کد خبر: ۲۵۱۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - 2020February 23
کرونا بیماری شناوری است و مرحله نهفته آن ممکن است بین سه تا ۱۴ روز طول بکشد به همین دلیل از مردم درخواست می‌شود برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری موارد بهداشتی را رعایت کنند
شفاآنلاین>اجتماعی> رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: اگر فردی دچار علایم آنفلوآنزا شد بهترین کار این است که در منزل بماند و با مایعات، نوشیدنی‌های و غذای گرم درمان شوند ولی اگر دیدند بعد از چند روز دچار مشکلات حاد تنفسی شدند، آن وقت است که باید به بیمارستان و مراکز درمانی مراجعه کنند.

به گزارش شفاآنلاین،حسین کریم اظهار کرد: برای پیشگیری از انتقال نفر به نفر بیماری کرونا یکشنبه و دوشنبه( چهارم و پنجم اسفند) تمامی مدارس و تا پایان هفته تمامی دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌های آزاد و... در استان البرز تعطیل شده است.

وی ادامه داد: احتمال تعطیلی این واحدها در روزهای آتی نیز وجود دارد و تصمیم گیری در این خصوص بعداز ظهر امروز انجام و نتیجه توسط استانداری البرز اعلام می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، تا پایان سال تعداد همایش‌ها، مراسمی که با حضور گروه‌های مختلف مردمی برگزار می‌شود، کنسرت‌ها و ... به حداقل می‌رسد تا بتوان پیشگیری مناسبی برای جلوگیری از شیوع کرونا داشته باشیم.

این مسئول با بیان اینکه هرکسی که علائم آنفلوآنزا داشته باشد لزوما به کرونا مبتلا نیست، گفت: هرچند علائم بیماری کرونا شبیه به آنفلوآنزا است ولی تفاوتش با آنفلوآنزا این است که فرد درگیر را با مشکلات حاد تنفسی مواجه می‌کند.

وی اضافه کرد: بر این اساس اگر فردی دچار علایم آنفلوآنزا شد بهترین کار این است که در منزل بماند و با مایعات، نوشیدنی‌های و غذای گرم درمان شوند ولی اگر دیدند بعد از چند روز دچار مشکلات حاد تنفسی شدند، آن وقت است که باید به بیمارستان و مراکز درمانی مراجعه کنند.

کریم گفت: کرونا بیماری شناوری است و مرحله نهفته آن ممکن است بین سه تا ۱۴ روز طول بکشد به همین دلیل از مردم درخواست می‌شود برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری موارد بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز اضافه کرد: شست و شوی دست و صورت با آب و صابون مهمترین راه برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

وی ادامه داد: کرونا داروی خاصی ندارد و این به آن معناست که حتی اگر مردم به بیمارستان هم مراجعه کنند کادر درمانی نمی‌تواند داروی خاصی تجویز کند و صرفا مراقبت‌های لازم از فرد مشکوک انجام می‌شود به همین دلیل از مردم درخواست داریم برای جلوگیری از ازدحام در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در صورت مشاهده علایم مشکوک در خود تا حد امکان در منزل بمانند و مراقبت‌های سرماخوردگی را داشته باشند.ایسنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: