کد خبر: ۲۵۴۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۸ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - 2020March 31
یکی از مهم‌ترین خواص چای اسطوخودوس این است که می‌تواند برای رفع اضطراب، استرس، بی خوابی و افسردگی تاثیر زیادی داشته باشد
شفاآنلاین>سلامت>مصرف نوعی دمنوش گیاهی برای جلوگری از افسردگی و بیخوبی همچنین تقویت سلول‌های مغزی موثر است.

به گزارش شفاآنلاین، چای اسطوخودوس دارای طبع گرم و خشک است و در درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند میگرن، زکام، آسم، برونشیت، انواع رماتیسم و اگزما تاثیر زیادی دارد.

حتی این گیاه به عنوان مسکن و آرام بخش برای تقویت سیستم عصبی و سلول‌های مغز مفید است و شستشو دهنده کلیه هاست. متخصصان طب سنتی در ایران، چین و هند توصیه می‌کنند تا افراد روزانه یک فنجان از این دمنوش را به منظور بهبود بسیای از بیماری‌ها مصرف کنند.

یکی از مهم‌ترین خواص چای اسطوخودوس این است که می‌تواند برای رفع اضطراب، استرس، بی خوابی و افسردگی تاثیر زیادی داشته باشد همچنین مطالعات نشان داده است که مصرف روغن اسطوخودوس برای کاهش درد ناشی از تزریق زیر جلدی مفید است.

مطالعات علمی ثابت کرده است که گیاه اسوخودوس برای رفع مشکلات گوارشی مانند سوهاضمه، معده عصبی و مصرف روغن آن در پیشگیری از زخم معده تاثیر فوق العاده‌ای دارد.

مطالعات دیگر در این زمینه نشان داده است که اگر دچار اختلالات بی خوابی هستید و شب‌ها چندین بار از خواب برمی خیزید برای رفع این مشکل بهتر است هر شب قبل از خواب یک فنجان از آن را بنوشید تا خوابی راحت و بی دغدغه را تجربه کنید.

برای آماده سازی این چای بهترین گزینه این است که یک قاشق چای خوری از برگ خشک شده این گیاه را در داخل یک فنجان آب جوش بریزید و سرفنجان را با درپوش ببندید تا کمتر از ۱۰ دقیقه دم بکشد و قابل مصرف باشد.

اگر دچار کوفتگی و درد‌های ناشی از ضرب دیدگی شدید حتما از کمپرس جوشانده این گیاه استفاده کنید. نحوه تهیه این کمپرس به این صورت است: ۳ تا ۴ غذاخوری از این گیاه خشک شده را با دو لیوان آب ترکیب کرده و سپس روی حرارت قرار دهید و بعد از گذشت ۱۰ دقیقه جوشانده آنرا از صافی رد کرده و اجازه تهید به صورت کامل سرد شود اگر به طور کامل سرد نشود عواقب جبران ناپذیزی همانند خونریزی‌های زیر پوستی برای شما به همراه خواهد داشت؛ بنابراین با استفاده از پارچه نخی حتما این کمپرس را روی محل ضرب دیدگی قرار دهید.

عملکرد‌های طلایی برای نوشیدن اسطوخودوس

متخصصان طب سنتی توصیه می‌کنند برای تقویت معده بهترین گزینه مصرف چای اسطوخودوس است؛ خواص مفید درون چای اسطوخودوس موجب پاک سازی کبد خواهد شد؛ به همین منظور استفاده از آن در بهبود بسیاری از بیماری‌ها موثر و مفید است.

برای درمان سرفه و بهبود تنگی نفس مصرف جوشانده این دمنوش توصیه می‌شود همچنین برای درمان خواب رفتگی و درد عضلات متخصصان طب سنتی نوشیدن این چای را توصیه می‌کنند.

به عقیده متخصصان سنتی چین نوشیدن چای اسطوخودوس موجب بهبود حالت تهوع می‌شود؛ برای تنظیم ضربان قلب و کنترل تپش قلب نوشیدن این چای مفید و موثر خواهد بود؛ از آنجایی که اسطوخودوس به کاهش تشنج و اسپاسم کمک می‌کند بنابراین برای درمان بسیاری از بیماری‌ها توصیه می‌شود.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: