کد خبر: ۲۵۲۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - 2020February 24
شفاآنلاین :اجتماعی >عمومی >نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون تلفیق بودجه، نتوانسته‌اند مطالبات مزدبگیران و خواسته‌های برحق آنها را برآورده سازند.
چراکه، نه ۱۵ درصد افزایش حقوق و مستمری زیاد شد، نه سهم ۶ هزار میلیارد تومانیِ همسان‌سازی افزایش یافت و نه بودجه‌ی مناسبی برای رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته شد. نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق، کار درخوری برای مزدبگیران انجام ندادند که هیچ، دست به تخریب نقاط مثبت بودجه هم زدند.

به گزارش شفاآنلاین، مهم‌ترین سند دخل و خرج کشور، متن بودجه‌های سالیانه است که پس از ارائه توسط دولت، توسط نمایندگان مجلس تا اندازه‌ای جرح و تعدیل می‌شود؛ البته این جرح و تعدیل به انحای مختلف، تحت تاثیر لابیگری‌ها و فشارهای گروه‌های قدرتمند و صاحبان رانت‌های اقتصادی قرار می‌گیرد که یک نمونه‌ی  واضحِ آن، حذف مدل پنج پله‌ای مالیات بر درآمد و تبدیل آن به دو پله در کمیسیون تلفیق امسال است. نمایندگان کمسیون تلفیق گرچه هر کدام به صورت انفرادی اذعان داشتند که مدل پنج پله‌ای مالیات بر درآمد که از نجومی‌بگیران، مالیات بیشتری تا سقف ۳۵ درصد می‌گیرد و برای اولین بار توسط دولت طرح شده، به مراتب از مدل عرفی سابق -مبتنی بر دو پله- به عدالت نزدیکتر است و می‌تواند درآمدهای مالیاتی را در شرایط تحریم ارتقا بخشد، اما در عمل وقتی پای امضای نهایی و تصویب رسید، همین نمایندگان زیر فشار گروه‌های قدرتمند ازجمله مدیران دولتی و خصوصی، پزشکان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها قرار گرفتند و پنج پله‌ی مالیات‌ستانی را در لایحه‌ی بودجه‌ی ۹۹ خط زدند!

حال که بررسی و ارزیابی بودجه ۹۹ در کمیسیون تلفیق به پایان رسیده، قرار است بعد از دوم اسفند و برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شوراهای اسلامی، متن تصحیح شده‌ی بودجه برای ارزیابی نهایی و کلی، به صحن علنی مجلس بیاید. در این برهه‌ی زمانی، هرچند امید تغییر چیدمان و بافتار بودجه در صحن علنی مجلس بسیار ناچیز است و معمولاً نمایندگان در صحن علنی به روال هرساله، فقط کلیات بررسی شده در کمیسیون تلفیق بودجه را به تصویب می‌رسانند، اما بازهم جای طرح این سوال است که «مزدبگیران تا چه اندازه از مختصات لایحه بودجه ۹۹ رضایت دارند؟»

برای پاسخ به این سوال، باید سراغ چند مولفه‌ی اصلی بودجه برویم که به‌طور مستقیم با زندگی و معاش مزدبگیران ارتباط دارد: اول و پیش از همه، میزان افزایش حقوق نیروی کارِ شاغل و بازنشسته‌ی بخش دولتی و پس از آن، مولفه‌هایی مانند بودجه‌ی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، اعتبار رتبه‌بندی معلمان و سقف معافیت مالیاتی و البته پیش‌بینی پرداخت مطالبات صندوق‌ها با اولویت تامین اجتماعی، قرار می‌گیرد.

افزایش حقوق شاغلان و بازنشستگان دولت

دولت در تدوین لایحه بودجه، در بند الف تبصره ۱۲، میزان افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان کشوری و لشگری در سال ۹۹ را فقط ۱۵ درصد  تعیین کرد. این درحالی‌ست که تورم جاری یا اتفاقی در زمستان امسال، حدود ۴۰ درصد است (در دی ماه، بعد از تاثیرگذاری شاخص‌های جزئی اقتصادی به ۳۸.۵ درصد رسید) و تورم انتظاری برای سال آینده، بین ۴۵ تا ۵۰ درصد پیش‌بینی شده است. اگر ۵۰ درصد را مبنا قرار دهیم، با افزایش ۱۵ درصدی حقوق و مستمری، کارمندان و بازنشستگان دولت در سال آینده، حداقل ۳۵ درصد عقب‌ماندگی مزدی خواهند داشت؛ آنهم در شرایطی که عقب‌ماندگی‌هایِ تاریخی سال‌ها و دهه‌های گذشته را درنظر نگیریم و تنها تورم فعلیِ حاکم بر اقتصاد را مبنای اندازه‌گیری قرار دهیم.

افزایش ۱۵ درصدی حقوق، علیرغم اعتراضات و انتقاداتِ گسترده‌ی گروه‌های مزدبگیر، در لایحه‌ی بودجه‌ی سال آینده باقی ماند و به این عدد حتی یک درصد هم در کمیسیون تلفیق اضافه نشد؛ گرچه در ابتدای ارسال لایحه بودجه به مجلس، خود نمایندگان در ژستی مردم‌دوستانه، از کم بودن رقم افزایش حقوق انتقاد کردند و «وعده» دادند که به دنبال پیدا کردن راهکارهایی برای افزایش این رقم هستند؛ اما گویا در عمل، چنین راهکارهایی هرگز پیدا نشد!

البته در اول بهمن ماه، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه، سعی کرد با استفاده از ترفندهای کلامی، از خشونت و آزردگی این ۱۵ درصد بکاهد و تصویب آن را در کمیسیون تلفیق، بسیار کمرنگ و بی‌اهمیت جلوه دهد؛ او ادعا کرد که در سال آینده هیچ کارمند یا بازنشسته‌ای زیر ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نخواهد گرفت!

هادی قوامی گفت: پس از اعمال افزایش حقوق به‌میزان ۱۵ درصد از مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی و پیمانی و قرارداد ماهیانه برای کارکنان قرارداد کار معین و کار مشخص به‌نسبت مدت کارکرده و حکم حقوق بازنشستگان متناسب با سنوات خدمت قابل قبول، دریافتی از بیست و هشت میلیون ریال کمتر نخواهد بود، به این معنا که هیچ کارمند و بازنشسته‌ای در سال آینده کمتر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافتی در ماه نخواهد داشت.

حالا تنها امید اندکی به افزایش رقم افزایش حقوق در صحن علنی مجلس وجود دارد؛ پنجم بهمن ماه، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، با طرح این سوال که دولت بر چه اساسی افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارکنان را در سال ۹۹ محاسبه کرده، گفت: در زمان بررسی بودجه در جلسه علنی تلاش می‌کنیم این میزان را افزایش دهیم.

 عبدالرضا عزیزی اظهار داشت: افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارکنان با توجه به شرایط فعلی اقتصادی پاسخگوی نیاز این قشر نیست و در تلاش هستیم تا با رایزنی‌های انجام شده با نمایندگان در زمان بررسی لایحه سال ۹۹ در جلسه علنی، حقوق کارکنان را بیش از این میزان افزایش دهیم.

اما اینجا یک نگرانی و ابهام وجود دارد؛ آیا وعده برای افزایش رقم ۱۵ درصد در صحن علنی که قبل از انتخابات دوم اسفند ماه داده شده، بعد از برگزاری انتخابات که بودجه به صحن بیاید، بازهم پابرجا خواهد ماند یا این وعده، از آن دست وعده‌های پیشاانتخاباتی است که با تمام شدن روزگار تبلیغات، به راحتی فراموش می‌شود؟!

اعتبار مورد نیاز برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

لایحه بودجه۹۹ در شرایطی به مجلس رسید که دولت فقط شش هزار میلیارد تومان برای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پیش بینی کرده بود. این درحالی است که طبق گفته‌های خود  نمایندگان مجلس، طرح همسان‌سازی برای اجرا حداقل ۱۵ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

البته این اعتبار ۶ هزار میلیارد تومانی که در لایحه بودجه سال بعد گنجانده شده، فقط مربوط به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق کشوری است و ربطی به کارگران بازنشسته ندارد - طبق الزامات برنامه‌های توسعه، سازمان تامین اجتماعی مکلف است با اعتبارات داخلی خود همسان‌سازی بازنشستگان را اجرایی کند-  با این‌همه، این ۶ هزار میلیارد از نصف بودجه‌ی مورد نیاز برای اجرای دقیق همسان‌سازی بازنشستگان کشوری کمتر است و به هیچ وجه کفایت نمی‌کند.

مجلس برای تحقق همترازی، در سال ۱۳۹۶ قانونی را با عنوان «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان» به تصویب رساند که مطابق آن تا پایان برنامه ششم توسعه، اختلاف حقوق بازنشستگان و شاغلان نباید بیش از ۱۰ درصد باشد، اما از سالی که این قانون به تصویب رسیده، تا امروز حتی ۵۰ درصد آن نیز اجرایی نشده است. علاوه بر آن، ماده ۶۴ قانون مدیریت خدمات کشوری که یک تبصره نیز به همراه دارد، مربوط به لزوم همترازی حقوق بازنشستگان با شاغلان همردیف است و به صراحت می‌گوید که هرچقدر به حقوق شاغلان دولت افزوده شود، باید به مستمری بازنشستگان نیز اضافه شود. در واقع همه اسناد بالادستی بر لزوم ارتقای مستمری بازنشستگان و نزدیک نمودن این مستمری به حقوق شاغلان تاکید دارند.

اکنون کمتر از دو سال تا پایان برنامه ششم توسعه باقی مانده است اما هنوز هیچ قدمی برای این الزام قانونی (رساندن اختلاف حقوق بازنشستگان و شاغلان به مرز ۱۰ درصد) برداشته نشده است. در بودجه سال فعلی (سال ۹۸)، ۳ هزار میلیارد تومان برای اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری در نظر گرفته شد که درنهایت، بعد از ماه‌ها انتظار، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص یافت. با این حساب، ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است تا یک همسان‌سازی بسیار حداقلی و کمینه فقط برای بازنشستگان کشوری به مرحله اجرا برسد.

با این حساب، نمایندگان مجلس باید ۶ هزار میلیارد پیشنهادی دولت را حداقل دو برابر می‌کردند تا بتوان امیدوار بود که شاید سال بعد، بازنشستگان دولت بتوانند روی یک همترازی حداقلی اما قابل اعتنا را ببینند اما اینگونه نشد؛ نمایندگان مجلس بازهم فقط به ناچیز بودن بودجه همسان‌سازی انتقاد کردند اما در جهت افزایش آن، حتی یک گام کوچک هم برنداشتند.

نهم دی ماه، حاجی دلیگانی، نماینده مجلس گفت: در کشوری که در شرایط خاص اقتصادی به سر می‌برد به کارگر بازنشسته پس از ۳۵ سال کار در ماه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود چطور چنین حقوق‌های نجومی به برخی افراد پرداخت می‌شود؟

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: وقتی بحث همسان‌سازی حقوق کارگر بازنشسته که حقوق ناچیزی دریافت می‌کنند را مطرح می‌کنیم، می‌گویند پول نداریم و انجام نمی‌دهند اما در مقابل چنین پول‌های کلانی از بیت‌المال تحت عنوان حقوق به برخی‌ها پرداخت می‌شود.

با همه‌ی اینها، ۶ هزار میلیارد تومانِ پیشنهادی، بلاتغییر ماند و ریالی زیاد نشد؛ مضاف بر این، باید احتمال یا عدم احتمال تحقق اعتبارات بودجه را نیز در نظر بگیریم. ممکن است همین ۶ هزار میلیارد تومان ِ ناکافی نیز سال بعد محقق نشود؛ کما اینکه در لایحه بودجه ۹۸، اعتبار همسان‌سازی ۳ هزار میلیارد تومان بود اما بنا به گفته‌های وزیر کار، در سال جاری فقط ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانِ آن محقق شد!


بودجه‌ی رتبه‌بندی معلمان

در سال جاری، اعتبار اختصاص داده شده برای رتبه‌بندی معلمان، ۲ هزار میلیارد تومان بود که البته این مبلغ تنها توانست اجرای ناقص و نه موردِ قبول طرح رتبه‌بندی در نیمه‌ی دوم سال – از مهرماه تا اسفندماه- را تامین اعتبار کند؛ در نتیجه‌، برای اجرای حداقلی رتبه‌بندی در سال ۹۹، حداقل اعتبار مورد نیاز باید حداقل ۴ یا ۵ هزار میلیارد تومان باشد؛ عددی که به نظر می‌رسد در لایحه‌ی بودجه دیده نشده است.

پیش از آنکه بودجه‌ی سال بعد در مجلس مورد بررسی قرار گیرد، مسئولان آموزش و پرورش سعی کردند معلمان را خاطرجمع کنند که برای سال بعد، اعتبار کافی تخصیص داده خواهد شد.

بیست و پنجم آذر ماه، علی الهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش افزود: امسال ۲ هزار میلیارد تومان برای طرح رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته شده است که با اثرات و افزایش آن برای سال آینده این میزان به رقم پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان می‌رسد و سال آینده مشکل اعتباری برای اجرای این طرح نداریم.

این ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در لایحه بودجه دیده نشد؛ در همان آذر ماه (۲۵ آذرماه)، یک عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه اعتبارات طرح رتبه‌بندی فرهنگیان از لایحه بودجه ۹۹ جامانده و دولت هیچ مبلغی برای آن در نظر نگرفته است، گفت: مجلس و کمیسیون تلفیق تلاش دارند که احکام جامانده را در لایحه بگنجانند.

بیست و چهارم آذرماه نیز، محمدجواد ابطحی (عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس) گفت: تلاش ما این است که بودجه رتبه‌بندی فرهنگیان را در زمان بررسی لایحه بودجه سال آینده حداقل تا سه هزار میلیارد تومان افزایش دهیم.

اما علیرغم همه‌ی این وعده و وعیدها، آنچه حاصل شد نه ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان ادعایی آموزش و پرورش بود و نه ۳ هزار میلیارد تومانِ موعود نمایندگان مجلس! هشتم بهمن ماه، بعد از بررسی نهایی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق، هادی قوامی (سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه) گفت: براساس تصمیم کمیسیون مقرر شد ۳۷۰۰ میلیارد تومان برای رتبه‌بندی معلمان، معلمان حق‌التدریس مدارس شبانه‌روزی، هنرستان‌ها و سرانه دانش‌آموزی و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان فرهنگی در سال آینده اختصاص یابد.

بنابراین در مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای تامین اعتبارِ چند مطالبه‌ی اصلی معلمان ازجمله رتبه‌بندی و همسان‌سازی و حق‌التدریس مدارس شبانه‌روزی در نظر گرفتند؛ با این حساب، آنچه سهم واقعی رتبه‌بندی است، مشخص نیست چقدر است؛ آیا قرار است همین اجرای نیم‌بند و نصفه نیمه‌ی رتبه‌بندی که از مهرماه امسال، بعدِ ماه‌ها وعده و وعید و به تاخیر انداختن آغاز شده، سال بعد متوقف شود؟!

باقی مطالبات و نیازمندی‌ها

از این چند عنصر کلیدی –مزد، همسان‌سازی و رتبه‌بندی- که بگذریم، مزدبگیران چند مطالبه‌ی اصلی دیگر نیز از تدوین‌کنندگان و ارزیابان لایحه بودجه داشتند که در نهایت نه دولت در تدوین بودجه به این مطالبات توجهی کرد و نه نمایندگان مجلس، هنگامِ ارزیابی بودجه، آنها را مدنظر قرار دادند!

یکی از این خواسته‌ها، افزایش سقف معافیت مالیات بر درآمد بود؛ در لایحه بودجه، سقف معافیت مالیاتی مزدبگیران، ۳ میلیون تومان تعیین شده است؛ این درحالیست که در همه‌ی محاسبات انجام شده، حداقل رقم خط فقر، ۵ میلیون تومان است؛ با این اوصاف، معلم یا کارگری که نصف خط فقر درآمد دارد، باید ده درصد درآمدش را مالیات بدهد؛ آنهم در شرایطی که مالیات بر خانه‌های لوکس بالای ۶۰ میلیارد تومانی، فقط پنج‌هزارمِ درصد است!

خواسته‌ی دیگر مزدبگیران، پرداخت مطالبات انباشته‌ی صندوق‌های بیمه‌ای است که بیش از همه، در مورد صندوق تامین اجتماعی مصداق دارد. در شرایطی که بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی به مرز ۲۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده، دولت در لایحه بودجه سال بعد فقط پرداخت ۵۰ هزار میلیارد آن را تقبل کرده است و این رقم، بدون هیچ تغییری در کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده است؛ برای سال جاری نیز فقط ۵۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در بودجه آمده بود که تا امروز فقط ۵ هزار میلیارد آن واقعاً پرداخت شده و زمزمه‌هایی نیز شنیده می‌شود که قرار است ۲۵ هزار میلیارد دیگر نیز تسویه شود.

نتیجه‌گیری

در مجموع نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون تلفیق بودجه، نتوانسته‌اند مطالبات مزدبگیران و خواسته‌های برحق آنها را برآورده سازند. در جریان بررسی نماینده‌ها، نه ۱۵ درصد افزایش حقوق و مستمری زیاد شد، نه سهم ۶ هزار میلیارد تومانیِ همسان‌سازی افزایش یافت و نه بودجه‌ی مناسبی برای رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته شد. نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق، کار درخوری برای مزدبگیران انجام ندادند که هیچ، دست به تخریب نقاط مثبت بودجه هم زدند؛ شاید تنها حسن لایحه بودجه‌ی ۹۹، مدل پنج پله‌ای مالیات بر درآمد بود که با تدبیر ناعادلانه‌ی نمایندگان، بازهم به مدل دوپله‌ای سابق برگشت و پله‌های بالای ۲۰ درصد، زیر فشار پردرآمدها و نجومی‌بگیران حذف شد!

در این اوضاع، چطور می‌شود امیدوار بود که در صحن علنی مجلس، ۱۵ درصد افزایش حقوق به اندازه‌ی پایه‌ی تورمِ ۴۰ یا ۵۰ درصدی افزایش یابد یا ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای رتبه‌بندی در نظر گرفته شود و یا بودجه‌ی همسان‌سازی دو برابر شود؟ چنین امیدی، چندان پررنگ نیست و اگر وعده‌هایی هم جسته گریخته به گوش رسیده، به قبل از انتخابات مجلس مربوط می‌شود؛ بعد از ریختن آرای مردم به صندوق‌ها، لابد بازهم همه چیز فراموش خواهد شد!

گزارش: نسرین هزاره مقدم-ایلنا

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱۷
ببنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
0
0
انشالله کوفتشان بشود چه طود تودم بالا میرود حقوق همان اخه کی اینو گفته چرا درک نمی کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
شرم وننگ بر دولت و مجلس بی کفایت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
چرا در این قضیه هم مثل قضیه بنزین رهبر ورود نمی کند؟
هموطن
|
United Arab Emirates
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
ازاینکه اینهمه ما رو فریب میدن احساس حقارت داریم بخدابلدنیستن اقتصاد یه مملکت روی.بودجه بندی کنن چون کارشناس این کار نیستن فقط رابطه مهرهای کلیدی کشور رو داده دست افرادی که فاقد تبحر هستند. ترو خدا آقای نوبخت بازنشسته شو. ما از عملکرد شما راضی نیستیم
ماهرخ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
باسلام دقیقا همینطوره و این را مردم خود به خوب میدانستن که این دولت فقط و فقط حرف میزندو وعده های پوچ میدهد..
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
باسلام .ظرب المثلیست که گویند .نانمان به پشت......بسته شده
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
نه مجلس ونه دولت
بفکر کارکنان و بازنشستگان نیستند خوب می بینید برای خود ‌و فرزندانشان چه آینده ای محیا
کرده اند تمام وظیفه شان همان بوده کارمندان کی
هستن بازنشستگان که بد تر . روزگارشان بخدا
ابنشا الله که همه را خرج دکتر و دوا بی علاج کنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
به خدا سپردمشون دیر گیره ولی شیر گیره
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
آنها که بازنشستگان را با زیر پا گذاشتن قانونی که خودشان برای همترازی باشاغلان تصویب کرده اند له ونابود کرده اند واقعا میشه انتظار داشت که حرف از عدل بزنند.
بنده
|
United States
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
شما نمایندگانی که با رای مردم به اون کرسی نشستی و هیچ کاری نمی تونی بکنی.کوفتتون بشه اون حقوقی که میگیریم.
علی گرسنه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
علت تمام این بی کفایتی‌ها، نداشتن مدرک میباشد
قربانت برم ، شما برای اداره کشور بایستی درسش را بخوانی نه اینکه ...
از فردا شدی فلان کاره، نه داآاش من شما بایستی واسه اداره کشور درس و کتابش را بخوانی، نه طور دیگر، الان مثلاً خبر خوشی میدهید؟
خبر خوش پیش کشتان : لطفاً اول عیدی‌های ما را بدهید بعد پلهء بعدی.

آقا جان عیدی های ما چطور شد ؟
آقا جان عیدی های ما را بدهید.

معلوم نیست دست کی هستش ،که الان گذاشته بانک تا سود میلیاردی را به جیب بزند.

حرامتان باشد.
امیدوارم صرف دوا و دکتر بکنید، و رویتان از مطب های دکترها، کم نشه و زندگیتان وقف رفتن به دکتر و بیمارستان بشه.
باتشکر و آرزوی موفقیت به تک تک تان.
درود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
لطفا همه قوانین رو برای شاغلان اجرا نکنید .من یک مهر ماه بازنشست شده ام.با توجه به اینکه ۲۲سال در پست مدیریت خدمت کرده ام وتا ۲۰مهر کارهایم راتکمیل وبعد تحویل دادم ولی رتبه بندی شامل من نشد این بی انصافی است .درصورتیکه تابستان مسولین گفتن نیمه شهریور احکام رتبه بندی آماده میشه.ولی متاسفانه هیچ تصمیمی گرفته نشد
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
سلام،وقتی یک اقتصاددان باسوادتومملکت پیدانشه نتیجه همین میشه.بیش ازاین انتظارنداشته باشید.یعنی وعده سرخرمن.
غلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
کاش مسئوڵین ودرراس انها روحانی برای یکبارهم شده حقیقت رابیان میکردندوبه انچه میگویندعمل میکردندویالااقل ۆقتی توانایی عمل کردن به وعده هایشان راندارندشجاعانه کناربروندوکاررابه کاردن بسپارند
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
گور بابای همسان سازی باز نشستگان
حسین
|
United Kingdom
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
عدالت رااگر دیدید سلام مرا برسانید
بدبخت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
خدا از شما نگزره
سید عظیم تقوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
تا کی فریب ؟ تا کی دروغ به بازنشستگان ؟ شما که در حال غارت این مملکت هستید نمیدانید فقر و نداری یعنی چه ، ول کن هم نیستید .
احسان
|
Romania
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
باور کنید تمام شاغلین وبازنشستگان از اول هم‌به وعده های دولت ونا نماینده گان مجلس ذره ای امیدوار نبودند همش وعده های دروغ یا بخاطر انتخابات ویا بخاطر منافع جناحی وعده میدادند واقعا ترس از عقوبت خدا کجا رفته
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
رهبرمعظم به داد ما بازنشستگان تامین اجتماعی برسید..
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
هفت خان عشق راعطارگشت
ماهنوزاندرخم یک کوچه ایم
صفوی
کاش می بودی ومی دیدی غم تنهاییم شهریار
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
مرا به خیرتوامیدنیست شرمرسان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
مگرقرانشدرتبه بندی شامل بازنشستگان۹۸بشود.توروخدایه کاری بکنید این بی انصافیه
خسرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
ی ک کمی از حقوق های نجومی کم کنید،تا به کار گر وکارمندهای طبقه پایین هم برسد،،،اگر بفکر نباشید ،،انشاالله، کرونا دچار خودتون و خانواده ها تون بشه،،،؟؟؟
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
دولت اگر هنر داشته باشه میبایست حقوق هارا۸۰درصد افزایش بده همان کاری را که اقای احمدی نژاد گرد درود بر احمدی نژاد
شمس الا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
شما را به مقدسات قسم میدم بداد این قشرضیف بازنشتکان مستمری بگیران برسید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
این همسان شدنی نیست چون برا خود دولتیان و مجلسیان منفعتی نداره چطور برا حقوقها کلان و نجومی حودتان بودجه هست و هر وفت نوبت بازنشسته یا معلول میرسه برا سالی ۲۰۰ هزار تومان افزایش جانتان اومده بالا.لا اقل طلب تامین اجتماعی را دولت بده.سازمان طلبش سودش چی میشه
تابعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
این دولت ومجلسش دوساله داره حرف از همسان سازی میزنن چی شد .......
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
به فکر خودمان باشیم حال سازمان تامین اجتماعی برای بازنشسته اشت شده ستم مضاعف اندر مضاعف...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
ای کاش ای کاش کمی هم بفکرخدمتگزارها و سرایدارهای مدارس هم بودن انگارنه انگار ک اینا هم ادم هستن و صاحب زندگی ومخارج
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۳۹۹ عنوان کرد: براساس این طرح این اعتبار هر سه ماه یکبار به تامین اجتماعی پرداخت و این سازمان موظف است حقوق هر یک از بازنشستگان را براساس قانون ۱۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان افزایش دهد.
همش دروغه نمیزارن که 2میلیون 800برسه اصلابه فکربازنشستگان نیستن
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
... اخی با یک میلیویون پانصد هزار تومان می شود زندگی کراد . اما خودشان حقوق چند صد میلیونی می گیرند .بقیه مردم انسان نیستند .که فقط خدا این مسُولین را آفریده برای زندگی اشرافی .
علی نجف پورسیستانی
|
United States
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
من با۱۳سالل سابقه بیمه باداشتن ۶ فرزند که چهارتاشون ازدواج کردن بلخرکه باید بیان خونه من منیکه ۶۴ سال دارم چطور زندگیم بچرخانم بااین سن کجاکارکنم برای امورات خودم زن بچه ام کمی رهم داشته باشین چی شد همسان سازی بخاطرخدابه ماضعیف هارهم کنیدخواهش میکنم ماروشرمنده خانواده نکنیدتواین سن واداربدوزی نشیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
هنگامی ک یک مشت گدازاده ب درجات بالا انتخاب میکنید همین میشود
فهیمه احندی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
با یک میلیون وهفتصد چه طور میشه زندگی کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
برو بمیر
ایمان همراه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
پدر من بازنشسته بیمه کشاورزی هست برجی دویست میدن انگار دارن میدن گدا چرا اینقدر کم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
ای نادانان خدا ازتون نگذره
رییس دولت به نوبخت نگاه میکنه اونم به زنگنه....
کی به فکر بازنشسته است حقوقم تا دهم برج نمیرسه منتظر ۵۰ تومان پول معیشت هستم خدا کند شما هم به درد ما گرفتار بشین
آمین
دبیر باز نشسته اموزش وپرورش شهر اهواز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
تا نوبخت هست ما همچنان در مضیقه ایم. .
هموطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
الهی خداسزاشون روبده ماکه هرچی حرف میزنیم به جایی نمیرسه وهمچنان در گردابی ازتورم ومشکلات لاینحل مالی فرورفتیم معلوم نیس آقایون مسئول دردولت ومجلس چرا یک ذره به فکرقشرضعیف جامعه بازنشستگان لشگری وکشوری نیستن ، برای همسان سازی اعتبارتخصیص میدن ولی عملی نمیشه چراچون ماشالله یا به قدری جیبهاشون بزرگه که هرچی میریزن پرنمیشه ویابی تدبیروبی سوادوناکارامدن اگه یک درصدهم فرض روبراین بزاریم که سوادشون به نسبت مسئولیتی که دارن پایین حداقل خودشون ول کنن بدن ویک شخص باسوادو خداترس و دلسوز ومدیرو مدبرجایگزینشون بشه . انشالله که خدا خودش حقمون روازاین ازخدابی خبرهای دروغگوبگیره وچنان به زمین بزندشون که تاابدهم خودشون وهم نسلهای بعدیشون بافلاکت وشرمنده وحقیرزندگی کنندوبمیرن
ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
رای گیری تموم شدالان موقع تسویه حساب بامردم وکارمندان رسیده خیلیهاچون رای نیاوردن مثبت رای ندادن وبیخیال مردم شدن
سگال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
برای تعلیق فشاراقتصادی از سویfatfبهتراست که عیدی بازنشستگان لشکری راواریز نکنید تاهمه گره هایتان باز ومشکلات کشورحل شود
دیواری کوتاه تراز دیوار این کهنه سربازان وجودندارد،خیلی بی انصافیه که دم عیدی،فقط این گروه از فراموش شده ازقلم بیافتد،یادتان بماند که کلی مسائل عیدانه هست وزمان برای حل شان نیست.
خخخخ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
واقعا متاسفم که توی همچین کشوری زندگی می کنم که دولتش روزی یک وعده می دهد و باز فراموش می کند خجالت نمی کشید یکم از خدا بترسیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
ای کاش قشر رحمت کش جامعه زیر پا له نمی شدن
محمد
|
United Arab Emirates
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
نظام برپایه اسلام ناب محمدی وولایت امیرالمومنین علی(ع)چطوربه خودشون اجازه میدن که مایی که باوضع جسمی ومالی خراب چشم امیدمان به حقوق ماهیانه است تواین گرانی باچندرغازی پول به حال خودمون رهاکنن چرا؟چرا؟
غضنفر سهیلی نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
به خدا حق بازنسسته این نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
چی شد پس قبل انتخابات میگفتند همسان سازی اجرا میشود مثل اون موقع که قبل انتخابات رییس جمهوری روحانی گفت به همه یارانه تعلق میگیرد همین که رای آورد اونایی هم که یارانه میگرفتندو قطع کرد واقعا متاسفم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
آقایان مجلس و دولت محترم شما را به خدا قسم میدهم که به فکر ما باشبدکه فردا خیلی دیر است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
اون ۱۵/. اضافه نکنن خیلی بهتره
غضنفر سهیلی نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
به خدا حق بازنسسته این نیست
سیدعلی رضاسجادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
سلام حقوق مستمربگیران کار افتاده تامین اجتماعی خیلی کم است بایداضاف بشودبااین تحریم اقتصادی که دشمن درست کرد خیلی مشکل شده زندگی فکری بشودوسایل زندگی گران شده حقوق کم است
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
شما که گفتید هم سان سازی انجام می شود پس چه شد خدا از کسی که مسول این کار است نگذرد خدا خودش و خانواده اش همیشه گرفتار کند
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
وقتی خودمان به خودمان روا نداریم .انوقت هرکس که توانایی دارد اول کیسه خود را بافریب دیگران بهر نحو پر میکند.
گرسنه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
بدبختراز بازنشستگان تامین اجتماعی وجود ندارد که میگن تامین اجتماعی از بودجه خودش همسان سازی کند که هیج وقت اتفاق نمیفته خدا کمک کنه
عباس رهبری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
خدااکه میتونست حریف اینهابشه حق ما بدبخت هارو ازاین مختلسین میگرفت حالا بایدازجیبش بدهدمعلوم هم نیست داره یانه
Ali mandil43
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
انشاءالله نمایندگان مجلس آینده کمک خواهند کرد. اینها کاری نکردند، ای خدا چه دعایی بکنم بهتر باشد تا بلکه... و شاید هم خدا خودش الرحم الراحمین است.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
دولتی که به کارگر و معلم و بازنشسته توجهی ندارد و فقط شعار آن را میدهند به حقوق کارگر و معلم و بازنشسته توجهی ندارد پس از کی باید انتظار داشت خدا حق ما را بستان
یازهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
خدایابدادمان برس خدایاهرچه بی کفایته خودت مجازاتش کن ماکه دستمان به جایی نمی رسد.
عبدالحسین زندی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
...... چرا مردم را اینطو له میکنند مردم توان ماهی یکبار گوشت خوردن ندارند .کو عدالت.....کمر مردم برید به کی پناه ببرند ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
من‌هم‌از‌زالوهای‌محترم‌خواهش‌می‌کنم‌خون‌ما‌را‌کمتر‌بمکید
ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
بازنشسته ناجاهستم با۲۰روزحقوق واقعاکم آوردیم یه جفت کفش واسه بچه نمی‌تونیم بخریم این درست نیس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
چرابه فکر مردم نیستن مردم گناه دارن مگه فقط نمایندها وریس وروسا وبچه های اونا آدمن باید همه چیزشون عالی باشه کمر پدرا تواین گرونی خم شد فکر این دنیاتون نیستین فکر آخرتتون باشید
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
خدا ازشان نگذره.انشاالله حقوقهای نجومی ازدماغشان بیاداینها چه می دانندبازنشسته که دخترعروس می کندیاپسردامادمی کندیافرزندان ونوه هایش به خانه اومی آیندواوشرمنده آنان می شودیعنی چه؟؟؟؟؟
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
در اسفند سال جاری شاغلین ادارت بطور میانگین 2میلیون به حقوقشان اضافه شد و تفاوت شاغلین و بازنشسته دو چندان شد بازنشسته ها از طرفی موقع ازدواج .تحصیلات عالی فرزندانشان هست و هزینه هاشون چند برابر سالهای قبل ولی شکمشون رو نمیتونند سیر کنند چقدر ظلم چقدر بی عدالتی و بی توجهی به بازنشسته ها ما که جوانی رو در جنگ و بعد دوره سازندگی طی کردیم امروز سالمند و با بیماریهای فراوان و کاستی ها یکباره یک بمب بیندازید سرمون نابودمون کنید.راحت بشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
بد حرف نزن وتوهین نکن . پس خدا عمر عاملین را درازکند ، تا این بخور نمیر بازنشسته گان را همراه با ،،،،، عزیزانشان ببینن . مسرا از خدا خواستارم . خواستی پخش کن نخواستی نکن .
هستی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
مستمری بازمانده وضعش از همه خرابتره حتی پول اجاره خونرم نمیدن من واقعا نمی‌دونم چیکار باید بکنم ،برم تو خیابون چادر بزنم؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
سلام بازنشسته و مستمر بگیر چه گناهی کرد 30 سال خدمت کرده برای دولت . چرا رهبر نمیاد دخالت کنه . اینا نه دنیا نه اخرت نمیبیند .
نا شناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
من یه باز نشسته ام دو فرزند دارم آیا با حقوق ۱۶۰۰ خود این دولت بی کفایت یکهفته میتونه زندگی خودشونو بچرخونه
از ماست که بر ماست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
نوبخت د روغگو اعلام ک ده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
ای نمایندگان مردم ای دولت مردان از تاریخ عبرت بگیرد آنهای که به مردم ظلم..کردن وبه خودشن واطرافانشان هستند جی به روزگارشان آمد فقیران هم خدایی دارند واسلام
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
خدا لعنت کنه بی کفایت ها را
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
گورباچف میگفت آمریکا کارش شده برای روسیه خرج تراشی حالا با ماهم همین کاررادارمیکنه و هزینه مارابالا میبره مگراداره جنگ سرد و دنباله ان در عراق و سوریه کم پول مخواهد
09113738725
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
دولت اگر نمی تواند لاقل تبعیض در حقوق ایجاد نکند هر چه زودتر استعفا بدهد تا تکلیف مشکلات مشخص شود باید کسی پیدا شود تا مسءولیت را گردن بگیرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
باعرض سلام خدمت مسئولین محترم بفکر باز نشسته ها باشید حقوق ما خیلی کمه و گرانی زیاده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
هر چی سر این ملت آوردند ایشاله سر فرزندانشان بیاید ّّبودجه ها رو تقسیم کردند هر کی مال خودش و گذاشت تو جیبش
بهزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
اومیدوارم.که.همشون.کورنا.بگیرن.شاید.دولت.بعدی.بهطرباشد
کورنا لاریجانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
ولا یکم هم به فکر کارگران باشید دیگه حالم ازتون بهم میخوره تا کی چند میلیارد میلیارد میدزدین رسمی حقوق 20میلیون میگیره و افرادی با پارتی بازی و کارگر بدبخت
اسد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
فقط دوبرابر حقوق بازنشستگان
به قانونگذاران ما بدهید تا یک ماه زندگی کنند آیا میتوانند؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
من بدبخت که ماهی یک‌میلیون و پانصد هزار تومان میگیرم با این 15درصد چه دردی دوا میکنه شامل آنهایی که 4 یا 5 یا 6 میلیون تومان می‌گیرند و حتی آنهایی که 15 و 20 و 30 میلیون تومان می گیرند هم شامل حال آنها می‌شود این 15 در صد به نفع حقوق های بالا میباشد و دردی از ما ضعیف حقوق ها دوا نمی کند کلا با مضتضعف میانه خوبی ندارند فقط شعار اول انقلاب بود و به کلی این شعار فراموش شده تو که نماینده مجلس شورای اسلامی هستی یک میلیون و پانصد هزار تومان کفاف خرج یک روز شما نیست حالا خرتان که از پل گذشت ما را فراموش کردید. ما خیلی آدم بدبختی هستیم. که گیر شماها افتادیم.
ناشناس
|
United Kingdom
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
ناشناس هرچی بگی چه فایده چندبار گفتم کی توجه میکنه به خدا قسم مستمری بگیرم باحقوق ۴۲۵ هزار تومان مرده شور
خسرو
|
Thailand
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
بازنشستگان و حقوق بگیران همیشه در تیر رآ س هستند
ب مسئولین ونمایندگان اعتمادی کیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
نمایندگان یادگرفتن مثل ادوارگذشته فقط شعارحمایت ازقشرکارمندوبازنشسته بدن،اگرازابتدابهمه چیزاصولی میپرداختن وقانون محکمی وضع میکردن اینهمه مشکلات گریبان مردم وجامعه حقوق بگیر رونمیگرفت،نمایندگانی که خودشون روازمردم میدانن واقعاشرایط سخت معیشتی بازنشسته هارودرک نمیکنند،پس فقط دروغ به خوردمردم میدن،خداب راه راست هدایت شون کنه
اصغر
|
United Arab Emirates
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
سلام بردروغگویان ریاکار. خدا خودش می بیند که چطور حق مارامیخورید ومیخندید.بخور بخوره. بخوریدواسراف کنید. سیاست یعنی این که خوب حق مظلومان رابخورید. خجالت بکشید مزدورهای بی لیاقت.
امیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
شوهر من بازنشسته تامین اجتماعی است ۱۶۰۰حقوق میگیره جهاز باید بدیم خرج دانشگاه بدیم خرج بیماری و هزاران خرج دیگه دولت مردان بفکر مردم باشید
اصغر
|
United Arab Emirates
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
سلام بردروغگویان ریاکار. خدا خودش می بیند که چطور حق مارامیخورید ومیخندید.بخور بخوره. بخوریدواسراف کنید. سیاست یعنی این که خوب حق مظلومان رابخورید. خجالت بکشید .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
0
آقای نوبخت فقط زورش سر باز نشستگان میرسد ترا به خدا نوبخت را بر کنار کنید همه چیز درست میشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
0
لعنت الاهی بر هر کسی که به این ملت نجیب خیانت میکنه ، ملتی که همیشه هست ، هر جا در هر شرایطی .
سید مسیح اله امیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
0
فعلا دیواری از دیوار بازنشستگان کوتاهتر نیست چون سره کار نمی‌روند بود نبودشان به چشم نمی آید روزگاری جان کندن جوانیشان را گذاشتن حالا که باید استراحت و تفریح کنند اول بد بختی شأن است واقعا که
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
0
اهای مسولین کسانی که شکمتون سیره از گرسنه ها خبر ندارین برین خجابت بکشین!این یک ششصد شد حقوق....با این تورم باید چه کار کنیم....‌خودتون میتونین با این حقوق زندگیتون بگذرانین؟براتون متاسفیم!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
0
می سپاریم به شمشیر ابولفصل
محمد رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
0
انشالله که همه مسولین بی کفایت بی رحم گرفتار ویروس کرونا بشن.لعنت بر من که ....
حمیدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
0
خدا لعنتشون کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
0
تامین اجتماعی که ی مسئول با عرضه نداره.و چون حقوق دولتمردان و مجلسیان از کشوری و لشکریه برا همین بازنشستگان تامین اجتماعی حامی ندارند و هیچ کس از حقشون دفاع نمیکنه که به گدایی افتادند و دریافتی شون ی صدقه از کمیته امداد کمتر شده.
فاطمه سادات بیابانگرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
0
سلام رتبه بندی شاغلین که 1/7/98 بازنشسته شدن به فراموشی رفت چرا رسیدگی نمی شه از نمایندگان کم کرده وحق مارو بدین تازنده ام نفرین می کنم
ناشناس
|
Russian Federation
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
0
من دولتی دروغگوتر و بدقول تر از دولت روحانی ندیدم مجلس هم که بی خیال و بی کفایت است اصلا ما نیازی به این چنین دولت و مجلسی نداریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
0
ان شاءالله همتون بشید یکی ، یکی هم یه باد سیاه ببره نامردی و بی عدالتی تا کی ....
چرا اینقدر به مردم دروغ میگید گند زدید تو این مملکت
غلام نظری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
0
بخدا قسم این نمایندهای مجلس در طبقه اخر جهنم هم جا ندارند چون وظیفه خود را انجام نمیدهند ما که به امید اصلاح وامر رهبر رای میدهیم ولی اینا کاری برا مردم نمکنند خودشان حقوق 50تا 60ملیونی میگیرند و ب رای همین نمایندگی مجلس شده یک شغل نه یک وظیفه دینی
بازنشسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
0
یک میلیون و دویست وام خرید کالا.. سه ماهه..این محبت و کجای دلم جاش بدم.. کرونا تو قلبتون...
طاهره مظهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
0
بنده یک زن 61ساله هستم بدون سرپرست با داشتن سابقه 10سال بیمه تامین اجتماعی با حقوق 390هزارتومان مستاجر هم هستم شمارا به وجدان خود تازه بیماری سرطان هم دارم حالا شما بگید چکار کنم پیش کی فریاد بزنم اجاره خانه ندارم چند برج ندادم صاحبخانه بیرون میخواد بکند من زن بی سر پناه با مریضی دست پنجه نرم میکنم شیمی درمانی هم میشوم چکار کنم خسته از مریضی بی خانه حقوق بی مسکن وحقوق 390هزارتومان دریافتی حاشا به غیرت مر دونه دولت حاشا به غیرت شما مسولین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
0
وکلای مجلس که هنگام رای گیری التماس میکنند وقتی به مجلس میروند وحقوق آنچنانی میگیرند وکلای دولت سایه هستند بازنشسته هم که شوند باز هم با زدوبند هایی که در مجلس میکنند برای همیشه تامینند کجا به فکر بازنشسته هستند خدا......
کیکاوس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
0
15درصدخجالت آوراست!
خلیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
0
من قبلا قسم خوردم همسان سازی دروغ است فقط به خاطر رای گیری بود.به خدا به پیغمبر همش دروغ میگن.دوباره همسان سازی رفت دو ماه قبل از رای گیری ریس جمهوری تقریبا یک سال دیگر

دوباره همسان سازی اجرا وبعد از رای گیری لغو میشود.به کی قسم بخورم دروغ است.دروغ.دروووووووووووووغ
بینام
|
United States
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
0
هدف مرگ تدریجی مردم است ولاغیر
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
0
ما که رای دادیم ولی شما خیلی نامردید به قو لتان عمل نکردید خدا هدایتان کنه ظلم نکنید که به ظلم گرفتار میشید
یحیی واحد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
0
سلام دردولت تدبیروناامیددیگرامیدی برای بازنشستگان نمانده حقوق هاباشاغلین فاصله فاحشی داردبی عدالتی موج میزند
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
0
آقای نوبخت به امید خدا گرفتار .... شوید این چه همسان سازی است که فاصله حقوق بازنشستگان با شاغلین کم نمیشود بلکه برعکس فاصله زیادتر شده است
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
0
۳۵ سال حق بیمه حداکثری دادم یعنی ۳۵ سال کار ۴۴ ساعت در هفته به علاوه ۲۴۵۰۰ ساعت اضافه کاری که خودش ۲۸ سال میشود وقتی تقسیم بر۴۴ ساعت کار درهفته میشود حالا ماهی ۶ تومان حقوق برا ۶۰ سال حق بیمه زیاد است که نه درصد افزایش حقوقمان را بالا می برند نه یارانه ونه کمک معیشت می ذهن انشالاه سرطان بشه به جونشون بیفته وقتی من ماهی ۴۸۰۰۰۰ تومان حق بیمه ندادم حداقل بگیر ما۴۵۰۰۰ تومان میداد ۹ برابر کمتر خوب حالا که اون ۱۵۰۰۰۰۰ تومان حداقل میگیرد منم باید ۱۳۵۰۰۰۰۰ تومان بگیرم که هر سال ای کم کردن تا العان ۴ برابر بیشتر می گیرم یعنی ۶ ملیون ومن راضی نیستم این صندوق هر که هر چی واریز کرده باید بگیرد .مه بر اساس نیاز و مشکلات.
پرویز طالبیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
0
خودشون با حقوق های نجومی و در آمد های آنچنانی و کوفت و زهر مار از بازنشسته بد بخت خبر ندارند . بازنشستگان ارتش در ۸ سال جنگ از جان مایه گذاشتن حتی آن موقع بسیاری از این مفتخور ها به دنیا نیامده بودن خدا انشاالله تقاص بازنشسته هارا بگیره کرونا نمونه ای از ظلمیه که به مردم میشود
نااشنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
0
تمام مئسولین دولت نوبخت مجلس به مردم دروغ تحویل میدن درمورد همسان سازی بازنشستگان شاغلین بخصوص دروغ به همسران شهدا از سال ۹۸ قول داد تمام بازنشسته های همسران شهدا رو میدیم الان شد یک سال.. هنوز معلوم نیست مجلس ها دولت و نوبخت وتمام مئسولین با دروغ گفتن تک تک باید جوابگوی شهدای ما باشن.تمام خون شهدای مان به گردن مئسولین هستن باید جوابگو باشن که دیگر تحویل ندن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
0
این دولت وریس روسها درک نمیکنن با چه مشکلاتی دست وپنجه نرم میکنن فقط وعد وید میدن که همش دورغ تاحالا کسی روی کار نیومده که بفکر مردم کم درامد باشه جوان بیکار داره ازدواج نکرده خدا ازتون نگذره امیدوارم همتون به بیماری ناعلاج مبتلا بشین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
0
آیا این انصافه ، پس کو اون عدالتی که ازش دم میزنید ، آقای نوبخت امسال از آذر ماه دوبار حقوق شاغلین اضافه شده تو را به خدا چرا به فکر بازنشسته ها نیستید انتخابات مجلس تموم شد دیگه یادتون رفته چه قول و قرارهایی دادید چرا به مردم بی گناه وعده و وعید بیخودی میدیدتا زمانی که رای نیاوردید به مردم دروغ میگویید به محض اینکه رای آوردید دیگه یادتون میره چه حرفهایی زدید ، مگر بازنشستگان از افراد این مملکت نیستند که با ی فرد شاغل اختلاف حقوق بالایی دارد، برای رضای خدا ی فکری به حال بازنشستگان مظلوم کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
0
سلام فرهنگی که اول مهر ۹۸ بازنشسته شده چرا نباید رتبه بندی بگیره وافزایش ۵۰درصدی حقوق را ..چه فرقی بین اون وکسی که دوم مهر بازنشسته شده وجود دارد ..متاسفم
عزیزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
0
ازاین همه تحقیر و دروغ ودروغ.ریا وفریبکاری دولت نسبت به مردم ایران احساس خجالت دارم باباملت می فهمد ما نمی‌دانیم دیگر چه چیزی به شما بگوییم که خجالت بکشید بسه دیگه باز خجالت آور است؟؟؟??؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
0
تا وقتی که بعضی ها اصلا بازنشسته نمی شوند به فکربازنشسته ها نیستند.
منيره فروتن
|
United States
|
۰۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
0
0
به خداخسته شديم مغز ماراسرويس كرديد سالهااست باهمسان سازى مارابازيچه دست خودكرده ايد. همسان سازى پيش كش ؛ ١٥ درصدهم پيش كش بين خودتان تقسيم كنيدببينيم سيرمىشويدقربون يك جو مناعت طبع !!!!!!!
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
0
0
نوبخت زمانی کشور هیچ مشکل مالی نداشت قسم می‌خورد ک ب حضرت عباس قسم پول نداریم و اون سی و پنج درصد را افزایش نداد. و ما بدربدری بازنشست شدیم. الان تو این وضع میاد اعلام پنجاه درصد میکنه و بازم مارو نابود میکنه. خب ب با نشسته هم فکری بکن.. خدا ....
فلاح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
0
0
باسلام:بازنشسته پاییز 98 هستم،بدلیل یک روز زودتر بازنشسته شدن،بعداز 30 سال خدمت صادقانه بامدرک کارشناسی،نه رتبه بندی شاغلین بهم تعلق گرفت (تقریبا" بالای 700000 تومان) نه همسانسازی بازشسته ها (فقط ده هزار تومان ناقابل بهم تعلق گرفت).(این در حالیستکه بازنشسته دهه های قبل با مدرک و سابقه کار کمتر ، بجای افزایش حقوق 15% (500000تومان) ، همسانسازی و افزایش حقوق تا 50% (1250000تومان) نیز داشتند.آیا این عدالت است؟!
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: