کد خبر: ۲۵۳۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۲ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - 2020March 24
استاد دانشگاه روس تشریح کرد:
یورتایف معتقد است که افراد سالخورده باید در این روزها که کرونا به شدت شیوع پیدا کرده و هزاران نفر را در ایران مبتلا کرده است، مواظب باشند و از تماس با افراد دیگر خودداری کنند
شفاآنلاین>سلامت>ولادیمیر یورتایف استاد دانشگاه دوستی ملل مسکو به ایرانیان بویژه افراد سالخورده که در گروه ریسک کرونا قرار دارند توصیه کرد برای پیشگیری از انتشار این بیماری اصول قرنطینه خانگی را به دقت رعایت کنند.

به گزارش شفاآنلاین، وی که عضو جامعه ایرانشناسان اروپایی روسیه است روز سه شنبه در مسکو گفت: من با روحیه ایرانیان به خوبی آشنا هستم و می دانم که بسیاری در این کشور افراد خونگرم و خوش معاشرت هستند.

یورتایف معتقد است که افراد سالخورده باید در این روزها که کرونا به شدت شیوع پیدا کرده و هزاران نفر را در ایران مبتلا کرده است، مواظب باشند و از تماس با افراد دیگر خودداری کنند.

ایرانشناس روس بویژه به دید و بازدیدهای عید به عنوان محافلی که باید بسیار مراقب بود اشاره کرد و افزود: امسال در شرایط شیوع کرونا این دید و بازدیدها و مهمانی ها باید به حداقل رسانده شود و حتی برگزار نشود.

استاد دانشگاه روس معتقد است که مردم باید خود رعایت کنند و پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها از بغل کردن نوه های خود بپرهیزند.

یورتایف بر این باور است که فقط با رعایت حداکثری اصول بهداشتی و پیشگیری از بیماریهای عفونی می توان از انتشار کرونا جلوگیری و آن را مهار کرد. 

وی با بیان اینکه نباید این بیماری را دست کم گرفت، اضافه کرد: سهل انگاری در اصول بهداشتی و رعایت نکردن توصیه ها در مورد معاشرت ها، ضربات جبران ناپذیری به خانواده ها وارد می کند.

یورتایف گفت: در این روزها که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده است بهترین وسیله ارتباطی، تماس های تلفنی و استفاده از شبکه های اجتماعی است تا با نزدیکان خود تماس برقرار کرد.

ایرانشناس روس همچنین فرهنگ کتابخوانی را از مشخصه های بارز ایرانیان خواند و گفت: در این روزها مردم می توانند برای اینکه حوصله شان سر نرود از کتاب های مجازی استفاده کنند و این راه بی خطری برای سرگرمی است که باید به آن دقت شود و می توان جایگزین حضور در اماکن عمومی و مهمانی ها شود.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: