کد خبر: ۲۵۴۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - 2020March 27
محققان چینی هشدار دادند:
آمار و ارقام نشان می‌دهد این ویروس در بین آسیب پذیرترین افراد، یعنی افراد مسن و افراد مبتلا به چندین مشکل پزشکی، بخصوص افراد مبتلا به دیابت طولانی مدت، به سختی قابل کنترل است.
شفاآنلاین>سلامت>شواهد نشان می‌دهد دیابت ریسک ابتلاء به بیماری COVID-۱۹ را دو تا سه برابر افزایش می‌دهد.

به گزارش شفاآنلاین:آمار و ارقام نشان می‌دهد این ویروس در بین آسیب پذیرترین افراد، یعنی افراد مسن و افراد مبتلا به چندین مشکل پزشکی، بخصوص افراد مبتلا به دیابت طولانی مدت، به سختی قابل کنترل است.

«جولیانا چان»، سرپرست تیم تحقیق از مؤسسه دیابت و چاقی هنگ کنگ، در این باره می‌گوید: «پیام ما این است که افراد مسن و دیابتی بسیار آسیب پذیر هستند و باید به آنها توجه بیشتری شود.»

محققان تاکید می‌کنند افراد مبتلا به دیابت<Diabetes> باید بیش از همه مراقب باشند تا به این بیماری مبتلا نشوند چراکه واکنش بدن آنها به این بیماری بسیار متفاوت است.

در زمان شیوع بیماری‌های قبلی نظیر SARS و آنلوانزا H۱N۱ نیز افراد مبتلا به دیابت در معرض ریسک بالاتر ابتلاء به بیماری شدید و مرگ بودند.

در موارد حاد عفونت، ویروس کرونا به سلول‌های پوشش دهنده مجرای تنفسی و ریه‌ها حمله کرده و وارد ماده مخاطی می‌شود و در نتیجه باعث ایجاد ذات الریه (پنومونیا) می‌شود. آسیب شدید به ریه‌ها به دلیل ذات الریه منجر به سندروم حاد تنفسی و در نهایت شوک سپتیک (شوک عفونی) می‌شود.

سندروم حاد تنفسی و شوک عفونی از علل اصلی مرگ ناشی از COVID-۱۹ است.

اگرچه مکانیسم افزایش این آسیب پذیری در افراد مبتلا به دیابت مشخص نیست، اما محققان معتقدند میزان بالا گلوکز خون منجر به کاهش عملکرد سیستم ایمنی می‌شود.مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: