کد خبر: ۲۵۴۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۷ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - 2020March 29
اروپا که سازمان جهانی بهداشت این قاره را مرکز اپیدمی کرونا اعلام کرده، دو سوم قربانیان ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را به خود اختصاص داده و در این میان، ایتالیا و اسپانیا بیشترین تلفات را داشته اند
شفاآنلاین>سلامت>کرونا که تا به این لحظه با ثبت ابتلای ۶۶۸ هزار و ۳۵۱ نفر در در نزدیک به ۲۰۰ کشور، جان ۳۱ هزار و ۲ نفر را در سراسر جهان گرفته به دنبال روزهای پیشین سخت قرنطینه و سخت تر پیش رو، نابسامانی‌های بیشتری را در اروپا با افزون بر ۲۰ هزار قربانی به دنبال دارد.

به گزارش شفاآنلاین،نابسامانی های ناشی از کرونا به گونه‌ای است که کمبود تجهیزات بهداشتی و ضرورت جابجایی هر چه سریعتر اجساد در قاره سبز، دولت ها را ناچار به اتخاذ تدابیری جدید اعم از تمدید دو هفته ای قرنطینه و دخالت ارتش برای انتقال اجساد کرده است.

روزنامه «لو سوآور» روز یکشنبه نوشته است: ایتالیا، فرانسه و اسپانیا، کرونا ویروس ویرانگری و نابسامانی خود را در اروپا ادامه می دهد.

این رسانه بلژیکی افزود: کرونا همچنان به ویرانی اروپا ادامه می ده ، جایی که کشورهای دچار بیشترین آسیب دیدگی در حال تشدید مبازره خود با این بیماری هستند.

ایتالیا در صدر قربانیان کرونا

با این آمار، اروپا که سازمان جهانی بهداشت این قاره را مرکز اپیدمی کرونا اعلام کرده، دو سوم قربانیان ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را به خود اختصاص داده و در این میان، ایتالیا و اسپانیا بیشترین تلفات را داشته اند. دیگر کشورهای اروپا از جمله فرانسه، آلمان و انگلیس هم وضعیت وخیمی را تجربه می کنند. در زمان حاضر، ایتالیا با ۱۰ هزار و ۲۳ فوتی بیشترین تلفات را در اثر شیوع این ویروس را در جهان دارد.

بی بی سی می نویسد: دولت ایتالیا برای کنترل شیوع کرونا، قوانین سخت گیرانه تری را به نسبت به گذشته وضع کرده و از همه کسانی که وارد این کشور می شوند خواسته تا دمای بدن شان کنترل شود و ماسک به صورت بزنند.

اسپانیا پس از ایتالیا دومین کشور اروپایی است که بیشترین تعداد تلفات را داشته و این کشور نیز در مقررات و محدودیت های جدیدی را اجرا کرده و از همه کسانی که شغل شان غیر ضروری است، خواسته تا به مدت ۲ هفته در خانه بمانند.

رسانه ها در اسپانیا «پدرو سانچز» نخست وزیر این کشور را مورد انتقاد شدید قرار داده و او را متهم کرده اند که برای مقابله با کرونا بسیار دیر دست به کار شده است.

«لو پروگرس» فرانسه می نویسد: دولت اسپانیا به تمام کارمندان شاغل در بخش های غیرضروری دستور داده که ۲هفته در خانه بمانند. این اقدام که توسط نخست وزیر اعلام شده در حالی صورت می گیرد که این کشور ۸۳۲ فوتی را در ۲۴ ساعت ثبت کرده است. براساس آخرین گزارش منتشر شده در روز شنبه، رکورد جدیدی که تعداد کل فوتی ها را به ۵۶۹۰ نفر رسانده است.

به نوشته این رسانه، سانچز گفته کارگران بخش های غیرضروری باید تا دو هفته آینده در خانه بمانند. ماه آوریل، آغاز تعطیلات عید پاک است. بهداشت، غذا و انرژی به طور خاص فعالیت های اساسی محسوب می شوند.

در اسپانیا تا این لحظه، ۷۳ هزار و ۲۳۵ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده بودند و نزدیک به ۶ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده بودند.

این انتقادها در فرانسه هم مقامات از جمله نخست وزیر این کشور را مورد هدف قرار داده بود که البته «ادوارد فیلیپ» در پاسخ به انتقادات مخالفان و شماری از پزشکان در دفاع از عملکرد دولت گفته هیچ کس نمی‌تواند دولت را به تاخیر در اخذ این تصمیم متهم کند.

نخست وزیر فرانسه همچنین گفته «جنگ، تازه آغاز شده است.»

در فرانسه تاکنون ۲ هزار و ۳۱۴ نفر بر اثر ابتلا به کووید ۱۹  جان باخته اند و ۳۷ هزار و ۵۷۵ نفر به کرونا مبتلا شده اند.

در آلمان هم شمار مبتلایان به کرونا به ۵۸هزار و ۲۴۷ نفر افزایش پیدا کرده و تعداد قربانیان ابتلا به این بیماری هم به ۴۵۵نفر رسیده است.

مردم انگلیس هم قرار است که دستورالعمل دولت در مورد ترک خانه و اطلاعات بهداشتی را دریافت کنند.

تعداد کسانی که در اثر ابتلا به کووید ۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند به هزار و ۱۹ نفر رسیده و ۱۷ هزار و ۸۹ نفر نیز به کرونا مبتلا شده‌اند. «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس هم به کرونا مبتلا شده است.

در سوئیس نیز  ۱۴ هزار و ۷۶ نفر مبتلا گزارش شده و ۲۶۴ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

کشور هلند هم ۹هزار و ۷۶۲ مبتلا داشته و ۶۳۹ نفر نیز فوت کرده اند و در بلژیک نیز ۱۰ هزار و ۷۳۶ نفر مبتلا به کرونا شناسایی شده و ۴۳۱ مورد مرگ نیز ثبت شده است.

اتریش، ترکیه، پرتغال، نروژ، سوئد، چک، ایرلند، دانمارک، لوکزامبورگ، لهستان، رومانی، روسیه، فنلاند و یونان نیز هر کدام ابتلای بیش از یک هزار نفر را داشته اند.

نگرانی اروپا از عدم همبستگی

اروپا که این روزها بر همبستگی خود اعم از بودجه و امکانات بهداشتی تاکید دارد به دنبال ناکامی سران گروه ۲۰ برای دستیابی به توافقی در خصوص واکنش اتحادیه اروپا برای مقابله با کرونا، نگران آن است که برای مقابله با بحران کرونا نتواند به اهداف خود برسد.

رئیس جمهوری فرانسه پس از نشست ویدئوکنفرانسی سران گروه ۲۰ به روزنامه های ایتالیایی گفت: ما بدون همبستگی قوی اروپا برای تامین امکانات بهداشتی و بودجه نخواهیم توانست بر بحران کرونا غلبه کنیم.  او تاکید کرد: با «نبود تمایل» کشورهایی مانند آلمان ما نمی توانیم از این مبارزه رهایی یابیم.

«جوزپه کونته» نخست وزیر ایتالیا هم در گفت و گو با با روزنامه «ایل سوله ۲۴» ایتالیا هشدار داد اگر اتحادیه اروپا در مقابله با کرونا دچار خطا شود، ممکن است فلسفه وجودی خود را از دست بدهد و فشار یک اقتصاد ویران برای فرزندانمان به جا خواهد ماند.

در این ارتباط، یورونیوز، به نقل از رئیس کمیسیون اروپایی خبر از پیشنهاد بسته جدیدی این کمیسیون برای کمک به ترمیم خسارات اقتصادی وارد شده به اتحادیه اروپا به دنبال اپیدمی کرونا داده است.

به گفته «اورزولا فون‌ درلاین»، این پیشنهادها شامل یک بسته انگیزشی خواهد بود که انسجام اتحادیه اروپا از طریق همبستگی و مسوولیت پذیری را تضمین خواهد کرد.

تدابیر جدید دولت های اروپایی

آمار بالای ابتلا به کرونا و قربانیان آن، دولت های اروپایی را علاوه بر تمدید مدت زمان قرنطینه به اتخاذ تدابیر جدی تر از جمله ورود ارتش برای انتقال اجساد بویپه در اسپانیا و فرانسه وا داشته است.

در بلژیک با هجوم بیماران کرونایی که نیاز به کمک تنفسی دارند، کادر پزشکی در بروکسل اکنون برای تسکین ریه های بیماران، ماسک های غواصی را برای استفاده آنها تغییر داده اند. این ماسک ها برای بیماران مبتلا به بیماری تنفسی شدید استفاده می شود. هدف از این کار اجتناب از وخیم ترین شدن بیماری است.

بیمارستان «ماژیوره» در «پارما» واقع در شمال ایتالیا هم که تاکنون ۴۰پزشک در این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند، در حال تغییر کاربریِ ماسک‌های غواصی و تبدیل آن‌ها به دستگاه‌های تنفسی است.

این بیمارستان با استفاده از پرینتر سه بعدی به دنبال اصلاح و تغییر کاربری این ماسک ها با قابلیت اتصال اکسیژن است. ‌های تنفسی و نیاز به تریاژ بیماران (فرایند اولویت‌بندی بیماران برای بهره‌مندی از درمان) را تا حدودی برطرف کنند.

دولت های اروپایی در تصمیمات جدید خود از ارتش های خود خواسته اند برای تشدید مقابله با کرونا وارد عمل شوند. از جمله این کشورها، فرانسه، ایتالیا و آلمان ارتش های خود را برای کمک فراخوانده اند. ارتش در انتقال اجساد به کادر پزشکی کمک رسانی می کنند.

اروپا با ۲۰ هزار نفر فوتی دو سوم آمار فوتی های ناشی از کرونا در جهان را به خود اختصاص داده است.

چندی پیش، سران اتحادیه اروپا توافق کردند که برای پیشگیری از شیوع کرونا در اروپا، مرزهای این اتحادیه را به مدت ۳۰ روز بر روی کشورهای خارجی ببندند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: