کد خبر: ۲۵۴۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۱ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - 2020March 30
از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور بارها مسئولین، رسانه ها و فعالین اجتماعی به شیوه های مختلف اعلام کرده اند که برای قطع زنجیره انتقال این ویروس مردم از برگزاری مراسمات خودداری کنند
شفاآنلاین>سلامت> همه ما باید به این نکته مهم عنایت داشته باشیم که مرگ فقط برای همسایه نیست و درست در لحظه ای که تصور می کنیم همه چیز خوب است و هیچ خطری ما را تهدید نمی کند به سراغمان می آید و عزیزانمان را داغدار می کند.؛

به گزارش شفاآنلاین، امروز دوشنبه، ۱۱ فرودین ماه ۹۹ سعید کشمیری، رییس دانشگاه علوم پزشکی و دبیر ستاد مقابله با کرونای استان بوشهر اعلام کرد که هشت نفر به بیماران کرونایی استان اضافه شده و جمعا آمار افرادی که تاکنون مبتلا به ویروس کرونا شده اند به ۹۳ نفر رسید.

نکته قابل تامل در سخنان کشمیری ابتلای پنج عضو یک خانواده در یکی از روستاهای دشتستان به بیماری کرونا بر اثر حضور در مراسم ختم بود.

ظاهرا این خانواده به دلیل حضور در مراسم ختم پدر و مادر که آن ها  نیز بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده بودند، به این بیماری مبتلا شدند.

از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور بارها مسئولین، رسانه ها و فعالین اجتماعی به شیوه های مختلف اعلام کرده اند که برای قطع زنجیره انتقال این ویروس مردم از برگزاری مراسمات خودداری کنند اما ظاهرا برخی که البته تعداد آن ها معدود می باشد این هشدارها را جدی نگرفته و به آن ها اهمیت نمی دهند.

اگرچه فوت پدر و مادر بسیار سنگین است و برگزاری مراسمات آبرومند کمترین کاری است که فرزندان داغدار برای جبران بخش کوچکی از زحمات آن عزیزان انجام می دهند اما نباید از نظر دور داشت که در حال حاضر کشور در وضعیت خاصی به سر می برد.

قطعا پدر و مادرِ مرحومِ این خانواده انتظار نداشتند که فرزندان آنان با برگزاری مراسمات ختم باعث سرایت بیماری به دیگران شوند لذا شایسته بود فرزندانِ داغدارِ این عزیزان از دست رفته به توصیه ها و هشدارهای پزشکی عمل می کردند.

اگرچه اکنون کار از کار گذشته است و متاسفانه پنج تن از اعضای این خانواده کرونا گرفته که امیدواریم هر چه سریع تر شفا یابند اما شایسته است دیگر هموطنانمان از این اتفاق درس بگیرند و به این نکته مهم عنایت داشته باشند که توصیه ها و هشدارهای پزشکان و متخصصین برای سلامت ما، فرزندان و تمامی عزیزانمان مفید و موثر بوده و باید با رعایت آن ها به جامعه پزشکی و مسئولین برای شکست هر چه سریع تر این ویروس کمک کنیم.

روزهای پایانی نوروز نزدیک است و ممکن است برخی از خانواده ها در اندیشه خروج از منازل و حضور در مراسم و میهمانی های کوچک و خانوادگی باشند.

همه ما باید به این نکته مهم عنایت داشته باشیم که مرگ فقط برای همسایه نیست و درست در لحظه ای که تصور می کنیم همه چیز خوب است و هیچ خطری ما را تهدید نمی کند به سراغمان می آید و عزیزانمان را داغدار می کند.

بهتر است توصیه ها و هشدارهای متخصصین و کارشناسان را جدی بگیریم. چند روز در خانه بمانیم. از برگزاری مراسمات شادی و عزا خودداری کنیم. به کادر پزشکی و درمانی کشورمان فرصت بازیابی و استراحت بدهیم و از طولانی شدن حضورِ این میهمان ناخوانده در کشورمان جلوگیری کنیم.

چند روز دندان روی جگر بگذاریم تا یک عمر فرزندان و عزیزانمان را سالم و سلامت درکنار خود داشته باشیم. توجه کنیم که سیستم درمانی کشور پاسخگوی نیازهای تعدادی معدود از هموطنانمان خواهد بود و در صورت افزایش بی رویه تعداد بیماران صحنه ها و اتفاقات بسیار ناگواری روی خواهد داد که دلِ هر انسانی را به درد خواهد آورد.

پس، توصیه ها را جدی بگیریم، مراسمات را لغو کنیم، در خانه بمانیم و با قطع حلقه انتقال ویروس کرونا این بیماری مهلک و کشنده را شکست دهیم.بوشهرنیوز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: