کد خبر: ۲۵۱۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۳ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - 2020February 23
شفاآنلاین :سلامت >اجتماعی >عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر ضرورت هماهنگی بیشتر نهادهای حاکمیتی با وزارت بهداشت تاکید کرد و گفت:این وزارتخانه موظف است درباره تعطیلی شهرهایی که شاهد شیوع کرونا هستند ،قاطعانه تصمیم بگیرد که به نظر می رسد در این بخش کمی ضعف وجود دارد.

به گزارش شفاآنلاین،«احمد همتی» در پاسخ به این پرسش که آیا قرنطینه شهرهایی که ویروس کرونا در آنها همه‌گیر شده‌ است، در دستور کار هست یا نمایندگان اصراری در این باره دارند؟ گفت: در این رابطه هر نهادی باید وظایف خود را انجام دهد. این با پیشنهاد دادن اجرائی نمی‌شود. وزارت بهداشت وظیفه مشخصی دارد، اما سایر دستگاه‌ها نیز وظیفه دارند با وزارت بهداشت همکاری لازم را انجام دهند. 

نماینده مردم سمنان افزود: باید توجه کرد که اگر ویروس از قم شروع شده است، همه دستگاه‌های آن شهر باید همکاری کنند تا جلوی شیوع بیماری گرفته شود، تا ویروس از قم به سایر شهر‌ها منتقل نشود. مراجع تقلید، روحانیت، نهاد‌های حاکمیتی و دولت همه باید با هم همکاری کنند.اگر قرار باشد هر کس یا دستگاهی نظر خود را اعمال کند، تمام برنامه‌‌های مدیریتی، علمی و کارشناسی وزارت بهداشت ناکارآمد خواهد شد و زیر سوال خواهد رفت. ظاهرا این هماهنگی نیست و متعاقبا، ممکن است تلاش‌‌های وزارت بهداشت نتیجه ندهد. 

همتی ادامه داد: نمی‌توانیم با همان روال قبلی برنامه‌های خودمان را ادامه دهیم و اقدامات جدید نیاز به همکاری دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این باره که  اختیار تعطیلی شهرها از سوی شورای عالی امنیت ملی به وزارت بهداشت واگذار شده است، گفت: باید با وزارت بهداشت همکاری شود. وزارت بهداشت موظف است قاطعانه تصمیمات خود را بگیرد و اعلام کند که در این بخش کمی ضعف وجود دارد.

وی افزود: نباید نظرات شخصی در ارتباط با شرایط حال حاضر اعمال شود. این یک مسئله علمی است و راه‌های کنترل آن مشخص است. نباید نظرات غیرکارشناسی شده دخیل در تصمیم‌گیری‌ها  باشد. 

نماینده مجلس درباره احتکار ماسک افزود: متاسفانه در این شرایط سوءاستفاده‌‌هایی شکل گرفته است. ما نمونه‌های احتکار از ماسک را مشاهده می‌کنیم. مسئولان ذیربط باید در این رابطه اقدام جدی کنند. این علاوه بر بحث تخلف، در شرایط کنونی تهدید امنیت ملی محسوب می‌شود. 

همتی در پایان در ارتباط با امکان تعطیلی مدارس و مراکز دانشگاهی تا آخر سال،به ایلنا بیان کرد: این نیز یکی از مواردی است که عدم همکاری در آن وجود دارد. برخی مدارس تعطیل کرده اند، برخی جاها تعطیل نکرده‌اند. برخی یک هفته و برخی دو روز. کودکان و نوجوانان در مدارس ممکن است کمتر بهداشت را رعایت کنند. باید سریعا تصمیم در این مورد گرفته شود. 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: