کد خبر: ۲۵۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 18
شفاآنلاین-صاحب تور گردشگری که با تبلیغ در فضای مجازی برای مسافران بلیط های جعلی صادر کرده بود با تحقیقات ماموران پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش شفاآنلاین،سرهنگ سيد محسن عرفاني در تشريح اين خبر گفت: تعدادي از همشهريان با مراجعه به پليس فتا و ارجاع چند فقره شکايت از مرجع قضايي مبني بر خريد الکترونيکي بليط هواپيما و تورهاي داخلي و خارجي، اظهار داشتند كه هنگام مراجعه به فرودگاه در کمال ناباوري متوجه بي اعتبار بودن خريد خود شده و مبالغي را از دست داده اند.

وي افزود: با توجه به اظهارات شاکيان مبني بر خريد بليط هواپيما و تور هاي داخلي و خارجي و پرداخت هزينه محل اقامت هتل و توجه به اين نکته که تمامي شاکيان از يک روش (سايت اينترنتي) بليط خود را تهيه كرده اند و با پرداخت هزينه به صورت کارت به کارت مورد کلاهبرداري مشترکي قرار گرفته اند، رسيدگي به پرونده شکات در دستور کار کارشناسان پليس فتا استان قرار گرفت.

سرهنگ عرفاني در ادامه افزود: کارشناسان با توجه به گسترگي ابعاد کلاهبرداري اقدامات فني و پليسي خود را آغاز و طي 24 ساعت مکان متهم را شناسايي و پس از هماهنگي قضايي متهم شناسايي شده را دستگير و به مکان پليس فتا منتقل كردند.

متهم دستگير شده كه 35 سال سن دارد در رويارويي با شواهد ضمن ندامت از بزه انتسابي خود، بدهکاري هاي شرکت را علت اصلي کلاهبرداري خود عنوان داشت و در اين راستا به 450 ميليون ريال کلاهبرداري به این روش اعتراف کرد.

وي اظهار داشت: سهل انگاري صاحب امتياز شرکت قبلي در عدم تغيير نقل و انتقالات ثبت شرکت به نام خريدار جديد، زمينه اين فعل مجرمانه را به وجود آورده، زيرا متهم با خيالي آسوده که شرکت به نامش نیست اقدام به کلاهبرداری کرده است.

عرفاني به منظور پيشگيري از کلاهبرداري هاي اینگونه در فضاي مجازي توصيه کرد: شهروندان هنگام خريد بليط هاي مسافرتي و تورهاي داخلي و خارجي از آژانس هاي هواپيمايي معتبر يا از وب سايتهاي رسمي شرکت هاي هواپيماييي بليط خود را تهيه كنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: