کد خبر: ۲۵۳۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۹ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - 2020March 24
ایندیپندنت عربی/ انگلستان/ احمد مصطفی/ 23 مارس 2020
سیاری در اروپا اکنون می گویند آنچه که ”اتحادیه اروپا“ نامیده می شود دیگر برای بسیاری از ساکنان قاره اروپا معنایی ندارد
1-افشاگری روزنامه ایتالیایی ”لا رپوبلیکا" درباره اقدام جمهوری چک به مصادره صدها هزار ماسک و دستگاه تنفس که چین به ایتالیا هدیه کرده بود، شکننده بودن شعار همبستگی اروپایی ها با یکدیگر را نمایان کرد. 

2-روشن است دو کشور ایتالیا و چک که عضو اتحادیه اروپا هستند در پشت پرده درگیر جنگ با یکدیگر برای تصاحب کمک های ارسال شده از چین هستند به ویژه که میزان مبتلایان و جان باختگان در ایتالیا هر روز بیشتر می شود و بیمارستان ها و مراکز پزشکی توانایی پاسخ گویی به مراجعه کنندگان را ندارند. 

3-ایتالیا بدترین وضع را از نظر شیوع کرونا در اروپا دارد ولی از هیچ گونه حمایت دیگر کشورهای اروپایی به ویژه از سوی آلمان که خود را رهبر اتحادیه اروپا می داند برخوردار نیست به طوری که آلمان صدور تجهیزات پزشکی مورد استفاده در مقابله با کرونا را ممنوع کرده است. 

4-بسیاری در اروپا اکنون می گویند آنچه که ”اتحادیه اروپا" نامیده می شود دیگر برای بسیاری از ساکنان قاره اروپا معنایی ندارد. در شرایطی که کمک های انسان دوستانه از کشورهای مختلف به سوی کشورهای اروپایی که بیشترین آسیب را از کرونا دیده اند راهی می شود‏، کشورهای عضو اتحادیه اروپا به یکدیگر کمک نمی کنند و حتی کمک های دیگران را می دزدند. 

5-بعد از خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا در ابتدای امسال‏، بیماری کرونا آمد تا پیوندها بین اعضای این اتحادیه را تضعیف کند به ویژه که مردم در برخی کشورهای اروپایی شاهد هیچ گونه همبستگی از سوی دیگر اعضا نبودند. 

6-نظام درمانی انگلیس نیز در صورتی که بیماری کرونا در این کشور شیوع گسترده پیدا کند توانایی پاسخگویی به بیماران را ندارد و با کمبود شدید تجهیزات پزشکی مواجه خواهد شد. انگلیس نمی تواند تجهیزات و ملزومات را از آمریکا که شریک سنتی انگلیس در بحران ها به شمار می رود دریافت کند زیرا آمریکا هم گرفتار کمبود تجهیزات است. 

7-درد بزرگ اروپایی ها این است که حتی شاهد ”همبستگی انسانی" بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: