کد خبر: ۲۵۳۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - 2020March 23
فشار خون بالا معمولا افراد را در معرض عوارض جدی سلامتی قرار می‌دهد. مطالعات بی‌شماری وجود دارد که نشان می‌دهد افرادی که مبتلا به این بیماری هستند می‌توانند در معرض بیشتری در ابتلا به ویروس کرونا باشند
شفا آنلاین>سلامت>فشار خون از جمله موارد مهمی است که باید در روزهای کرونایی مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش شفا آنلاین،  فشار خون بالا معمولا افراد را در معرض عوارض جدی سلامتی قرار می‌دهد. مطالعات بی‌شماری وجود دارد که نشان می‌دهد افرادی که مبتلا به این بیماری هستند می‌توانند در معرض بیشتری در ابتلا به ویروس کرونا باشند.

فشار خون بالا همیشه علت خاصی ندارد. اما برخی از عواملی که خطر ابتلا به فشار خون را در فرد افزایش می‌دهد شامل چاقی، مصرف نمک زیاد، سیگار کشیدن یا دیابت است. پیری همچنین خطر افزایش فشار خون را تشدید می‌کند، زیرا رگ‌های خونی با افزایش سن تنگ‌تر می‌شوند. استرس نیز پیشرو در ایجاد این بیماری است. با توجه به همه این‌ها، برخی از بهترین انواع مواد غذایی که می‌توانند در کاهش فشار خون موثر باشند، کدام غذا‌ها هستند؟ با گذشت زمان، فشار خون بالا می‌تواند باعث آسیب عروق خونی شود که منجر به بیماری‌های قلبی، بیماری کلیوی، سکته مغزی و سایر مشکلات جدی شود.

فشار خون بالا گاهی اوقات قاتل خاموش نامیده می‌شود، زیرا هیچ علامتی ایجاد نمی‌کند و می‌تواند سال‌ها بدون آنکه اتفاق جدی رخ دهد بروز کرده و درمان نشود؛ بنابراین آنچه فرد به عنوان غذا می‌خورد می‌تواند به این شرایط کمک کرده یا مانع شود.

انواع توت‌ها، به خصوص زغال اخته، سرشار از ترکیبات طبیعی به نام فلاونوئید‌ها هستند که می‌توانند به کاهش فشار خون کمک کنند.

زغال اخته، تمشک و توت فرنگی به راحتی به رژیم غذایی اضافه می‌شوند و میان وعده‌های خوشمزه‌ای هستند که در طول روز مصرف می‌شود.

انواع توت‌ها را می‌توان صبح‌ها به غلات اضافه کرد یا می‌توان آن را در فریزر برای دسر نگه داشت. شیر بدون چربی منبع عالی کلسیم است و این دو عامل عناصر مهم برای کمک به کاهش فشار خون هستند.

ماست

طبق گزارش انجمن قلب آمریکا، زنانی که هفته‌ای پنج بار یا بیشتر، ماست میل کرده بودند، کاهش چشمگیر ۲۰ درصدی در خطر ابتلا به فشار خون بالا را تجربه کردند. برای فواید بیشتر می‌توانید برخی از انواع توت‌ها یا بادام را ترکیب کنید تا از ویژگی‌های کاهش فشار خون استفاده کنید.

ماهی

ماهی‌های چرب سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ هستند و ماهی منبع عالی پروتئین بدون چربی است. ماهی قزل آلا از سالم‌ترین ماهی‌هایی است که تاثیر خوبی در کاهش فشار خون دارد؛ التهاب و تری گلیسیرید را نیز کاهش می‌دهد.

علاوه بر این فواید، ماهی حاوی ویتامین D است و این در حالی است که مواد غذایی به ندرت حاوی ویتامینی است که مانند هورمون اساسی است و دارای خواصی است که می‌تواند به کاهش فشار خون نیز کمک کند.

شکلات تلخ

شکلات تیره نه تنها خوشمزه است بلکه می‌تواند به شما در کاهش فشار خون کمک کند. شکلات تیره حاوی بیش از ۶۰ درصد مواد جامد کاکائو است و قند کمتری نسبت به شکلات معمولی دارد. در یک مطالعه خواص شکلات تیره در کاهش فشار خون تایید شده است. بر اساس این مطالعه مصرف بیشتر شکلات تیره با خطر کمتری از وقایع قلبی عروقی در آینده همراه است؛ ضمن اینکه هنوز هیچ مدرکی مبنی بر اینکه شکلات تیره می‌تواند برای افراد دارای بیماری قلبی عرقی مضر باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: