کد خبر: ۲۵۴۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۱ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - 2020April 03
زایمان این مادر باردار توسط تیم زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل در بیمارستان میناگر با موفقیت انجام شد و نوزاد دختر با وزن سه کیلو و ۲٠٠ گرم به دنیا آمد
شفاآنلاین>سلامت>دهمین نوزاد از مادر مشکوک به کرونا با همه هیاهو و درگیری مردم با این ویروس پا به این جهان گذاشت و موجب شادی تیم پزشکی و پرستاران بیمارستان بابل شد.

به گزارش شفاآنلاین، روز جمعه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل ، مادر باردار ۲۵ ساله اهل بابل با علائم  تب مراجعه کرد که پس از انجام سی‌تی‌اسکن و آزمایشات مربوطه احتمال ابتلاء به بیماری کرونا در وی بسیار بالا تشخیص داده و در  بیمارستان میناگر بابل بستری شد.

زایمان این مادر باردار توسط تیم زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل در بیمارستان میناگر با موفقیت انجام شد و نوزاد دختر با وزن سه کیلو و ۲٠٠ گرم به دنیا آمد.

این نوزاد، اولین فرزند خانواده است و در بیمارستان آیت الله روحانی تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارد.  مادر این نوزاد هم پس از زایمان تحت نظر قرار دارد و حال عمومی وی مساعد اعلام شد.

اولین نوزاد از مادر مشکوک به کرونا روز ۱۱ اسفند ماه سال گذشته در بیمارستان میناگر بابل به دنیا آمد و تاکنون بعد از ۳۴ روز دهمین نوزاد نیز پا به این جهان گذاشت.

شهرستان بابل که از ۳۰ بهمن سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار مشکوک و رسانه ای کردن آن در یکم اسفند ماه، دروازه ورودی کرونا به مازندران نامیده شد ، بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان که به صورت مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت دارد ، تاکنون بیش از  ۱۱ هزار بیمار مشکوک به ویروس کرونا را در مراکز درمانی خود پذیرش کرد که از این تعداد بیش از یکهزار و ۸۱۵  بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های شهرستان بستری شدند و تحت مراقبت های ویژه قرار گرفتند.

هم اکنون آخرین آمار بستری بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی  به ۲۶۶ نفر کاهش یافت که در طول روز حدود ۴۰ الی ۵۰ نفر ترخیص  و کمتر از این تعداد نیز بستری می‌شوند و باید این نکته هم گفته شود که در یک هفته اخیر آمار بیماران کرونایی در بیمارستان های بابل  رو به کاهش بوده است.

شهرستان ۵۳۱ هزار نفری بابل که دارای ۶ بخش و هفت شهر است و امروز چهارمین هفته وضعیت قرمز کرونایی را پشت سر گذاشت.

دانشگاه علوم پزشکی بابل مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران، هفت بیمارستان آموزشی درمانی شامل بیمارستان آیت الله روحانی ، شهید یحیی نژاد ، شهید بهشتی ، بیمارستان ۱۷ شهریور مرزیکلا ، بیمارستان کودکان امیرکلا ،مرکز ناباروری فاطمه الزهرا  و همچنین بیمارستان پرتو درمانی شهید رجایی بابلسر را زیر پوشش دارد. ایرنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: