثر منفی داشته باشد. مصرف بیش از حد فلوراید می تواند باعث ایجاد لکه های زرد روی دندان شود.

7. داروها و آنتی بیوتیک ها

متأسفانه، نمی توان  بدون دارو و آنتی بیوتیک زندگی کرد، مواد موجود در آن ها باعث می شوند دندانها شما زودتر زرد شوند.سلام نو 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: