کد خبر: ۲۵۳۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۴ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - 2020March 12
این پروژه در زمینی به مساحت ۱۸۰۰ مترمربع دارای بخش ایزوله تنفسی( با سه تخت) ، بخش ویژه ICU با ۴ تخت ، بخش بستری با ۹ تخت و اتاق های عمل سرپایی و cpr ، آزمایشگاه ، بانک خون و فضای آموزشی است
شفاآنلاین>سلامت>فاز اول طرح توسعه اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) ساری صبح امروز پنجشنبه با حضور استاندارمازندران در راستای افزایش پذیرش بیماران کرونایی راه‌اندازی شد.

به گزارش شفاآنلاین، برای راه اندازی فاز اول طرح توسعه اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) شهر ساری که یکی از قدیمی ترین بیمارستان های آموزشی و درمانی استان مازندران محسوب می شود، حدود ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد که ۱۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار از سوی خیر قربانخانی تامین و ۶۰ میلیارد ریال نیز از محل اعتبار دانشگاه علوم پزشکی مازندران تامین شده است.

این پروژه در زمینی به  مساحت ۱۸۰۰ مترمربع دارای بخش ایزوله تنفسی( با سه تخت) ، بخش ویژه ICU  با ۴ تخت ، بخش بستری با ۹ تخت و اتاق های عمل سرپایی و cpr ، آزمایشگاه ، بانک خون و فضای آموزشی است.

این بخش در روزهایی که استان مازندران به عنوان کانون درگیری ویروس کروناست و حدود ۹۱۸ بیمار قطعی و یک هزار و ۲۲۶ بیمار مشکوک دارد، می تواند کارایی بالایی برای پذیرش بیماران داشته باشد.

پس از افتتاح  مرکز  ایزوله فشار منفی تنفسی بیمارستان شهید بهشتی نوشهر که هفته گذشته به عنوان نخستین مرکز ایروله فشار منفی کشور برای پذیرش بیماران حاد تنفسی راه اندازی شد، این دومین بخش ایزوله منفی با استانداردهای جهانی است که در شهر ساری مرکز مازندران افتتاح شد.

بیمارستان امام خمینی ره شهر ساری  در سال ۱۳۳۲ حدود ۶۶ سال قبل در زمینی به مساحت ۱۸ هزار متر مربع ساخته شد که هم اکنون حدود ۵۰۰ تخت برای بستری بیماران دارد که رتبه اول را در بین حدود ۳۲ بیمارستان دولتی مازندران برای پذیرش بیماران در اختیار دارد.

استان مازندران حدود ۴ هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی برای پذیرش بیماران دارد که ۲ هزار و ۴۰۰ تخت برای بیماران کرونایی پیش بینی شده است و تاکنون حدود ۲ هزار تخت بیمارستانی پیش بینی به بیماران قطعی و مشکوک اختصاص داده شد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: