کد خبر: ۲۵۳۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - 2020March 26
یکی از بهترین راه ها برای بالا بردن ایمنی بدن، ورزش است و با همین ورزش های ساده می توان دستگاه های تنفسی را تقویت کرد
شفاآنلاین>سلامت>شیوع ویروس کرونا در یکی، دو ماه گذشته شرایط تحمیلی ویژه ای را برای تمام مردم دنیا به وجود آورده و همین موضوع باعث شد تا کمیته بین المللی المپیک پس از بررسی شرایط موجود تصمیم به تعویق یک ساله مسابقات المپیک توکیو بگیرد.

 این تصمیم را می توان از جنبه های مختلفی مورد بررسی قرار داد. تعویق المپیک، اتفاقی نبود که کشوری یا افرادی به دنبال آن باشند ولی حالا کشورهایی از این شرایط بهره می برند که تهدید را به فرصت تبدیل کنند. 

البته با توجه به شرایطی که کشورمان درگیر آن است، معلوم نیست که چنین تفکری وجود دارد یا نه و این موضوع در چند وقت آینده خودش را نشان خواهد داد ولی با این حال، امیدوارم که دست اندرکاران ورزش برنامه جدیدی را طراحی کنند که این وضعیت منفی به یک وضعیت مثبتی تبدیل شود. البته وضعیت فعلی هم خیلی پیچیده نیست که بگوییم نیاز به انجام کار ویژه ای دارد. 

ورزش، یک سیستمی است که در آن افراد توانایی های خاص خودشان را دارند و حتی همین حالا که توصیه شده مردم در خانه بمانند، بهترین راه برای حفظ سلامتی ورزش است. با همین ورزش های ساده هم می توان بخشی از سلامتی بدن را تأمین کرد. 

چرا که بنا بر نظر پزشکان، یکی از بهترین راه ها برای بالا بردن ایمنی بدن، ورزش است و با همین ورزش های ساده می توان دستگاه های تنفسی را تقویت کرد.

 همچنین در شرایط فعلی و در همین خانه ماندن هم می توان برای ورزشکاران حرفه ای نیز برنامه ریزی کرد و آن را به نوعی می توان تدارکات حضور در المپیک دانست. مخصوصاً ورزشکارانی که در رشته های انفرادی کسب سهمیه کرده اند ولی در بخش ورزش های تیمی کمی مشکل وجود دارد.

 در ورزش های جمعی و تیمی هم با توجه به نرم افزارهایی که وجود دارد، می توان برنامه های مختلفی را پیاده کرد و ما اگر بتوانیم به لحاظ علمی خودمان را تجهیز کنیم، می توانیم کارها را پیش ببریم. 

متأسفانه یکی از مشکلات ما در ورزش، عدم توجه زیاد به بحث علمی آن است ولی اگر بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم و علم خودمان در ورزش را بالا ببریم، می توانیم خودمان را آماده کنیم. در کل، البته باید جلساتی را برگزار کرد تا برنامه ریزی بهتری را برای موفقیت در ورزش انجام داد.ایران آنلاین 

سعید فائقی

معاون اسبق سازمان تربیت بدنی

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: