کد خبر: ۲۵۲۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - 2020February 28
هفته‌ای که گذشت در صحن شورا تذکر دادم که شهرداری با همکاری پلیس راهور در مبادی ورودی و خروجی تهران کنترل‌هایی انجام دهد و غربالگری صورت گیرد و مکانی برای قرنطینه در نظر گرفته شود
شفاآنلاین>سلامت> عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلانی شهر تهران بر ضرورت غربالگری مسافران در دروازه‌های پایتخت جهت پیشگیری از کرونا تاکید کرد.

به گزارش شفاآنلاین،ناهید خداکرمی روز جمعه در نشست خبری که به طور مجازی با حضور سخنگوی شورای شهر تهران و  رییس مدیریت بحران شهرداری تهران درباره موضوع کرونا در حال برگزاری است، اظهارداشت: هفته‌ای که گذشت در صحن شورا تذکر دادم که شهرداری با همکاری پلیس راهور در مبادی ورودی و خروجی تهران کنترل‌هایی انجام دهد و غربالگری صورت گیرد و مکانی برای قرنطینه در نظر گرفته شود.

 خداکرمی با بیان اینکه تصمیم‌گیر نهایی دراین زمینه ما نیستیم، گفت: زمانی که خبر کرونا در قم منتشر شد از همان زمان ما معتقد به محدودیت عبور و مرور در این شهر بودیم ولی با هر مسئولی که صحبت کردیم اعم از وزارت بهداشت و استانداری گفتند این کار امکانپذیر نیست.

عضو شورای تهران افزود:‌ تعدد تصمیم‌سازی در کشور داریم و باید حل این مسائل در امور سلامت بر عهده وزارت بهداشت باشد، همانطور که مسائل مذهبی به مراجع تقلید سپرده شده است و فعالیت‌های مهندسی توسط سازمان مهندسی تصمیم‌گیری می‌شود.

خداکرمی ادامه داد که قبل از اعلام ورود این بیماری در کشور در کمیسیون سلامت پیشنهاد دادم که در تبصره بودجه برای بیماری‌های واگیر هم اعتباری اختصاص دهند تا این اعتبار در جهت محافظت از شهروندان هزینه و ردیف کمک شهرداری در نظر گرفته شود.

وی افزود: همچنین اعلام کردم که شهرداری کمک هزینه‌ای را برای نظام پزشکی و انجمن‌های علمی در نظر داشته باشد.

خداکرمی با بیان اینکه آن زمان پذیرش این موضوع سخت بود، گفت: به ویژه زمانی که اسم پزشکان و گروه سلامت می‌آید می‌گویند این قشر پول‌دار هستند در حالی که ما با سلامت جامعه روبه‌رو هستیم.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: متأسفانه شرایط آن زمان طوری نبود که بودجه بیشتری اختصاص داده شود ولی اکنون امیدوارم اعضای شورای شهر و بودجه‌ریزان شهرداری بتوانند بودجه سلامت شهرداری را تقویت کنند.

خداکرمی گفت: از چهارشنبه هفته گذشته که اعلام شد کرونا به ایران آمده با مشورت رئیس کمیسیون حمل و نقل و اعضای کمیسیون سلامت تصمیم گرفتیم نامه‌ای را به حناچی شهردار تهران بنویسیم که ۶ بند عملیاتی داشت.

وی، تشکیل ستاد بحران کرونا،   تهیه محتوای حفاظت شخصی و عمومی، نصب بیلبوردها از جمله بندهای عملیاتی این نامه بود و محتوای آموزشی خوشبختانه به صورت استاندارد تهیه شد.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد که  نکته مهم در این موضوع، همراهی شهرداری با وزارت بهداشت و سازمان‌های مربوطه بود.

خداکرمی گفت: آخرین اقدامی که شورای شهر در مقابله با ویروس کرونا انجام داده تصویب لایحه دوفوریتی بود تا بودجه‌ای برای این مسأله اختصاص داده شود.

ویروس کرونا که تحت عنوان رسمی «کووید-۱۹» از ۱۲ دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان ووهان چین شیوع یافت، تاکنون ۸۰ هزار و ۹۹۷ نفر را مبتلا و جان ۲ هزار و ۷۶۴ نفر را گرفته است.

ایران بعد از چین دومین آمار فوت در اثر ابتلا به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شب گذشته اعلام کرد: آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۲۴۵ نفر و فوت ناشی از آن به ۲۶ نفر رسیده است.ایرنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: