کد خبر: ۲۵۳۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - 2020March 25
رئیس‌جمهوری چین اعلام کرد:
چین تمام اطلاعات موجود نزد خود درباره این ویروس را واو به واو منتشر می‌کند و این کار را براساس تعهدش به جامعه بشری انجام می‌دهد تا آینده‌ای متحد و متمایز با شیوه‌های تعامل شفاف و مسؤولیت‌پذیر در قبال چالش‌ها داشته باشد
شفاآنلاین>سلامت>رئیس‌جمهوری چین در پیام‌هایی جدید به رهبران جهان بر لزوم ایجاد جامعه بشری با آینده‌ای مشترک جهت مقابله با چالش‌های جهانی نظیر شیوع کرونا تاکید کرد.

به گزارش شفاآنلاین، شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین روز سه‌شنبه در تماس تلفنی با قاسم ژومارت توکایف، همتای قزاقستانی خود گفت، ایجاد جامعه‌ای با آینده مشترک در سایه درگیری با ویروس کووید – ۱۹ بیش از گذشته برای بشریت مهم و حیاتی است.

شی جینپینگ همچنین در تماس تلفنی با ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهوری برزیل اشاره کرد، این بیماری اخیرا در سراسر جهان شیوع یافته و به سرعت به این شیوع ادامه می‌دهد و ماموریت اول امروز تقویت همکاری بین کشورهاست.

رئیس‌جمهوری چین افزود: چین تمام اطلاعات موجود در نزد خود درباره این ویروس را واو به واو منتشر می‌کند و این کار را براساس تعهدش به جامعه بشری انجام می‌دهد تا آینده‌ای متحد و متمایز با شیوه‌های تعامل شفاف و مسؤولیت‌پذیر در قبال چالش‌ها داشته باشد.

شی تصریح کرد، چین با تمام مهارت‌هایش در مجال پیشگیری از این بیماری و مقابله با آن و مداوای بیماری با سازمان جهانی بهداشت و جامعه جهانی تعامل خواهد کرد و هر آنچه در توان داشته باشد برای کمک به دیگر کشورها انجام خواهد داد.

وی تاکید کرد، جامعه جهانی به توافقی ادامه می‌دهد که تاکید دارد چین فداکاری‌های عظیمی در مقابله با کویید – ۱۹ داشته و وقت ارزشمندی را صرف کل جهان کرده است.

جهان از ژانویه ۲۰۲۰ با بحران فزاینده شیوع کرونا روبه‌رو است که از دسامبر ۲۰۱۹ از شهر ووهان در چین شروع شد و خسارات عظیمی را در بسیاری از بخش‌های اقتصاد به خصوص حمل و نقل، گردشگری، فروپاشی بورس‌های جهانی و شتاب سقوط بازارهای انرژی به بار آورد.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: