کد خبر: ۲۵۲۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۲ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - 2020February 26
۸ اسفندماه در واقع روز ارج نهادن به این دلاوری هاست و بهانه‌ای است برای زنده نگه داشتن یاد شهیدان والامقام جامعه پزشکی که با نثار جان خود در راه خدمت به این مرز و بوم تا همیشه در دل تاریخ پرافتخار ایران اسلامی نامشان و راهشان جاودانه شد
شفاآنلاین>سلامت>رئیس بسیج جامعه پزشکی همزمان با سالروز بمباران شیمیایی بیمارستان فاطمه زهرا (س) در عملیات والفجر و تاسیس این سازمان، پیامی صادر کرد.

به گزارش شفاآنلاین ، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با صدور پیامی فرارسیدن ۸ اسفندماه روز بسیج جامعه پزشکی<Medical Society> را گرامی داشت.

در متن پیام ابراهیم متولیان آمده است: «هدف از تأسیس بسیج جامعه پزشکی، دستیابی به آرمان‌های امام (ره) و منویات مقام معظم رهبری است؛ بنابراین برخورداری از نیروهای متعهد، متخصص، کارآمد و ولایتمدار، سازمانی در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

نقش بسیج جامعه پزشکی، نظارت فعال و روشنگرانه در پایش و حراست از آرمان‌های انقلاب اسلامی است. در اصل رسالت این سازمان، گسترش و اشاعه تفکر دینی، ایثار، جهاد، شهادت و فرهنگ بسیجی در جامعه پزشکی است.

ازجمله اهداف کلان سازمان بسیج جامعه پزشکی می‌توان به گسترش ارزش‌های اسلامی و فرهنگ بسیج و اخلاق پزشکی در دانشگاه‌ها و جامعه پزشکی کشور، تبیین نقش جامعه پزشکی در دفاع مقدس، ترویج و ارتقاء اخلاق پزشکی، آموزش و اطلاع‌رسانی و خدمات فرهنگی، تقویت، سازمان‌دهی و ارتقاء توانمندی‌های گروه‌های اضطراری بسیج جامعه پزشکی، تقویت و توسعه سازمان بسیج جامعه پزشکی، افزایش انگیزه و کارایی مدیران بسیج جامعه پزشکی اشاره کرد.

پزشکان و پرستاران بسیجی همواره با رشادت و فداکاری در میدان‌های خدمت رسانی حضوری پررنگ داشته‌اند. روزهای دفاع مقدس از میهن اسلامی یادآور خاطرات از جان گذشتگی‌های بزرگ مردان و شیر زنان جامعه پزشکی در جبهه‌های حق علیه باطل است و اینک نیز در دوران پس از جنگ خدمت رسانی به مناطق کمتر برخوردار سرلوحه کار بسیجیان جامعه پزشکی قرار گرفته است.

۸ اسفندماه در واقع روز ارج نهادن به این دلاوری هاست و بهانه‌ای است برای زنده نگه داشتن یاد شهیدان والامقام جامعه پزشکی که با نثار جان خود در راه خدمت به این مرز و بوم تا همیشه در دل تاریخ پرافتخار ایران اسلامی نامشان و راهشان جاودانه شد.

در بخش دیگری از این پیام با توجه به شرایط دشوار این روزهای کشور و شیوع گسترده ویروس کووید ۱۹، آمده است: امروز که کرونا ویروس هم وطنانمان را به رنج انداخته و دل جامعه پزشکی کشور را بی قرار ساخته تا بار دیگر حماسه‌ای از جنس حضور و از خودگذشتگی همانند آنچه در مقابله با وبا و طاعون و آنفولانزا و بسیاری دیگر از بیماری‌هایی از این قبیل دیده شد، بیافرینند، 

بسیج جامعه پزشکی کشور نیز همانگونه که در روزهای گذشته با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح و از طریق دستورالعمل‌های اجرایی به مسئولین این سازمان در سراسر کشور ابلاغ شد، برای پیمودن این مسیر دشوار بار دیگر آمادگی همه جانبه خود را در مواردی از قبیل اعزام نیرو و کادر درمانی موردنیاز از نقاط مختلف کشور به مناطق درگیر با کرونا ویروس، ایجاد بیمارستان‌های صحرایی در نقاط هدف، ویزیت رایگان در نقاط محروم و ارائه آموزش‌های لازم درجهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری شایع و … اعلام می‌کند.

در پایان؛ اینجانب با آرزوی پایان یافتن شیوع بیماری کرونا و بهبود هم وطنان عزیزمان، ضمن پاسداشت تمامی رشادت‌ها و از خودگذشتگی های دریادلان بسیج جامعه پزشکی، فرارسیدن ۸ اسفندماه را تبریک عرض نموده و توفیق خدمت خالصانه و عمری باعزت را از درگاه ایزد منان برای همه بسیجیان جامعه پزشکی مسئلت می‌نمایم.مهر

ابراهیم متولیان
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور»
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: