کد خبر: ۲۵۳۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - 2020March 23
ستمال‌های ضدعفونی کننده موجود در بازار، معمولا حاوی الکل ایزوپروپیل با غلظت ۷۰ درصد هستند و میزان قابل توجهی از ویروس‌ها را از بین می‌برند
شفا آنلاین>سلامت>شرکت اپل اعلام کرد برای ضدعفونی گوشی‌های هوشمند می‌توان از دستمال‌های ضدعفونی کننده موجود در بازار استفاده کرد. سایر شرکت‌ها از جمله سامسونگ تاکنون در این رابطه اعلام نظر نکرده‌اند.

به گزارش شفا آنلاین، دستمال‌های ضدعفونی کننده موجود در بازار، معمولا حاوی الکل ایزوپروپیل با غلظت ۷۰ درصد هستند و میزان قابل توجهی از ویروس‌ها را از بین می‌برند.

برخی از وب‌سایت‌ها استفاده از ترکیب دست‌ساز آب و الکل را برای تمیز کردن گوشی هوشمند پیشنهاد کرده‌اند. اما استفاده از میزان مناسب الکل برای پاکسازی ویروس ضروری است و در صورت استفاده از ترکیب اشتباه ممکن است گوشی دچار آسیب شود. علاوه بر این ریختن الکل روی گوشی به صورت مستقیم می‌تواند پوشش‌های ضدآب و ضدچربی مورد استفاده روی گوشی را از بین برده و موجب نفوذ آب و چربی به داخل آن و در نهایت خرابی گوشی شود.

شرکت AT&T نیز اخیرا در خط مشی‌های پاکسازی خود تجدیدنظر کرده و استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده غیر ساینده و مبتنی بر الکل را مجاز اعلام کرده است. البته برای این منظور باید ماده ضدعفونی کننده حاوی ایزوپروپیل ۷۰ درصد، روی پارچه نرم بدون پرز اسپری شده و سطح دستگاهی که خاموش است و در حال شارژ نیست با استفاده از آن ضدعفونی شود.

یک راهکار دیگر برای رهایی از ویروس خطرناک کرونا، صرف مقداری هزینه اضافی و خرید از یک دستگاه ضدعفونی کننده با پرتوهای ماوراءبنفش است. این دستگاه‌ها قادرند ۹۹.۹۹ درصد از میکروب‌ها، ویروس‌ها و باکتری‌ها را از بین ببرند.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. این ویروس در ۲ ماه گذشته بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه را درگیر کرده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار