کد خبر: ۲۵۲۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۶ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - 2020February 25
باید گفت که مشکل به این بزرگی ها نیست فقط این بیماری به دلیل سرعت بالای شیوع با دیگر ویروس ها متفاوت است، ما هم نگران هستیم، اما باید همه اقشار تلاش کرده و نکات بهداشت فردی را رعایت کنند
شفاآنلاین>سلامت>فرماندار اراک گفت: استرس باید از جامعه دور شود چراکه همین استرس ها می تواند سطح مقاومت را کاهش دهد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر حسین بختیاری در جلسه کمیته سلامت و پیشگیری از بیماری کرونا در شورای شهر اراک بیان کرد: ایران و جهان تجربه مواجهه با بیماری آنفلوآنزا را داشت که شدت بیشتری داشت، اما آنچه درخصوص این بیماری مهم است مسائل روحی و روانی است که مردم را گرفتار کرده است.

وی با تاکید بر اینکه خارج از بیمارستان الزامی بر زدن ماسک نیست، افزود: باید گفت که مشکل به این بزرگی ها نیست فقط این بیماری به دلیل سرعت بالای شیوع با دیگر ویروس ها متفاوت است، ما هم نگران هستیم، اما باید همه اقشار تلاش کرده و نکات بهداشت فردی را رعایت کنند. انجمن داروسازی استان مرکزی 60 هزار ماسک را از طریق مرکز بهداشت و پایگاه های سلامت و برخی داروخانه های منتخب توزیع خواهد کرد و اگر لازم باشد ماسک در منازل نیز توزیع خواهد شد.

فرماندار اراک اظهار کرد: از حیث تامین مواد ضدعفونی مشکلی وجود ندارد، اما آنچه مهم است این است که باید حتما دست ها به صورت مکرر و سطوح به صورت مرتب تمیز شوند.

بختیاری در خصوص جمع آوری سگ های ولگرد گفت: قطعا ما تابع زنده گیری و اجرای دستورالعمل کشوری مبنی بر عقیم سازی هستیم و معدوم سازی به هیچ عنوان قابل قبول نیست.ایسنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: