کد خبر: ۲۵۲۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - 2020February 25
همسرم به بیماری دو قطبی مبتلاست. امروز متوجه شدم از خانه رفته و همه پول و طلاهایمان را نیز برده است. البته فکر می‌کنم با همدستی یک مرد این کار را انجام داده باشد
شفاآنلاین>سلامت>رسیدگی به پرونده اتهامی زن جوان بیمار که با همدستی یک مرد از خانه شوهرش سرقت کرده بود صبح دیروز در دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.

به گزارش شفاآنلاین، حدود یک سال قبل مرد جوانی با مراجعه به پلیس از سرقت پول و طلاهای خانه‌اش و همچنین  ناپدید شدن همسرش خبر داد و گفت: همسرم به بیماری دو قطبی مبتلاست. امروز متوجه شدم از خانه رفته و همه پول و طلاهایمان را نیز برده است. البته فکر می‌کنم با همدستی یک مرد این کار را انجام داده باشد.

با شروع ردیابی‌ها چندی بعد این زن پیدا شد اما از آنجا که وضع روحی و جسمی مناسبی نداشت به دستور پزشکان در بیمارستان روانی بستری شد. این در حالی بود که وی منکر اطلاع از سرقت طلاها و ارتباط با مردی غریبه شد.

 اما چند روز بعد شوهر این زن دریافت وی از بیمارستان فرار کرده است. با اعلام موضوع به پلیس مشخص شد وی با کمک همان مرد غریبه از بیمارستان گریخته است. همچنین مأموران دریافتند وی در یکی از شهرهای شمالی کشور مخفی شده است.

بدین ترتیب زن جوان و مرد همدستش دستگیر  به تهران منتقل شدند. زن جوان در بیمارستان بستری شد.

 شوهر زن جوان به مأموران گفت: من بعد از ازدواج با همسرم متوجه شدم او دچار اختلال روانی دوقطبی است به همین خاطر او را برای مداوا نزد پزشک بردم اما خودش برای معالجه همکاری نمی‌کرد و گاهی اوقات بیماری اش شدت می‌گرفت.

بعد از بهبود نسبی زن جوان او نیز تحت بازجویی قرار گرفت و به ارتباط با مرد غریبه و سرقت طلاها اعتراف کرد و گفت: من حال بدی داشتم و نمی‌دانستم چه می‌کنم وقتی مرد جوان وارد زندگی‌ام شد به او دلبستم. 

بعد او به من گفت اگر پول و طلا‌داری به من بگو کجاست به خانه‌ات می‌آیم و آنها را برمی‌دارم و با هم از این شهر می‌رویم او وارد خانه من شد پول و طلا را برداشت و من را هم با خودش برد تا اینکه پلیس پیدایم کرد اما مرا به بیمارستان بردند شرایط بیمارستان آنقدر برایم غیر قابل تحمل بود که نمی‌توانستم تحمل کنم شوهرم هم من را به خانه نمی‌برد و می‌گفت دکترها گفته‌اند باید در بیمارستان بمانی آن روز را در بیمارستان ماندم اما بعد برای اینکه راحت شوم با آن مرد جوان تماس گرفتم و خواستم تا مرا فراری بدهد او هم آمد و من را با خود به شمال برد که دوباره بازداشت شدیم.

زن جوان گفت: من نمی‌دانم طلاها کجاست چون طلاها را مرد جوان سرقت کرد. پلیس در تحقیقات متوجه شد مادر این مرد نیز با پسرش در مخفی کردن طلاها همدست بوده است بنابراین وی را بازداشت کردند که گفت: پسرم مقدار زیادی طلا به خانه آورد و در باغچه مخفی کرد.

بدین ترتیب بعد از کندن باغچه مأموران طلاها را پیدا کردند.

وقتی مرد جوان تحت بازجویی قرار گرفت گفت: زن جوان خودش طلاها را به من داد وگرنه من از جای طلاها خبر نداشتم.

 او به من گفته بود که شوهرش می‌خواهد او را بیمار روانی نشان دهد و در بیمارستان بستری کند و پول‌هایش را تصاحب کند بعد از اینکه بستری شد هم از من کمک خواست و من به کمکش رفتم تا از بیمارستان فرار کند. قصدم ربودن زن جوان نبود او از من کمک خواست و من هم فکر کردم جان یک انسان را نجات می‌دهم.

با شکایت شوهر این زن وی به اتهام آدم‌ربایی و سرقت بازداشت شد.

با توجه به وضعیتی که زن جوان داشت بازپرس او را به پزشکی قانونی معرفی کرد از آنجا که او سابقه بستری شدن در بیمارستان داشت و سال‌ها تحت نظر بود پزشکی قانونی عنوان کرد پزشک معالج زن باید درباره او اظهار نظر کند.

 بدین ترتیب وی اعلام کرد بیمارش سالهاست دچار اختلال شخصیت دوقطبی است و برخی اعمال او خارج از اراده است و درخواست کمکش با توجه به اینکه در پیک بیماری بوده خارج از اراده بوده و نمی‌توان در آن زمان او را مسئول اعمال خودش تشخیص داد.

صبح دیروز جلسه رسیدگی به این پرونده با توجه به شکایت شوهر زن جوان و کیفرخواست صادره در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.

سپس وکیل زن جوان اعلام کرد که موکلش با نامه پزشک معالج در دادگاه حاضر است. قضات نیز اعلام کردند متخصصان پزشکی قانونی و کمیسیون پزشکی قانونی باید درباره وضعیت این زن اظهار نظر کنند بنابراین ادامه رسیدگی به پرونده را به بعد از اعلام نظر پزشکی قانونی موکول کردند.ایران 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: