کد خبر: ۲۵۲۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۶ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - 2020February 27
از نظر فوتی مواردی نداشتیم و اکثریت آزمایش ها منفی است. تعداد ترخیصی های منفی افزایش یافته، همچنین اکثریت تخت های بیمارستان آیت الله خوانساری خالی است
شفاآنلاین>سلامت> رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: سامانه 3839 از هفته آینده جهت پاسخگویی به سوالات مردم در خصوص ویروس کرونا در استان راه اندازی می شود.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر سید محمد جمالیان پنجشنبه هشتم اسفندماه در حاشیه جلسه شورای پدافند زیستی استان مرکزی بیان کرد: در جلسه امروز توصیه ها و تمهیداتی برای سربازان دوره های آموزشی مطرح و مقرر شد که نیروی انتظامی پیشنهاد مرخصی به این سربازان را بررسی کند.

وی با بیان اینکه تصمیم شورا بر این شد که فروش پرندگان ممنوع شود و شهرداری موارد را جمع آوری کند و بازدید های زیستی با همکاری ناجا، دانشگاه و هلال احمر صورت گیرد، افزود: با توجه به اینکه بسیاری از افرادی که در قم ساکن هستند در اراک هم منزل دارند، کنترل و غربالگری خواهند شد.

جمالیان به ارائه پیشنهادی مبنی بر تعطیلی مراکز ترک اعتیاد ماده 16 اشاره کرد که مقرر شده بهزیستی بررسی های لازم را در خصوص آن انجام دهد، گفت: اعمال محدودیت برای خروج زندانیان مدنظر است، چراکه ممکن است زندانیان در حین مرخصی و بازگشت مجدد به زندان آلوده و ناقل ویروس باشند.

وی با اشاره به اینکه قرار است با پیگیری معاونت سیاسی استانداری تعدادی ماسک در مراکز خصوصی عرضه شود و سپس با رسیدن ماسک به استان در داروخانه های دولتی عرضه شود، بیان کرد: اتاق اصناف استان لازم است بر تولید مواد ضدعفونی کننده نظارت داشته باشد، چراکه ممکن است افراد سودجو موادی را تحت عنوان ضدعفونی ترکیب و عرضه کنند که نه تنها به کنترل ویروس کمک نمی کند بلکه ممکن است زیان های جانبی هم به همراه داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: در تلاش برای ایجاد زیرساخت هایی هستیم که مردم از روز شنبه بتوانند با تماس با شماره 3839  سوالات خود را مطرح کنند.

 تاکید ما بر عدم خروج از منزل است و تلاش داریم که افراد بدون خروج از منزل حتی در صورتی که برخی از علائم را داشتند از طریق این سامانه طرح سوال کنند تا در صورت نیاز به مراکز مدنظر جهت دریافت خدمات لازم مراجعه کنند.

وی با اشاره به تقاضای مردم درخصوص استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده که همچنان ادامه دارد، افزود: ماسک N95 فقط برای کادر درمان موثر است و سایر افراد نیز می توانند از ماسک ساده استفاده کنند که ضرورت آن زمانی مشهود است که با فرد علامت دار در ارتباط باشند و اینکه به صورت روتین از ماسک استفاده شود جایگاه علمی ندارد و در این راستا شستن دست و ماندن در منزل بسیار مهم است، حضور مردم در بانک ها نگران کننده است و به هیچ وجه به آرایشگاه ها مراجعه نکنند. کاهش ساعات اداری در ادارت نیز سه روز دیگر ادامه خواهد داشت.

جمالیان تاکید کرد: مردم امور خود را به صورت اینترنتی انجام دهند و به غیر از موارد ضروری از خانه خارج نشوند.

 همچنین امروز مکاتباتی با رییس  شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان انجام شد و پیشنهاداتی منعکس شده است و مقرر شد با دفتر مقام معظم رهبری هماهنگی لازم انجام شود و عصر امروز نتیجه اعلام می شود.

وی با اشاره به اینکه در هفته آینده اقلام ضدعفونی توزیع خواهد شد، گفت: مردم می توانند از وایتکس محلول در آب برای ضدعفونی سطوح و اشیا استفاده کنند که خوشبختانه به میزان لازم در فروشگاه های موجود است، اما استفاده از الکل صنعتی به هیچ وجه توصیه نمی شود چون ممکن است عارضه به همراه داشته باشد.

جمالیان با تاکید بر اینکه شرایط استان مرکزی با استان های دیگری قابل مقایسه نیست چراکه شرایط کنترل شده است، گفت: با توجه به دوره کمون 2 تا 14 روزه این ویروس نباید از آن غافل شد، از طرفی ممکن است از فردا موج شدیدی از آنفلوآنزا داشته باشیم و اگر مردم از خانه خارج نشوند و رعایت کنند می توان گفت شرایط کاملا تحت کنترل است و می توانیم با این رویه پیش برویم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه موارد مشکوک به ابتلا به کرونا داشتیم که وضعیت خوبی دارند، گفت: از نظر فوتی مواردی نداشتیم و اکثریت آزمایش ها منفی است. تعداد ترخیصی های منفی افزایش یافته، همچنین اکثریت تخت های بیمارستان آیت الله خوانساری خالی است و تعداد تخت خالی در سایر بیمارستان های استان نیز بالاست.ایسنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: