کد خبر: ۲۵۳۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - 2020March 10
شفاآنلاين :متاسفانه در روزهای اخیر نه تنها شاهد شیوع بیشتر بیماری ویروسی کرونا، بلکه روز به روز شاهد پرپر شدن همکاران عزیز پزشک و پیرا پزشک در سراسر میهن عزیزمان هستیم.
آمار بالای ابتلای عزیزان پزشک و پیرا‌پزشک حاکی از نه تنها کمبود وسایل ایمنی، بلکه عدم توجه به سلامت آنان است، در تمامی قوانین امداد و نجات جهان همیشه ایمنی و حفظ جان ناجی بخصوص در اپیدمی‌ها از اصول است. 

عدم مدیریت واحد و قاطع و عالم، یکی از مهم‌ترین عوامل اختلال در اجرای امور است، به زبان ساده تر، اگر هیچ مدیریتی نباشد آب راه خود را پیدا میکند ولی اگر مدیریت غلط و دست و پا گیر مانع تراشی کند،  بجای رود باتلاق بوجود میآید. 

در وقایع اخیر جای معاونت بهداشتی وزارت بهداشت کجاست!؟

اپیدمیولوژیست های کشور که امروز باید در رأس امور باشند و سکان کشتی را در دست داشته باشند، در کجای کارند!؟ 

نقش سازمان مدیریت بحران کشور به عنوان بالا ترین و اصلی ترین ارگانیزاسیون در پیشگیری و کنترل ابعاد وسیع شیوع یک اپیدمی چیست!؟ آیا توان علمی و اجرائی آنرا ندارد!؟ آیا این ستاد در حد این کارها نیست!؟ آیا این ارگانیزاسیون بیشتر تشریفاتی است یا برای امور دیگری ساخته شده است!؟ آیا نیازی به بازنگری و ایجاد ساختاری جدید در آن نیست!؟ آیا اگر چنین ستادی کارآیی داشت باز هم باید امضاء جمع میکردیم و به دنبال فردی میگشتم که متولی انجام امور مبارزه با کرونا باشد!؟ 

از آنجائیکه توان اداره امور کشور ها در اینگونه موارد ارزیابی میشود و در حقیقت در این همه گیری کشور ما تحت یک مانور و امتحان عملی قرار کرفته است، به عنوان یک ایرانی از مسئولین ذیربط میخواهم ضمن تشریک مساعی با کاردانان بین‌المللی و استفاده از علم و خلاقیت دانشمندان ایرانی داخل و خارج از کشور و علم به اینکه مبارزه با ویروس راهکارهای خود را دارد که باید از سالها پیش تدوین و امروز اجرا میشد و با تصمیمات هیئتی روز به روز زمان را از دست میدهیم، چاره اندیشی نمایند. 

لازم به ذکر است که جامعه پزشکی کشور چون گذشته هر آنچه داشت در طبق اخلاص گذاشته است و از این امتحان نیز سربلند بیرون خواهد آمد،
انشالله. 

دکتر محمد رازی -متخصص جراحی ارتوپدی
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عاطفه نيكخو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
0
0
عدم مديريت قاطع قرنطينه مانند چين مشاركت با كاردانان بين المللي باز نگريً وساختاري جديد كسي كه توانايي علمي وإجرائي دارد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: