کد خبر: ۲۵۲۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۶ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - 2020February 26
مهم ترین عواملی که باعث ایجاد سرطان سینه می شود، هورمون های جنسی هستند
شفاآنلاین>سلامت>نتایج مطالعات محققان دانشگاه لوما لیندا در آمریکا نشان می‌دهد که بسته به میزان مصرف، نوشیدن شیر می‌تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را در بانوان تا ۸۰ درصد افزایش دهد.  

به گزارش شفاآنلاین، به استناد نتایج این تحقیق، مصرف تنها یک چهارم تا یک سوم فنجان شیر در روز خطر ابتلا به سرطان<Cancer> سینه را در بانوان تا ۳۰٪ و نوشیدن حداکثر یک فنجان شیر در روز، این خطر را تا ۵۰٪ افزایش می‌دهد. به علاوه، در خانم‌هایی که روزانه دو تا سه فنجان شیر می‌نوشند، این خطر بین ۷۰ تا ۸۰٪ افزایش می‌یابد.

در این پژوهش رژیم غذایی حدود ۵۳ هزار خانم از آمریکای شمالی به مدت ۸ سال مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. در پایان دوره تحقیق، یک هزار و ۵۷ نفر از این جامعه آماری به سرطان سینه دچار شده بودند.

محققان با مقایسه وضعیت زنانی که اصلا شیر نمی‌نوشیدند یا کم می‌نوشیدند، با آن‌ها که مصرف بالایی داشتند به ارتباط میان مصرف شیر و افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه پی بردند.

محققان معتقدند که دلیل احتمالی این موضوع در محتوای هورمون جنسی موجود در شیر نهفته است، زیرا گاوها شیردهی می‌کنند و در اغلب موارد حدود ۷۵٪ گله گاوهای شیری باردار هستند. 

مهم ترین عواملی که باعث ایجاد سرطان سینه می شود، هورمون های جنسی هستند. به علاوه، در برخی موارد به ارتباط میان مصرف لبنیات و سایر پروتئین‌های حیوانی با افزایش سطح فاکتور رشد شبه انسولین نوع یک (IGF-۱) همراه است، که گمان می‌رود عامل افزایش خطر بروز برخی سرطان‌های خاص باشد. 

به گفته «گری فریزر» (Gary Fraser) مولف ارشد این پژوهش، اگرچه توصیه‌های کنونی بر مصرف روزانه سه فنجان شیر است، شواهد حاصل از این مطالعه نشان می‌دهد که افراد باید در این باره محتاط باشند. 

گزارش کامل این مطالعه در مجله Epidemiology منتشر شده است.ایرنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: