کد خبر: ۲۵۲۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - 2020March 01
دانشگاه علوم پزشکی بابل هم خوشبختانه از قبل پیش بینی اتاق عمل ویژه برای زایمان اینگونه مادران مشکوک به کرونا را در نظر گرفته بود و به همین دلیل هم هیچ مشکلی برای این کار نداشتیم
شفاآنلاین>سلامت>یک مادر ۲۳ ساله مشکوک به ویروس کرونا در بابل زودتر از موعد نوزادش را به دنبا آورد.

 به گزارش شفاآنلاین، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل روز یکشنبه گفت که این مادر که اهل بابل است روز گذشته با علائم تب، سرفه، دردعضلانی ، تنگی نفس و با سابقه سرماخوردگی در خانواده به بیمارستان مراجعه کرد که پس از انجام سی تی اسکن و آزمایشات مربوطه احتمال ابتلاء به بیماری کرونا در وی بسیار بالا تشخیص داده شد.

دکتر فرزاد جلالی افزود : دانشگاه علوم پزشکی بابل هم خوشبختانه از قبل پیش بینی اتاق عمل ویژه برای زایمان<giving birth> اینگونه مادران مشکوک به کرونا را در نظر گرفته بود و به همین دلیل هم هیچ مشکلی برای این کار نداشتیم.

دکتر جلالی گفت : ختم بارداری برای این مادر باردار به علت پارگی کیسه آب در ۳۶ هفته اعلام شد و زایمان توسط تیم زنان و زایمان دانشگاه به سرپرستی دکتر پهلوان با موفقیت انجام شد و نوزاد سالم با وزن سه کیلو و ۴۰۰ گرم به دنیا آمد.

وی افزود : نوزاد به علت زایمان زودرس در بیمارستان کودکان امیرکلا تحت مراقبت های پزشکی قرار دارد و حال عمومی اش خوب است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت : این مادر هم پس از زایمان در بیمارستان تحت نظر قرار دارد و حال عمومی وی هم مساعد است.

دکتر جلالی  افزود : شستن مکرر دست ها ، پرهیز از روبوسی و دست دادن و خودداری از حضور در خارج از خانه و تماس های غیر ضروری باید توسط زنان باردار مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی بابل هم اکنون ۸۲ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های میناگر و یحیی نژاد بابل بستری هستند و علاوه برآن نیز روزانه حدود ۲۰۰ بیمار به کلینیک های سرپایی این شهرستان مراجعه می‌کنند که بیانگر سیر صعودی ابتلا به کرونا در روزهای آینده است.

شهرستان بابل با جمعیت ۵۳۶ هزار نفری یکی از پرجمعیت ترین شهرستان های مازندران است که دارای ۶ بخش و هفت شهر است.

هفت بیمارستان آموزشی درمانی هم اکنون زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی بابل خدمات درمانی مورد نیاز را به بخشی از مردم مازندران ارائه می دهد.

 این بیمارستان ها شامل آیت الله روحانی ، شهید یحیی نژاد ، شهید بهشتی ، بیمارستان ۱۷ شهریور مرزیکلا ، بیمارستان کودکان امیرکلا ،مرکز ناباروری فاطمه الزهرا  و همچنین بیمارستان پرتو درمانی شهید رجایی بابلسر است.

دانشگاه علوم پزشکی بابل مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران ۹ دانشکده حدود چهار هزار دانشجو و ۳۶۰ عضو هیئت علمی دارد. ایرنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: