کد خبر: ۲۵۴۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۱ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - 2020March 27
تمامی هموطنان از دو مسیر سامانه تلفنی ۴۰۳۰ و سامانه اینترنتی salamat.gov.ir در این غربالگری فراگیر شرکت کنند
شفاآنلاین>سلامت>معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از غربالگری بیش از ۵۰ میلیون نفر از ایرانیان در بسیج ملی مقابله با کرونا تا امروز خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، وزارت بهداشت، علی رضا رییسی روز پنجشنبه درباره آخرین وضعیت اجرای طرح غربالگری و مقابله با ویروس کرونا توضیح داد: روند غربالگری ویروس کرونا در تمامی استان‌ها با حضور گسترده کارشناسان حوزه بهداشت و ۲۳ هزار تیم ویژه ادامه دارد و تاکنون بیش از ۵۰ میلیون نفر در این طرح غربالگری شده‌اند.

معاون وزیر بهداشت گفت:تمامی هموطنان از دو مسیر سامانه تلفنی ۴۰۳۰ و سامانه اینترنتی salamat.gov.ir در این غربالگری فراگیر شرکت کنند.

رییسی ضمن اشاره به آغاز طرح فاصله گذاری اجتماعی افزود: مردم ایران با رعایت کامل این طرح گام بلندی در مسیر غلبه بر بیماری کووید ۱۹ طی خواهند کرد.

معاون وزیر بهداشت افزود: عدم سفر و در خانه ماندن مردم طبق طرح مذکور قطعا زنجیره انتقال این بیماری را خواهد شکست.

وی ادامه داد: کلیه افرادی که خطر کرده و به هر دلیلی سفر رفته‌اند پس از بازگشت حتما از طریق سامانه salamat.gov.ir  وضعیت سلامتی خود را ثبت کنند تا همکاران ما پیگیری‌های لازم را در اسرع وقت انجام دهند.

رییسی به فعالیت مراکز ۱۶ ساعته حوزه بهداشت در ایام نوروز و تعطیل اشاره کرد و یادآورشد که کارشناسان معاونت بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با تمام توان در بسیج ملی مبارزه با کرونا از شهرهای بزرگ تا دور دست‌ترین روستاها حضور خواهند داشت.

 تاکنون ۲۹۴۰۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۲۳۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۰۴۵۷ نفر نیز بهبود یافته‌اند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: