کد خبر: ۲۵۲۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - 2020February 25
بنا بر آمار امروز و روزهای اخیر ۹۵ تشخیص قطعی است که ۱۵ نفر نیز به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند
شفاآنلاین>سلامت>رییس روابط عمومی وزارت بهداشت آخرین آمار مبتلایان و فوت شدگان کروناویروس در کشور را اعلام کرد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر جهانپور گفت:‌ بررسی‌های انجام شده از روز گذشته تا پیش از ظهر امروز روی موارد مشکوک کووید- ۱۹ مشخص کرد که تاکنون ۳۴ نفر ابتلای قطعی‌ شان به کرونا، تایید شده است که از این تعداد ۱۶ نفر از استان قم، ۹ نفر استان تهران، یک نفر استان فارس، ۲ نفر استان مازندران، ۲ نفر استان گیلان، یک نفر نیشابور،  دو نفر استان البرز و یک نفر جزیره قشم هستند.

وی همچنین گفت: از این ۳۴ نفر در روزهای اخیر ۳ نفر فوت کردند و در مجموع ۹۵ تشخیص قطعی و ۱۵ نفر هم براثر این بیماری فوت کردند.

جهانپور در ادامه خاطرنشان کرد اغلب افرادی که در استان‌های دیگر به این بیماری مبتلا شدند یا از قم خارج شده و یا با شخصی از این استان در تماس بودند.

وی با تاکید این که امن ترین جا برای مقابله با کرونا و پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ منازل و خانه ها و شهر خودمان است گفت: توصیه ما این است که از سفرهای غیرضروری حتی درون شهری پرهیز کنیم به خصوص این توصیه برای افرادی است که تحت درمان داروهای سرکوبگر ایمنی هستند. اگر قرار باشد با تعطیل کردن شاهد این باشیم که ترددها افزایش پیدا کند موجب می‌شود که شیوع تسریع شود و این امری پذیرفته شده نیست.

جهانپور با بیان اینکه از این جمع ۳۴ نفره سه نفر جان خود را از دست دادند گفت: بنا بر آمار امروز و روزهای اخیر ۹۵ تشخیص قطعی است که ۱۵ نفر نیز به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

آغاز توزیع پک‌های بهداشتی حاوی ژل ضدعفونی و ماسک در قم 

وی درباره استفاده از ماسک نیز گفت: استفاده از ماسک برای جمعیت عادی توصیه نمی شود و بنابر برخی از شواهد حتی ممکن است مخدوش کننده هم باشد. در مورد افراد پرخطر یا در معرض خطر که با افراد بیمار برخورد دارند مثل پرسنل درمانی، ماسک‌ها با اولویت استان‌ها و ارزیابی ریسک و میزان شیوع و حفظ تقدم، از طریق شبکه‌های بهداشتی درمانی توزیع می‌شود.

جهانپور گفت: در قم پک‌های حاوی ماسک، ژل‌های ضد عفونی کننده به همراه نکات بهداشتی توزیع خواهد شد. این در حالیست که بیش از ۷۰۰ هزار پک وارد شهر قم شده و باید امروز این تعداد رسیده باشد بنابراین توزیع هم آغاز شده است.

وی تاکید کرد: استدعا داریم استفاده از ماسک و تقاضای کاذب بوجود آمده نسبت به آن را با مرتفع کردن اضطراب و وسواس ایجاد شده، کاهش یابد. قطعا اگر کسی در معرض خطر باشد این نیاز را رفع خواهیم کرد. ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: