کد خبر: ۲۵۳۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۴ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - 2020March 24
دبیرکل سازمان ملل بیان کرد؛
دبیر کل سازمان ملل پیشتر نیز هشدار داده بود که اگر در مبارزه با ویروس کرونا و مهار آن همبستگی و اتحاد جهانی به ویژه با کشورهای بشدت فقیر وجود نداشته باشد، « زندگی میلیون‌ها انسان در خطر خواهد بود
شفاآنلاین>سلامت>دبیرکل سازمان ملل خواستار توقف فوری همه درگیری‌ها در سراسر جهان برای مقابله با همه‌گیری کرونا به ویزه در مناطق جنگ‌زده شد.

به گزارش شفاآنلاین، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دوشنبه‌شب در نشستی خبری خواستار آتش‌بس فوری در سراسر جهان برای مقابله با شیوع کرونا شد و گفت: وقت آن است که درگیری‌های مسلحانه را قرنطینه و با هم روی مبارزه برای نجات جانمان تمرکز کنیم.

گوترش تاکید کرد که مردم گرفتار در منازعات مسلحانه که در سراسر جهان در حال روی دادن است، در میان آسیب‌پذیرترین اقشار هستند و بیشترین خطر مرگ‌ومیر ناشی از این ویروس در این مناطق است.

دبیر کل سازمان ملل پیشتر نیز هشدار داده بود که اگر در مبارزه با ویروس کرونا و مهار آن همبستگی و اتحاد جهانی به ویژه با کشورهای بشدت فقیر وجود نداشته باشد، « زندگی میلیون‌ها انسان در خطر خواهد بود».

وی به خطر کرونا در سراسر جهان اشاره کرد و توضیح داد که « ثابت شده می‌توان کرونا را مهار کرد، پس باید آن را کنترل و مهار کنیم».

براساس آمارهای رسمی تاکنون بیش از ۳۶۰ هزار نفر در بیش از ۱۹۰ کشور جهان به کووید۱۹ مبتلا شده و نزدیک به ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: